Vierailija

selaisia että tuntuntuu kun sydän pysähtyisi?

mikä tähän on ollut syynä? pelottaa kun itsellä tuli todella paha rytmihäiriö eilen ja luulin jo että henki menee.

Kommentit (17)

Itsellä kahdentyyppisiä rytmihäiriöitä, useimmiten on yksittäisiä lisälyöntejä mitkä tuntuvat yhtäkkisinä kovina muljahduksina, tuntuu niin että melkein hypähdän siitä lyönnistä. Toisenlaiset häiriöt on pidempiä, mutta lähinnä kovaa pumputusta ja sydän saattaa vähän aikaa mennä omaa rataansa. En ole huolestunut, kun ei ole haitannut millään tavalla elämää. Joskus rasittaa, kun on väsynyt ja haluaisi nukahtaa, mutta sydän pitää hereillä.

Monesti on niin, että tunne siitä, että sydän lyö viimeisen kerran, onkin itseasiassa lisälyönti. Ne ovat useimmiten täysin vaarattomia terveessä sydämmessä. Joillakuilla niitä on paljon.

Kyse voi olla tietenkin myös matalasta pulssista, ja sen syy tulee selvittää, etenkin jos lepopulssi on alle 40.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tosi hyvä, että menet lääkäriin. Silti veikkaan, että kyse on vaarattomista rytmihäiriöistä. Mulle tuli kerran tuollainen iso ja menin paniikissa päivystykseen. Tutkittiin ja hutkittiin, ei syytä löytynyt. Mulla on ollut rytmihäiriöitä yli 10 vuoden ajan. Yleensä ne on niitä muljahduksia tai tykytyksiä. Kerran siis tuli tuollainen isompi. Luulen, että se tärinä yms. johtuu säikähdyksestä pikemminkin kuin sydämestä, ainakin mulla. Pelästyn yhä esim. niitä lieviäkin jollain tasolla ja sen vuoksi tärisin sen jälkeen lievästi. Hyvä silti, että menet lääkäriin. Tuo kuolemanpelko on mulle tuttua. Siksikin on hyvä selvittää tutkimuksin, mikä on vialla. Saa joko lääkkeet tai huojentuneen mielen.

minulla on useasti niitä pienempiä minkä jälkeen tulee huono olo ja tärisyttää mutta eilisen kaltaista ei ole ikinä ollut. ei ottanut kipeää mutta lamaannuin jotenkin ihan täysin enkä pystynyt edes huutaa mieheltäni apua. aivan kun sydän olisi lyönyt todella tiheästi mutta pamahti/muljahti todela kovaa. senjälkeen tuli heikko olo ja rupesi tärisyttämään ja päätä alkoi särkeä. hoitaja sanoi tänään että olisi pitänyt soittaa ambulanssi. olinkait jotenkin kalpea tai oudon näköinen kun mieskin huolestui eilen.

-ap-

mitraattiläpän vuoto. Vaaraton mutta kiusallinen vaiva, beetasalpaaja lääkityksenä mutta silti edelleen tulee sellaisia kausia että sydän tykyttylee runsaasti.

silloiin en tajunnut pulssia kokeilla kun tuli vaan niin outo olo. istuin sohvalla lamaantuneena ja mietin et tähänkös mun elämä nyt päättyy ja 2 lasta jää ilman äitiä

-ap-

Meillä on suvussa niitä ihmisillä ja hengissä ovat pysyneet. Kuvailemasti oireet täsmää just flimmeriin. Voit olla huoletta, ne on vaarattomia ja suht. yleisiä. Varmasti pelästyttävät, mutta ei niistä yleensä muuta vaaraa ole.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat