Vierailija

aamiainen: puuroa, rasvasilmä, sämpylä (rasva,juusto, kinkku, kurkku), omena, tuoremehua, kahvia 3 kuppia, 3 suklaakeksiä

välipala: jugurttia ja mysliä, pähkinöitä



lounas: jauhelihakeittoa, maitoa, ruisleipää(rasva, juusto, kurkku), porkkanaa, pala suklaata



välipala: pannukakkua, hilloa, kahvia, maitoa



päivällinen: jauhelihakeittoa, 2 sämpylää (rasva, kinkku, juusto), viinirypäleitä



kahvia



iltapala: 2 sämpylää (rasva, juusto, kinkku, paprika), rahkaa, porkkana, appelsiini



iltapala 2: sämpylä (samat täytteet), teetä (maito, hunaja), pala suklaata, suolakeksejä 3 kpl



Kerro missä vika? En oikein osaa itse tuon terveellisemmin syödä.

Kommentit (26)

alkuun unohdin todellakin epähuomiossa mainita sen alipaino-ongelman, mutta vastaukset luettuani todellakin nauroin partaani sitten:)



Liikuntaa vain todellakin tulee harrastettua niin paljon (+ hyötyliikunta + koiran lenkitys), että tuntuu vain että mikään ruoka ei riitä. Ehkä se proteiinien lisäys todellakin voisi auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Oli tämä nyt provo tai ei. Jos on niin vinkiksi silti ap:lle ja muillekin. Ja jos ei ole provo, niin tässä on todella sellainen vinkki, jota kannattaa kokeilla:



Rekisteröidy kalorilaskuriin ja syötä sinne se mitä pistät poskeesi päivän aikana. Huomaat TOSI nopeasti, että missä mättää. Uskoisin ihan näppituntumalta, että rasvasi pomppaavat aivan kattoon ja hiilarit myös. Proteiinia et saa riittävästi.



Tuo kalorilaskuri on tosi kätevä. Itselläni on pudotettavaa vain neljä kiloa mutta halusin katsoa, että miten minä itseasiassa syön. Niinpä rekisteröidyin sinne ja laitoin tietoni. kahdessa päiväsä huomasin, että vaikka käytän kohtuudella rasvaa, saan sitä silti liikaa. Nyt olen osannut vähentää rasvaa ja lisätä proteiinia juuri oikeassa suhteessa ja kas, painokin on pudonnut kuin itsestään jo kolme kiloa (kolmessa viikossa).



Suosittelen. Ihan kaikille. www. kalorilaskuri. fi

Syötkö kasviksia joka aterialla?



Kasvikset ovat painonhallitsijan ruokavalion kulmakivi, sillä ne sisältävät vähän energiaa ja runsaasti kuitua. Puoli kiloa päivässä kasviksia, marjoja ja hedelmiä on hyvä tavoite, joka täyttyy kuudesta kämmenen kokoisesta annoksesta. Kumppanuuden kasvisten kanssa voi aloittaa myös lisäämällä yhden annoksen kasviksia nykyiseen päivääsi. Kasviksia runsaasti







Onko ateriarytmisi kohdallaan?



Säännöllinen ateriarytmi on painonhallinnan A ja O. 3-4 tunnin välein toistuvat säännölliset kasvispainotteiset ateriat helpottavat painonhallintaa. Välipalat lasketaan mukaan myös. Säännöllinen ateriarytmi







Käytätkö lautasmallia aterian kokoamiseen?



Lautasmallin mukaan koottu ateria takaa, että saamme sopivassa suhteessa kaikkia eri ruoka-aineita. Jos ateriasi ovat liian suuria, kokeile pienempää lautasta ¿ annoskoko pienenee huomaamatta. Lautasmalli







Piilorasvat kurissa?



Osa rasvoista on ruoassa piilorasvana. Sen vähentäminen on olennainen osa painonhallintaa, sillä rasva sisältää valtavasti energiaa. Erityisesti huomiota kannattaa kiinnittää leivänpäällisiin (makkarat, leikkeleet, juustot), kahvileipiin sekä suolasiin ja makeisiin herkkuihin (suklaa, sipsit). Piilorasva







Saatko riittävästi kuitua?



Kuitupitoista täysjyväleipää on hyvä syödä päivittäin 4-7 viipaletta. Kuitu auttaa painonhallinnassa, koska se ei sisällä energiaa, täyttää vatsan ja pitää pitkään kylläisenä sekä hillitsee aterianjälkeistä verensokerin nousua. Kuitua olisi hyvä saada päivittäin vähintään 25g. Viljatuotteiden lisäksi saat kuitua kasviksista, hedelmistä ja marjoista. Kuitu







Välipaloihin laatua?



Välipalalla on väliä. Säännöllisen ateriarytmin kannalta on hyvä nauttia välipaloja. Hyviä välipaloja ovat täysjyväviljatuotteet, rasvattomat maitotuotteet, hedelmät, marjat ja kasvikset. Jatkuva ruoan tai herkkujen napostelu voi lisätä päivittäistä energian saantia yllättävän paljon. Välipalojen energiamääriä







Juotko huomaamattasi energiaa?



Limsat, mehut ja täysmehut sisältävät paljon sokeria tai muita hiilihydraatteja eli energiaa, eivätkä ole suositeltavia janojuomia. Jano lähtee parhaiten vedellä tai vähänatriumisella kivennäisvedellä. Ruokajuomaksi sopivat myös rasvaton maito ja piimä. Juomat







Alkoholista tyhjää energiaa?



Alkoholissa on liki yhtä paljon energiaa kuin rasvassa. Painoaan tarkkailevan ei tarvitse kokonaan luopua alkoholista, kunhan annokset pysyvät kohtuudessa. Alkoholi ja paino







Lisäpontta liikunnasta?



Liikunta tukee painonpudotusta ja on hyödyllistä alentuneen painon ylläpitämiseksi. Jokainen askel kuluttaa ja on hyväksi painonhallinnassa. Hyvä alkutavoite on 30 minuuttia reipasta liikuntaa päivittäin.

on tuossa ravintoarvot silti perseellään. Syömällä noin, et ainakaan saa oikeanlaista sisältöä painollesi.

suosittelen kanssa kuntosalia ja kuntoiluohjelmaa, että saat lihastreenit oikeanlaiseksi.



Aamupala: sämpylä TAI puuro



Päiväruoka



Välipala



Iltaruoka (jos on ihan pakko)



Iltapala sämpylä TAI puuro



Vähennä sitä ruoka määrää, siitä se johtuu

Vierailija:

Lainaus:


aamiainen: puuroa, rasvasilmä, sämpylä (rasva,juusto, kinkku, kurkku), omena, tuoremehua, kahvia 3 kuppia, 3 suklaakeksiä





sämpylä pois, jos leipää tarvitset, jotain muuta kun sämpylää (suosittelen 100%ruisleipää)

keksit... juu ei ei ainakaan noiden lisäksi.

Jos juot tuoremehua onhan se lantrattua? Mielellään pois



välipala: jugurttia ja mysliä, pähkinöitä



onhan jugurtti maustamatonta? pähkinöissä ja myslissä on yleensä aina jos ei sokeria niin ainakin rasvaa



lounas: jauhelihakeittoa, maitoa, ruisleipää(rasva, juusto, kurkku), porkkanaa, pala suklaata



suklaa pois...



välipala: pannukakkua, hilloa, kahvia, maitoa



tässä ei oikeastaan ollut mitään mikä olisi suositeltavaa



päivällinen: jauhelihakeittoa, 2 sämpylää (rasva, kinkku, juusto),

viinirypäleitä



Ruisleipää taas.. tai yksi sämpylä jos tekee mieli



kahvia



Muista vesi!!



iltapala: 2 sämpylää (rasva, juusto, kinkku, paprika), rahkaa, porkkana, appelsiini



iltapala 2: sämpylä (samat täytteet), teetä (maito, hunaja), pala suklaata, suolakeksejä 3 kpl



toinen iltapala pois tai korvaa hedelmillä ja marjoilla



Kerro missä vika? En oikein osaa itse tuon terveellisemmin syödä.




aamupala:

prosentti viili, mansikoita, kauraleseitä

100% ruisleipää yksi viipale päällä (kurkkua, juustoa)

teetä

Maitoa



Lounas:

Punajuuri-jauheliha-perunavuokaa

kasviksia

1 lasillinen maitoa



Välipala:

omena

pipari

vettä



Päivällinen:

Broileria riisipedillä, vihanneksia, salaattia

ruisleipää 100% (päällä sipaisu rasvaa, juustoa)



Iltapala:

1 ruisleipää (päällä juustoa, kinkkua ja kurkkua)

rahka-annos

aamiainen

lounas

päivällinen

iltapala



Siinä on ihan riittävästi aterioita. Jos on pakko ottaa välipaloja, sitten se omena tai juurespala välipalaksi. Ja kuppi kahvia ilman pullia ja torttuja.



Vehnää ja sokeria pois, tilalle proteiinia. Vaikka kananmunia keitettynä,?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat