Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

En kyllä ikinä itse kehtaisi ottaa mukaan. Eikä lastenkaan ole hyvä olla siellä pällistelemässä epämääräisten tyyppien viinanostoa.

Kommentit (27)

kotiinko pitäisi yksin jättää? Mä en ole koskaan tajunnut näitä juttuja, kuinka lapsi huomaa vanhemmasta kyllä yhdenkin viinilasillisen juonnin ja ahdistuu ja pelkää kauheasti tällaista. Itseäni ei lapsuudessani ainakaan koskaan pelottanut moinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllä sillä ruokaviinilläkin haetaan sitä rentoutta ja hyvänolontunnetta elikkäs humalaa. Selvä ihminen -siis vaikkapa lapsi- huomaa kyllä, milloin on nautittu se yksikin ravintola-annos alkoholia. Lapselle se voi olla hyvinkin pelottavaa. Ja harvoin se siihen yhteen annokseen jää, valitettavasti.

Sinänsä minusta nykyaikana lapsensa viedä Alkoon, vähemmän siellä näkee humalaisia kuin muualla katukuvassa. Sen sijaan surullista on nähdä, kun isät ja äidit lastaa ostoskärryyn kaljaa ja sidukkaa ja penskoille sitten vastavuoroisesti limsaa, karkkia ja sipsejä. Tuntuu, että turhan monessa perheessä alkoholi kuuluu turhankin luontevasti vapaa-aikaan.

Ketä se nyt haittaisi? Meidän Prisma-Alkossa on ainakin ihan tavallisen näköisiä tyyppejä ostamassa vinkkupulloa, eikä yhtään hävetä.

Asuin lapsuuden pikkukylässä, jossa ei suunnilleen olutpulloa kehdannut aikuisetkaan ostaa. Taitaa ap:kin asua sellaisessa paikassa?

kun menen seuraavan kerran Alkoon. Voit sitten tulla kauhistelemaan kun minulla on mukana 4-vuotias ja vastasyntynyt.

En olekaan yli 9 kuukauteen siellä käynyt, joten viinihyllyt kiehtovat.

Mutta ilmoitan sitten ajan ja paikan.

käy alkossa itse, enkä huolisi ystäväkseni sellaista joka käy. Kun kerran raittiitakin on, mieluumminhan sitä sellaisen valitsee, kuin jonkun viinaa ryystävän.

Kyllä se alkossa käynti yhä vaan on noloa, ei siitä mihinkään pääse, vaikka kuinka yritätte selitellä. Kuitenkin vilkuilette olan yli, että ei kai kukaan tuttu näe. Tunnustakaa pois.

Tyttö meinas ottaa kengät jalasta, kun lattia oli niin ihanan näköinen=) Vartija tuli sitten vakuuttelemaaan mun lisäks, että tosiaan voi olla vaikka lasin sirpaleita lattialla, ettei kannata sukkasiltaan siellä kävellä=)

Että näin hurjaa touhua täällä. Ostettiin muuten pullo punaviiniä ja mä sen join ihan ittekseni, kolme iltaa meni ja pullo oli tyhjä!

kun käyn hakemassa jonkun pahennusta herättävän kuohuviinipullon? Ap taitaa asua jollain uskispaikkakunnalla tai sitten on uskisperheestä tai jotain muuta vastaavaa...

aina kun ei yksin pääse, mutta kun ei ole ongelma tuo asiallinen viinin käyttö, niin miksei...ja enemmän siellä tavallisia ihmisiä on kuin spurguja tms.

Ne kerrat kun Alkossa käyn, en edes mieti, mitä muut siitä ajattelevat, että lapsi kulkee vaunuissa/kärryissä mukana. Ilmeisesti pitäisi?

Enkä minä haluaisi kaltaistasi tiukkapipoa ystäväkseni. Niin yksinkertaista ja onneksi meillä molemmilla on mahdollisuus valita ystäväpiirimme!

Vierailija:

Lainaus:

käy alkossa itse, enkä huolisi ystäväkseni sellaista joka käy. Kun kerran raittiitakin on, mieluumminhan sitä sellaisen valitsee, kuin jonkun viinaa ryystävän.

Kyllä se alkossa käynti yhä vaan on noloa, ei siitä mihinkään pääse, vaikka kuinka yritätte selitellä. Kuitenkin vilkuilette olan yli, että ei kai kukaan tuttu näe. Tunnustakaa pois.

viinaa ja koko viiniosastokin on suurempi kun mikään muu osasto. Ja mulla on aina lapset mukana. Ja hui, joskus siellä tosiaan on ollut joku humalainenkin katselemassa niitä alkotuotteita.

On se nyt tosi hirveetä että mun omat pienet kullanmussukat joutuu näkemään, että elämä ei ehkä kaikilla olekaan menekään yhtä hyvin kun meillä.

Mutta nyt ap:n kauhistelusta viisastuneena taidan laittaa silmälaput lapsilleni kun seuraavalla kerralla mennään kauppaan tai mihinkään kodin ulkopuolelle, etteivät vaan nää yhteiskunnan pohjasakkkaa.

Jos ei juomisessa olisi mitään vikaa, ei pitäisi juoman ostamisessakaan olla. (Meinaan, että aapeetä ei yhtään huolestuta se, että äiti aikoo mahdollisesti lasten nähden juoda ostoksensa, ties vaikka ryypätäkin - vain se alkossakäyminen on huolestuttavaa...)

Kyllä minä olen käynyt lasten kanssa ostamassa joskus jonkun viinipullon. Ei siinä minusta ole mitään pahaa, kunhan ei äiti itse haise vanhalle viinalle...

kyllä meilläkin käydään ensin ruokakaupassa ja sitten painellaan Alkoon ostamaan joku viinipullo ja lapsi isuu kärryissä. Ei tosiaankaan tulisi mieleen jättää lasta ostosten kanssa ulkopuolelle. Sehän olisi heitteellejättöä. Vai pitäisikö viedä lapsi ja ostokset autoon ja sit tulla yksin Alkoon. Taatusti joku ylihuolehtivainen kansalainen olisi silla aikaa hälyttänyt lastensuojeluviranomaiset paikalle ja mikä haloo siitä syntyisi, että äiti jätti lapsen yksin autoon jotta voi aisioda YKSIN alkossa! Hei haloo!!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat