Seuraa 

Hei!

Olin tänään ultrassa ja kaksi munasolua oli 12 mm ja riski on että molemmat jatkavat kasvamista ja irtoavat.

Tarkoitus olisi tehdä inssi perjantaina. Jos ne molemmat ovat kypsymässä, niin miten iso on riski saada kaksoset? Eli miten tod.näk. että molemmat todella irtoavat ja että molemmat hedelmöityvät? Ja jos molemmat hedelmöityvät miten tod.näk on että molemmat jatkavat loppuun asti ja saadaan kaksoset?

Olen ymmärtänyt että riski in aika pieni, mutta miten pieni?

Enna

Kommentit (2)

tosin mulla oli kypsymässä kolme munasolua, kaikki hieman erikokoisia... Lääkäri suositteli käyttämään kondomia, mutta itse en vaan osaa kuvitella riskiä niin suureksi.

Eikös ne munasolut kuole ylitettyään jonkun tietyn koon jos sitä ennen ei ole ovuloinut? Itse ovuloin myöhään...

Kunpa joku tietäisi kuinka suuri riski on, että kaikki hedelmöittyisi ja kiinnittyisi...

ei nyt suoraan vastaa kysymykseesi mutta kuitenkin.

Luin jostakin artikkelista (pitkä aika sitten joten en muista lähdettä) että n. 7% clomeilla aikaansaaduista raskauksista on monisikiöisiä. Siiten taas meille tehdyn IVF:n yhteydessä kun siirrettiin kaksi hyvänlaatuista alkiota, kertoi lääkäri kaksosriskin olevan 25% (sillä klinikalla kahden alkon siirrosta alkaneiden kaksosrakauksien prosenttiosuus).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat