Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

miehelläni kesällä ilmeni mania jota kesti parikolme kuukautta. sitten tuli depressiivinen vaihe. masennus meni psykoottistasoiseksi ja on nyt sairaalassa ollut hoidettavana kuusi viikkoa. vointi oli parempi pari kolme viikkoa sitten sähköhoidon jäljiltä. joulusta vointi tasaisesti laskenut ja nyt ollaan suurinpiirtein lähtöruudussa. todennäköisesti tämänhetkinen lääkitys väärä. noh, mutta nyt anoppi syyttää mua mun miehen tilan laskusta. oon henkisesti itse nyt ihan rikki, kävin tänään lääkärissä ja sain sairaslomaa kaksiviikkoa. meillä on kaksi pientä lasta josta mun tulee huolehtia ja kaikesta muustakin yksin. anoppi ei auta millään tavoin vaikka asuu 100m päässä. eipä muuten pidä yhteyttäkään. kertokaa mulle miten teidän elämä sujuu ja kokemuksia siitä jos puoliso on maanis-depressiivinen. anopillekkin sanoin että hänen surukseen voin ilmoittaa että seison mieheni rinnalla hamaan tulevaisuuteen asti.

Kommentit (6)

Siellä varmasti saat apua, asiallista sellaista.

Isäni on kaksisuuntainen. Tärkeintä on että osata hakea itsellesi apua ajoissa, muista pitää oma jaksamisesi ensisijaisena.

En voi kuin toivottaa paljon voimia ja MUISTA huolehtia myös itsestäsi! Ota kaikki apu vastaan mistä vain saat!

Kyseessä on, kuten tiedät, erittäin vakava ja rankka sairaus, mutta toivotaan että miehesi lääkitys saadaan kohdilleen pian, niin oireetkin alkavat helpottamaan.

Ja muista myös, ettet ole vastuussa tai syyllinen miehesi vointiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

miehesi tarvitsee sinua, suoraan sanoen myös valvomaan sitä kuinka häntä hoidetaan. Ole tarkkana, kysele, kyseenalaista. Todellakin, jaksamista toivotan, mutta älä syyllistä itseäsi vaikka et aina jaksaisikaan.

mä itken vaan koko ajan niin mua ei niin kauheesti kiinnosta miten kieliopillisesti menee oikein. anteeksi virheeni ja toivoisin ymmärrystä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat