Vierailija

Th:n mielestä tyttö on ylipainoinen. Pituutta 112 cm ja painoa 30 kiloa. Voiko lapselle antaa esim. viikon ajan Nutrilett-aterian vaikkapa iltaruoan sijasta?

Kommentit (10)

ja mielestäni hän näyttää aika sopusuhtaiselta. Olen itse lihava, joten geenit tulevat sieltä. Mutta mitä konsteja pitäisi käyttää? Tyttö kysyi neuvolan jälkeen, että " äiti olenko mä läski" ? On kova piirtelemään ja uimisesta tykkää jonkin verran. Käymme siis kerran viikossa uimassa. On aika nirso syömisistään, mutta jos tarjolla on ranskalaisia niin johan maistuu :/ Ehkä olen liikaa tehnyt ruokaa hänen mielikseen, koska pienenä oli tosi huono syömään ja kasvu oli huonoa.

vaan ruokaremontti.

Kauhistuttaa jo pelkkä ajatus siitä että joku opettaa lapselleen että on ihan ok mässätä miten mielii ja sitten kun paino nousee liikaa otetaan ihmedieetit kehiin :(

Lapselle tulee opettaa terveellinen ruokavalio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jos lapsella on ylipainoa niin tavoitteena on estää painonnousu jatkossa ja antaa pituuskasvun hoitaa laihdutus. mutta jos laitat tyttösi nyt laihdutuskuurille niin saatat aiheuttaa hänelle vakavan syömishäiriön!

nyt alatte lisäämään arkiliikuntaa reippaasti, kävelette joka paikkaan ettekä mene autolla. lisäksi sitä uintia yms. liikuntaa mitä tyttö tykkää harrastaa. ruuaksi normaalia vähärasvaista kotiruokaa ja lisäksi runsaasti kasviksia. leivänsyöntiä voi vähän rajoittaa, aterioilla se ei ole tarpeellista. juomaksi rasvaton maito ja muutenkin maitotuotteet vähärasvaisina. herkkuja vain kerran viikossa, sisältää myös ranskikset ym. roskaruuat.

tärkeää on, että lasta ei pidetä nälässä vaikka energiansaantia rajoitetaankin. aikuisen tehtävänä on tarjota lapselle sellaista ruokaa jota tämä voi syödä riittävän paljon tullakseen kylläiseksi ilman että kaloreita kertyy hirveästi. ja koko perhe samoille ruokatavoille, siitä on hyötyä myös kaikille muillekin!

Liikunta voi olla kivaakin, se riippuu asenteesta. Valitettavasti sinun kirjoituksesta saa sen kuvan ettet itse pidä liikkumisesta ja olet opettanut sen lapsellesi. Ehkä olisi korkea aika muuttaa myös omaa elämääsi. Voisitte mennä vaikka yhdessä tai erikseen tanssitunneille. Menette kävelylle ja keksitte jonkun kivan kilpailun esim kumpi näkee eniten oravia, lintuja, savupiippuja, jne. Liian totinen asenne vie liikunnasta ilon.

Toivottavasti et ole tosissasi laittamassa lastasi pikadieetille. Ne eivät toimi kuin hetkellisesti jos silloinkaan!

Eiköhän siinä ole kaikki missä ehkä on mennyt vikaan ja menee edelleen... Kumpikas teidän taloudessa tahdin määrää? Äiti? Vai tyttö, joka ei tykkää liikkua eikä syödä muuta kuin ranskalaisia.... eikä sitten edes yritetä muuttaa tuota käsitystä vai ymmärsinkö väärin?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat