Vierailija

olevani raskaana jo noin viikolla 24. Mulla on ollut epämääräisiä vatsaoireita (ummetusta, pahaa oloa, ilmavaivoja) sekä väsymystä, joiden vuoksi kävin lääkärissä jo marraskuussa, mutta raskaustestiä ei tehty, sillä kuukautiset ovat tulleet säännöllisesti, olemme käyttäneet kumia ja toisaalta gyne on aiemmin sanonut, että minun on vaikea tulla raskaaksi enää ollenkaan. Ennestään on kaksi lasta. Kolmas on ollut pitkään haaveissa, joten iloinen asiahan tämä on, suorastaan mahtava, mutta nyt olen huolissani, sillä join muun muassa uutena vuonna pari lasillista viiniä, samoin jouluna enkä muista, olenko syksylläkin jotain ottanut. Juon kyllä yleensä tosi harvoin ja melko vähän kerrallaankin, mutta silti nyt huolestuttaa. Tänään tuo asia selvisi, kun olin lähetteellä vatsan alueen ultraäänessä. Olipa yllätys niin suuri, että näin melkein tähtiä siinä maatessani tutkittavana.

Olo on kieltämättä ristiriitainen. Toisaalta onnen tunne nostaa päätään, toisaalta tämä pistää suunnitelmat kertaheitolla sekaisin. Laskettua aikaakaan en nyt ihan tarkkaan tiedä:-o

Kommentit (14)

Eikö Ruotsissa parisen vuotta sitten joku nuori naisen meni vatsakipujen takia lääkäriin ja hänet passitettiin synnärille. Oli synnytys kännistynyt.

Sulla on vielä 16 viikkoa hankkia kaikki tarvikkeet. Saathan sä äityspakkauksen. Turvakaukalon jostain hommat, niin eikö homma ole selvä? Nyt saat varmaan halvalla viime vuoden malleja. Tai kyttäile myyntipalstoja.

En olisi niin huolissani, niistä parista viinilasillisesta. Syntyyhän alkoholistiäideillekin ihan normaaleita terveitäkin lapsia. Ihanaa loppuodotusta sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hyvin vähäisiltä kuulostaa ainakin näin luettuna sinun alkoholimäärät. Moni vaikak tietääkin olevansa raskaana juo enemmän. En usko, että sinun vauvallasi on mitään hätää

Äläkä ole suotta huolissasi, tiedän kaksi yllätysäitiä ja kummankin lapset olivat aivan terveitä vaikka olivat elelleet ihan normaalia elämää raskaudesta tietämättä. Ei tuollaisista alkoholimääristä mitään haittaa ole.

Aikas myöhään sait tietää. iten et tuntenut liikkeitä? Mulla oli jo valsvatsa tuossa vaiheessa.

Mutta oikein paljon onnea!!! mukava kevät on teillä tiedossa

Jos olet huolissasi ollut omasta voinnistasi, voit kai unohtaa nyt huolesi:-) Ihana juttuhan tuo on, että vatsasta löytyykin yllätysvauva eikä esimerkiksi kammottavaa kasvainta.

Oma tuttavani synnytti muutama vuosi sitten tyttären, jota sai lääkärissä tietää odottavansa noin puolivälissä raskautta. Eipä käy aika niin pitkäksi, kun tietää raskaudesta vain 20 viikkoa tai alle;-)

jonkin verran ylipainoinen, ja kohtu ilmeisesti tässä raskaudessa taaksepäin kallellaan. Minkäänlaista vauvamahaa ei ole, vaikka vauva on ihan viikkojen mukainen. Eli jos mulla olisi menkat tulleet säännöllisesti, niin tuskinpa vielä tietäisin olevani raskaana.

Sain neuvola-ajan huomiselle ja lääkäriltä paperin kortin väliin laitettavaksi, että mun tapauksessa pitää loppuraskautta seurata tarkemmin, jotta ei pääse liikaa yliaikaiseksi.

BMI on 26. Lantio on kyllä leveähkön mallinen ja aiemminkin vatsa on ollut pieni. Nyt on vatsa tuntunut kyllä turvonneelta ja sitähän tässä on nyt sitten alettukin tutkia. Oli turvotus sitten vähän toisenlaista turvotusta - HEH.

Lääkäri tutki ja mittaili kyllä ultralla ja viikkojen hän arveli olevan 24 kieppeillä. Tosin sanoi, että tässä vaiheessa sikiöt alkavat jonkin verran enemmän seurata omaa käyräänsä ja tulee jo hivenen eroja esim. reisiluun mittoihin . Siksi tarkkaa päivää on kai vaikea määrittää. Nyt menee suurin piirtein kahden viikon tarkkuudella, mutta jos yliaikaiseksi menee tai rupeaa ennen arvioitua LA:ta kovasti supistella, niin silloin tarkkaillaan tilannetta tarkemmin. En oikein tiedä, miten päin olisin. Koko ajan pyörii mielessä vain tämä. Ja kääk, olen turvakaukalonkin jo myynyt pois. Tässähän pitää pian töihinkin ilmoitella vauvalomasta. Onneksi mies oli tosi tyytyväisen oloinen eikä näyttänyt ollenkaan niin järkyttyneeltä kuin kuvittelin. Itse taisin olla enemmän järkyttynyt ja ehkä siksikin, että en voinut kuvitellakaan, että raskautta ei voisi huomata. Taidan olla pölkkypää, kun en ole itse raskaustestiä älynnyt tehdä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat