Seuraa 

Siinähän se oikeastaan tulikin.. Kun lääkäri sanoi että pitäisi imetys lopettaa nyt kun on raskaana, mutta poika " vaatii" aikaisin aamulla ja illalla nukkumaan mennessä vielä tissiä. Ei ressukkaa raaski huudattaa illalla ja aamulla toinen herää kukkumaan klo 5-6 aikaan eikä kukaan saa enää nukkua jos ei saa tissiä. Mitä tehdä? Esikoinen siis 1v2kk että ei sitä enää oikeasti tarvitsisi..

Kommentit (10)

Imettää voi, vaikka on raskaana. Riski kai on vaan siinä, että jos imettäessä kohtu supistelee paljon. Olen ymmärtänyt, että jos ei saa seksiä harrastaa raskaana ollessa (supistelujen vuoksi), niin sit ei sais imettääkään. Muuten pitäisi olla ok.

Käypä lukemassa juttuja imetystukilistalta, sieltä FAQ-kohdasta löytyy tästä aiheesta juttuja.

Terveisin, Autumn, itsekin raskaana imettävä

Minä olen ottanut asiasta selvää ja imettää kyllä saa raskaanakin ollessa. Minuakin käskettiin neuvolassa lopettamaan. Terkkari oli hyvin äkäinen kun sanoin etten lopeta ;) Varasin lääkärille ajan yksityiselle lääkärille. (synnytyksen ja naistentautien sekä pennatologian erikoislääkäri, dosentti) Valitsin lääkärin joka varmasti tietää miten asia on ja hän sanoi, ettei ole MITÄÄN syytä lopettaa imetystä raskauden takia. Jos maitoa riittää ja vauva syö niin kaikki on ok!

Maidon määrähän laskee ja sitä ei voi lisätä imettämällä enemmän. Luonto hoitaa yleensä itse vieroituksen uuden vauvan tuloa ennen. Usein n. puolessa välissä raskautta. Myös maidon maku muuttuu, vauva saattaa senkin takia lopettaa ja vieroittua siis itse.

Minä ainakin imetän hyvillä mielin 9kk ikäistä tyttöä ja olen raskaana viikolla 12 :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tosi helpottavaa kuulla että voi jatkaa vielä! Ja kamu2: poika syö 2 dl puuroa , n. dl velliä ja vielä maitoa tissistä päälle joka ilta. En tiedä miksi ei pidä nälkää aamuun asti. Kun ei poika jaksa enempää illalla syödä.. Mullakin la vasta elokuussa joten onhan siihen aikaa jos vaikka itsestään loppuu imetys.

tosi helpottavaa kuulla että voi jatkaa vielä! Ja kamu2: poika syö 2 dl puuroa , n. dl velliä ja vielä maitoa tissistä päälle joka ilta. En tiedä miksi ei pidä nälkää aamuun asti. Kun ei poika jaksa enempää illalla syödä.. Mullakin la vasta elokuussa joten onhan siihen aikaa jos vaikka itsestään loppuu imetys.

Minä imetin esikoista, vaikka tein positiivisen raskaustestin eli aloin odottaa meidän toista lasta. Maitoa ei niin hirveesti enää tullut, meilläkin se oli aamu ja iltatisuttelua, enemmänkin läheisyys/hellittelyhetki, ei mitään pakkoa ollut imettää. Poika täyttää nyt tammikuussa 2 vuotta. Meillä kävi sitten niin, että mulla tuli työreissu joulukuun alussa ja olin ensimmäistä kertaa yötä pois kotoa. Kolmen päivän " kuuri" ilman poikaa ja tisuttelua jännitti, mutta poika ei ollut moksiskaan, eli siten meillä tuo tisuttelu jäi pois kokonaan. Tosi kivuttomasti. Vaikka ehdin jo huolehtia, miten saan tuon pikkuisen tisuhirmun erotettua mun meijereistä, ennenkuin seuraava syntyy?!?! Hyvin kävi.

Ja tosiaan, raskauden takia ei tarvi lopettaa imettämistä. Me lopetettiin koska poika ei näyttänyt enää sitä niin kaipaavan. Yhtään ei ole tissin perään itkenyt.

Mulla kyllä sattui tosi paljon, varsinkin alkuraskaudessa, tuo imettäminen. Varmaan hormoonit herkisti nännit tms? Että ei ollut niin mieluista enää itsellekään.

t:Rouva rv 19 ja Poika 2v.

Imetän edelleen 1v 3kk ikäistäni ja nyt olen raskaana kuudennella viikolla. On niin ihanaa, kun pikkuinen osaa itse pyytää tisua, joten en ole raaskinut ainakaan vielä lopettaa. Kävin myös noilla imetystukisivuilla ja asia näyttäisi olevan ok. Toivon, että pikkuinen lopettaisi tai ainakin vähentäisi tissittelyä jossain vaiheessa itsestään, mutta jos ei niin käy, niin varmaan viimeistään loppuraskaudessa lopettelen, ellei ongelmia sitä ennen ilmene.

fullmoon

Mä oon nyt raskausviikolla 16 ja imetän edelleen kuopusta (1v1kk). Kuopuksen odotusaikana imetin edellistä lasta vähän yli puoleen väliin raskautta (poika oli sillon n. 1v5kk). Sitten lopettelin, kun ajattelin, että ehtis ainakin unohtaa tissin ennen vauvan tuloa. Mitään haittaa ei imetyksestä ollut.

Nyt ainoana huonona puolena on, että mun paino on vain laskenut koko ajan ja kuitenkin viikkoja jo ton verran, eikä lähtöpainokaan turhan iso ollut. Jos paino ei lähde nousuun, niin sitten pitää varmaan imetys jättää, kun se kuitenkin kuluttaa aika paljon.

Olen raskaana rv 15+6 ja poika tulee juuri 1 v 3 kk. Hän on itse vähentänyt tissin syöntiä ja syö enää illalla nukkumaan mennessä ja usein nukahtaakin tissille. Neuvolassa eivät pitäneet tätä ongelmana.

Oletko kokeillut syöttää tukevampaa iltapalaa? Voisiko lapsesi herätä aamulla siihen, että on jo nälkä? Me laitamme iltapuuroon margariininokareen, että pitäisi paremmin nälkää. Jos puuro ei maistu, niin silloin yritämme syöttää jotain muuta " tukevaa" iltapalaa. Meillä lapsi nukkuu aamuun asti heräämättä, jos hampaat eivät vaivaa.

Täällä kans yksi raskaana ja imettäjä. Odotan 4ttä ja nuorin just täytti 1v.

Olen lukenut jostain imetys-sivuilta et, kyllä voi imettää. Ja meillä poika on niin tissin perään aamut,illat ja yöt. Elokuussa LA, joten enköhän kerkee lopettaa sitä enne. Jos tulee jotain ongelmii, niin sitten täytyy lopettaa...

miiju72 ja rv7

Kokeile lisätä jonakin iltana tuo rasvanokare puuroon, jos et sitä vielä käytä. Rasva puurossa pitää oikeasti paljon pidempään nälkää kuin ilman sitä. Olen itsekin testannut aamupuurossa...

Tuskin tuon enempää tarvii iltapalalla syödä (meillä ei syödä noinkaan paljon). Ehkä sitten voi tarvittaessa kokeilla antaa myös jotain proteiinia (kinkkua, juustoa tms) rasvan lisäksi, jos pelkkä rasvalisä ei riitä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat