Vierailija

Kommentit (14)

ensiksi vierisänkyyn ja myöhemmin omaan huoneeseen nukkumaan. Omaan huoneeseen siirtyminen sujuu hyvin myös silloin, jos kaksi eri ikäistäkin sisarusta muuttaa yhtaikaa. Pienempi muuttaa siis isomman kanssa.

Eli pinnasängystä laita pois ja pultataan vanhempien sänkyyn. Meillä otettiin sivuvaunu käyttöön n. 6kk kun alkoi tulla levottomammaksi potkijaksi. Oppi tosi nopeesti itse kierähtämään yöimetyksen jälkeen omaan sänkyyn. Siitä oli sitten myös helppo siirtyä siihen että laita tuli väliin, kun yöimetykset lopetettiin. Nyt seuraavalla varmaan otetaan käyttöön sivuvaunu jo aikaisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

koko ajan nukkunut omassa sängyssä.

en ikinä ottais lasta meidän kans samaan sänkyyn. toki esim päiväunia ollaan nukuttu kaikki yhdessä, mutta ei öitä. nukutaan kaikki paremmin näin.

yöimetysten kannalta perhepeti on tosi helppo vaihtoehto. enkä voi olla ajattelematta, että perhepeti pelasti kuopuksen kätkytkuolemalta... hän oli muutaman kuukauden ikäinen kun havahduin yöllä ykskaks ja huomasin ettei vauva hengitä. ravistin häntä kevyesti ja poika vetäisikin sitten syvään henkeä ja alkoi hengittää taas tasaisesti. pelottaa ihan ajatella miten olisi käynyt jos hän olisi nukkunut yksin omassa sängyssään :(

mutta tuossa 7-8kk iässä on alkanut tuntua että omaan sänkyyn siirto on paikallaan. vauvat on alkaneet potkiskella ja nukkua niin levottomasti että me vanhemmat olemme häiriintyneet siitä. ja toisaalta on tuntunut että myös vauva on häiriintynyt meidän liikkeistä ja sen takia heräillyt usein yöllä. yösyöttöjen lopettaminen on sujunut helposti kun on siirretty vauva omaan sänkyyn ja he ovat alkaneet nukkua paremmin siellä.

herätä lapsen kans vieretysten . omaan sänkyyn on nukahtanut nyt 4kk ajan mutta sitten yöllä kuuluu tepsutus ja kömpii viereen : ) siskollani poika nukkui vielä 10 v keskellä , pienempi veli omassa sängyssä : ) taitaa olla ihan siitä kiinni miten itse kokee tilanteen tai saako itse nukuttua jos lapsi onkin kova pyörimään . ulkopuolisten kommenteista ei kannata piitata , teette niinkuin parhaaksi näette .

Vierailija:

Lainaus:

yöimetysten kannalta perhepeti on tosi helppo vaihtoehto. enkä voi olla ajattelematta, että perhepeti pelasti kuopuksen kätkytkuolemalta... hän oli muutaman kuukauden ikäinen kun havahduin yöllä ykskaks ja huomasin ettei vauva hengitä. ravistin häntä kevyesti ja poika vetäisikin sitten syvään henkeä ja alkoi hengittää taas tasaisesti. pelottaa ihan ajatella miten olisi käynyt jos hän olisi nukkunut yksin omassa sängyssään :(

Perhepedissä minun kohdallani suurin etu oli oma uneni, eli sain nukuttua ilman heräämisiä. Yösyötöt kun sujuivat aikalailla koomassa ;-), en siis koskaan osannut sanoa aamulla olinko syöttänyt yhden, kaksi, kolme tai ties kuinka monta kertaa.

Yöimetysten ja rauhoittelujen kannalta paras, kun vauvan tarpeet saa aina tyydytettyä ennen kuin vauva edes kunnolla herää, samoin itsekin voi jatkaa unia aina saman tien, eikä tarvitse nousta sängystä yhtään mihinkään.

Mä voin rehellisesti sanoa, että en ole kahden lapsemme kanssa ollut ikinä väsynyt, koska meillä on aina nukuttu yöt hyvin, kiitos perhepedin.

Esikoinen nukkuin meidän kanssa pidempään. Taisi olla noin 1,5-vuotias kun sai oman sängyn (ihan meidän sängyn vieressä kuitenkin).

Kuopus on nukkunut muutaman kk:n ikäisestä pinniksessä meidän sängyssä kiinni, ja noin 10 kk vanhana siirtyi lastenhuoneeseen pinnasänkyineen. Kuopus on ollut " parempi" nukkuja ja muutenkin vähemmän kiinni äidissä kuin esikoinen.

Saas nähdä miten tämä kolmas tuloillaan oleva nukkuu ja missä :).

On aina nukkunut. Hyvin mahdutaan samaan sänkyyn. Tyttö tuhisee nytkin kainalossani. Mies nukkuu tytön toisella puolella ja minä surffailen, kun ei vielä yhtään väsytä.

Jokin aika sitten tyttö sai oman sängyn omaan huoneeseensa, mutta ei halua nukkua siinä. Hänelle on sanottu, että niin kauan kuin haluaa, saa nukkua meidän kanssa.

Meidän pienelle perheelle sopii tämä ratkaisu. Emme ole vielä löytäneet yhtään huonoa puolta asiassa. Jatkamme siis samaan malliin ;)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat