Vierailija

Kommentit (13)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jos on kiinteitä perunoita (mutta jauhoiset eivät tähän käy), kannattaa vaikka tahallaan keittää liikaa pottuja, sillä lopuista voi tehdä salaattia. Ohjeita löytyy netistä varmasti. Öljypohjainen perunasalaatti on ihanaa, mukaan esim suolakurkkua, oliiveja, kapriksia, tomaattia, paprikaa...

Kyllä mä olen aina joskus silloin tällöin lämmittänyt mikrossa keitettyjä perunoita... Mitä eroa siinä on muihinkaan mikrossa lämmitettyihin perunaruokiin?

Vierailija

Isoäidiltäni sain ohjeen, että aiemmin keitettyjä perunoita voi lämmittää uudelleen. Vesi lämmitetään kiehuvaksi ja sitten perunat plupsautetaan sekaan. Saavat olla juuri sen aikaa, että lämpiävän. Kappas se toimii ihan hyvin. Ei ole kukaan ainakaan mitää sanonut, kun olen näin toiminut. Ohje on ajalta ennen mikroaaltouunia.

Vierailija

Totta. Lämmittäessä perunasta irtoaa kaasuja jotka raa’asta perunasta haihtuvat ilmaan, mutta lämmittäessä jo valmistettua perunaa, perunasta irtoaa lisää näitä kaasuja jotka muuttuvat myrkylliseksi ja jäävät perunaan, koska peruna on aiemmin valmistettu ja pehmeä. Tietenki jos myrkyillä ei ole väliä henkilölle jostain syystä, niin antaa mennä vaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat