Seuraa 

Olen aivan puulla päähän lyöty; toki tiesin, että kylppäriremontti maksaa, mutta en ikinä voinut aavistaa, että pienen kerrostaloasuntomme kylppärin ja saunan remontti maksaa 15000e!!?

Teetimme ilmaisen arvion eräällä paikallisella remppafirmalla ja tämä oli arvio. Emme edes halua mitään erikoista, ajattelimme jopa säästää vanhat hanat, peilikaapin yms.

Paljonko teillä on kylppärin remontti tullut maksamaan, olis kiva tietää?

Sivut

Kommentit (17)

Me teetimme tässä menneenä syksynä kylppärirempan rivitaloomme. Pyysimme tarjoukset neljästä paikasta ja valitsimme keskihintaisen. Tuli sillekin hintaa 10000 euroa, mutta kun ottaa huomioon, että kyseessä oli ns. avaimet käteen remontti, jossa urakoitsija purki vanhat alta, vahvisti seinien rakenteita (täällä tehty laatoitukset alunperin liian ohuelle kipsilevylle), teki vedeneristyksen viimeisen päälle, laatoitti, vaihdettiin valaistussysteemit, paneeloi katon, vei kaikki jätteet mennessään ja remontilla on 5 v TAKUU, niin varsin kohtuullinen mielestäni.

Laatoitus- ja vedeneristystöihin en missään tapauksessa alkaisi itse, koska minulla ei ole ko hommasta kokemusta. Sitäpaitsi ainakin meillä taloyhtiö VAATI että vesieristykset saa tehdä vain sertifikoitu henkilö. Kannattaa muuten selvittää osallistuuko taloyhtiö vesieristyksestä aiheutuviin kuluihin; meillä on sovittu, että taloyhtiö maksaa materiaalit ja muutaman työtunnin.

Jos haluaa tiputtaa hintaa niin kannattaa miettiä voisiko esim. purkutyöt tehdä itse. Saunan panelointi on helpompi homma laatoitukseen verrattuna ja se onnistuu monelta itse jos on välineet.

näitä hintoja olen juuri ihmetellyt.

Tai oikeastaan sitä, jos ostan 20-30-vuotta vanhan rivitalohuoneiston niin hintapyyntö voi olla n. 40 000 euroa pienempi uuteen vastaavaan verrattuna.

Kuitenkin vanhassa voi olla tiedossa keittiö-, kylpyhuone- ja saunaremontti ja luoja tietää mitä kylpyhuoneen rakenteista tulee vastaan. Sitten pitää maalata ja vaihtaa tai hioa parketti jne. Puhumattakaan taloyhtiön muista esim. putki-, julkisivu- jne. remonteista, jotka voivat nostaa yhtiövastiketta...

Uustuotantoa haukutaan laadultaan huonoksi, mutta siinä on sentään takuu?

Eli keskustelua vähän kaipaan asian tiimoilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tuo tarjous varmaan sisältää materiaalit ja työn??

Suosittelen ehdottomasti, että hankitte materiaalit ja teette työn itse jos vaan suinkin osaatte tai teettää tutulla tai tutun tutulla joka ottaisi työstä vähemmän ... tai sitten teettää ammattilaisella urakkatyönä, mutta se voikin sitten kestää!!

Meillä on juuri pyydelty tarjouksia aika mittavasta sauna ja kylpyhuoneremontista ja kyse on isohkosta omakotitalo saunasta ja kylpyhuoneesta, mutta hinta oli HALPA, kun ei sisältänyt työtä, vaan pelkät materiaalit ja itse aateltiin tehdä työt.

5000¿ maksaa materiaalit, kaakelit lattiaan noin 15neliöö ja seinään, en osaa sanoa määrää, saunaan erikois valosarjoja ja kiuas 1000¿ ja laudemateriaalitkaan eivät olleet halvimmasta päästä. Ja muuta materiaaliakin tuli kuten kaksi suihkusettiä ja yksi kaappi ja penkki ja tietty kosteuseristeet ja saumausaineet.

Eli tässä näkee että työstä joutuu maksamaan tosi paljon!

Kylpyhuoneremontti on hidasta hommaa. Siihen saa varata muutamia viikkoja, vaikka sen remonttimies kävisikin tekemässä ja käyttää siihen siis sen 8h päivässä. Oman kerrostaloasuntomme remonttiin meni n. kaksi viikkoa, ja sauna jätettiin lattiaa lukuunottamatta ennalleen. Kuivumisajat ovat pitkät ja työvaiheita on monia.

Muistakaa itse remontoijat, että olette lopun ikäänne vastuussa tekemästänne kosteuseristyksestä. Eli vaikka sen itse voi tehdäkin, niin kannattaa se edes hyväksyttää sen sertifikaatin omaavalla henkilöllä, joka silloin kantaa tämän vastuun.

Itsetehden on myös isompi haaste alkaa tekemään, jos ei kokemusta ole. Laatoittaminenkin voi olla yllättävän hankalaa hommaa. Täytyy myös muistaa, että laitteet täytyy vuokrata, jos ei omia ole. Remontin tekeminen ei ole herkkua hommaa, jos ei sitä siis jo valmiiksi osaa. Ja kyllä varmasti alkaa ottamaan päähän jossain vaiheessa, jos ei ole työnjälkeen tyytyväinen, ammattilaisen voi pyytää tulemaan korjaamaan virheensä.

Ja siitä asian vierestä, niin kyllä remontin tekeminen tulee kalliiksi. Itse edullisilla materiaaleilla tehden, maksaa pienen omakotitalon pintaremontti (ei rakennevaurioita ym.) helposti 20000¿. Kylpyhuone 7000, keittiö väh. 5000, lattiat 3000 (jo hiominen maksaa lakkauksineen muutaman tonnin) Pinnat 1500, wc 1000, komerot ym. 2500. Ja siis kaikki itse tehden ja halvalla. Ihmiset ostavat halvan asunnon ja ajattelevat sen remontoivansa sitten mieleisekseen. Hinta nousee kuitenkin nopeasti korkeammaksi, kuin mitä siistin asunnon hinta olisi ollut. Jopa -90 luvun taloissa on edessä kylpyhuoneremontti, sillä niissä on kosteudella alttiit ratkaisut. Pahimmassa tapauksessa vaurio on jo tapahtunut, jolloin rakenteiden kuivaaminenkin vie jo n.2000¿ + evakossa asumiskulut. Halvalla ei siis aina kannata ostaa. Ja kannattaa todella tutustua ostettavan talon rakenteisiin ja kuntoraporttiin.

Olen aivan puulla päähän lyöty; toki tiesin, että kylppäriremontti maksaa, mutta en ikinä voinut aavistaa, että pienen kerrostaloasuntomme kylppärin ja saunan remontti maksaa 15000e!!? 

Teetimme ilmaisen arvion eräällä paikallisella remppafirmalla ja tämä oli arvio. Emme edes halua mitään erikoista, ajattelimme jopa säästää vanhat hanat, peilikaapin yms.
Paljonko teillä on kylppärin remontti tullut maksamaan, olis kiva tietää?

Varmaan aika kohtuullinen hinta. Tosin kannattaa niitä kilpailuttaa. Yleensä parasta tietoa aiheesta löytyy tietopakettien muodossa. Yksi hyvä sellainen löytyy seuraavasta linkistä: 

http://www.tiedox.fi/Kylpyhuoneremontti-/Kylpyhuoneremontti

Lisäksi jos kiinnostaa kilpailuttaa tarjouspyyntöjä niitäkin voi lähettää. sillä tavalla saa hyvän kuvan hintatasosta. Ohessa linkki:

http://www.tiedox.fi/site/otaYhteysAsiantuntijaan?type=2

Mitä sitä suotta panostaa ammattimiehiin. Tekee ite ja kerää porukat lähipubista. Kamojen laatuun turha satsata jos ei haluu. Tekee sillee märkätilat vähä sinne päin. Turha miettii enempii ku suihkussa siellä vaan käydään ja saunomassa. Ilmastointi monesti vetää nii kannattaa samalla peittää. Samoin lattiakaivon voi repästä irti hidastamasta. Sit ovet kii ja kaikki ilmastoinnit sulkee ja laskee vettä tulee sillee nätisti

Aika vanha keskustelu, mutta heipämpä tietoni mukaan. 2002 lokakuu tein asunto-asake huoneistoon keitiökaapien runkojen vaihdon ja eteisenkaapeihin laitettiin uudet ovet suihkuhuoneesen teetin samalla kaksi kaapia maksoivat 6950€, asuntoosakeen lattialle uusittiin muovimatto 54 neliötä josta ohohuoneen laittoivat vastoin tahtoani ihan väkisin kelluvana 5800 €.

Kysyin silloin suihkuhuoneen kaakelointia ja siihen lattialämmitystä olisi ollut 22 000 € huoneen koko on 3,4 neliötä.

Nyt taloyhtiö laittaa lattia kaivot ja samalla voi teettää itse maksamalla muuta.  En vaihda vesikalusteita enkä kaappeja kaakelit seiniin lattiaan ja kattoon paneelia maksaa 7450 € tarvikeet ja työ. 

Uskon ihan vakaasti 2002 tuli firmalla hinnoitus virhe oli vaihdettu juuri euroon ja he laskivat yhden suhde yhteen.

Kyllä remontille silti tulee hintaa ja työntekiöiden työpäivä on 4-5 tuntia.

Asun vuonna 1982 rakennetussa omakotitalossa ja kylpyhuoneosasto oli tullut tiensä päähän. Purin vanhan kaakeloinnin ja lattiat. Lisäsin tuet vesikalusteille. Saunassa oli hyvät paneelit ja ne käsitelimme Sauna-suojalla. Irroitin kiukaan ja ja todettuani sen hyväkuntoiseksi, puhdistin ja maalasin tulenkestävällä maalilla soveltuvin osin. Pesuhuoneen purin ja päällystin pohjat uudelleen kosteidentilojen kipsilevyllä. Lattiat purin ja tein kaadot uudelleen, jonka jälkeen kolminkertainen vesieristysmassa. Kaikille seinille uusi laatoitus ja lattioille klinkkerit. (lattiat todella työläät). Uusi katto kosteudenkestävästä paneelista ja siihen tuuletusventtiilin ja lautasmaisen noin 9 W ledivalaisimen asennus. Silikonit ym inkkeet. Uudet vesikalusteet: WC-pönttö, suihku. käsienpesuallas jne.  Työn määrä on ruhtinaallinen; ainakin 200-tuntia ja ajassa 6-8 vkoa. Aikaa menee paljon, koska työvaiheet vaativat aikansa ja kuivumisen jne. Materiaaliset kustannukset noin 2000-2500  euroa. Työhön löytyy hyvät ohjeet helposti netistä ja rautakaupoista. Uskallusta ja luottamusta omiin taitoihin pitää olla, mutta hyvän palkan saat. Sanoo nimimerkki: Omalla työllä paras lopputulos ja aikataulu!

kiukkunen

Meilläpä yritetään saada asukkaat pakolla päivittämään kylpyhuoneensa, osalla asukkaalla kun on alkuperäisessä kunnossa. Varmaankin aiheellista kun talo rakennettu 1984 ja kylppäreissä muovilattiat ja seinät. Muutama vuosi sitten taloyhtiö maksoi 13 kylppäriremonttia kokonaan ja pinnat laattaa. (korjatuissa vesivahinkoja) Silloin annettiin yhtiökokouksessa ymmärtää, että jatkoa seuraa vuosittain, no se oli silloin se ja hallituksen muisti ilmeisen lyhyt! Raivostuttaa lappu ilmoitustaulussa jossa monen moista tarinaa. Vedotaan asumisen viihtyvyydenkin lisääntyvän, hym..... Mielestäni outo veto, koska aika jonka kylppärissä vietän on lyhyt.

Olen tyytyväinen nykyiseen tasoon, enkä totta totisesti halua maksaa rempasta jonka osa on saanut yhtiön/eli meidän kaikkien "piikkiin". Lasku ei ollut pieni ja nyt odotan omaa osuutta osittain takaisin.

Ne jotka olivat päivittäneet kylppärinsä olivat tietenkin kiukkuisia, mutta jos silmää alkuperäiset pinnat eivät olleet miellyttänyt onkin sitten oma lukunsa.

Eikös yhtiöjärjestyksessäkin sanota, että asukaita/osakkaita on kohdeltava samanveroisina????

Vierailija

Hei hyvat ystavat minulla on pulma ja tarvitsen ohjausta miten tehda.   Minulla on omakoti talo korvessa tuolla Oulun ja Rovaniemen valilla missa asuu vuokralaiset.  Siihen on tullut putki Rikki pesuhuoneen lattian alla ja koko pesuhuone on tehtava melkein uusiksi,  Mita neuvoisitte kuinka mina lahden tasta eteenpain loytaakseni luotettavan remontti yhtion.  Kiitos avusta.

Jukka

Hei.

Kai sinulla on vakuutukset kunnossa?

Ota pikaisesti yhteys vakuutusyhtiöösi, joka tutkituttaa vahingon ja mahdollisesti korvaa

vahingon tai ainakin osan siitä.

Yleensä joku vahinkosaneerausyhtiö purkaa kastuneet rakenteet ja asentaa kuivurin

kohteeseen vakuutusyhtiön laskuun.

Tästä jatkaa joko sama yhtiö tai joku muu tehden homman kuntoon.

Aikaa tuppaa menemään kuivauksiin ja sen sellaiseen.

Vuokralaiset saattavat saada korvauksia tai väliaikaisen asunnon omasta kotivakuutuksestaan.

Itse remppaan Pirkanmaalla, joten Lappi on hiukan kaukana.

Oma arvio kylppärirempasta (n.2vk) olisi noin 3500€ + putki- ja sähkömies 500€ kumpikin,

eli työn osuus noin 4500€ jollei mennä pintaa syvemmälle.

jeps

En epäile, että hyvä tuli. Muistitko teettää asbestikartoituksen?

Vierailija kirjoitti:
Asun vuonna 1982 rakennetussa omakotitalossa ja kylpyhuoneosasto oli tullut tiensä päähän. Purin vanhan kaakeloinnin ja lattiat. Lisäsin tuet vesikalusteille. Saunassa oli hyvät paneelit ja ne käsitelimme Sauna-suojalla. Irroitin kiukaan ja ja todettuani sen hyväkuntoiseksi, puhdistin ja maalasin tulenkestävällä maalilla soveltuvin osin. Pesuhuoneen purin ja päällystin pohjat uudelleen kosteidentilojen kipsilevyllä. Lattiat purin ja tein kaadot uudelleen, jonka jälkeen kolminkertainen vesieristysmassa. Kaikille seinille uusi laatoitus ja lattioille klinkkerit. (lattiat todella työläät). Uusi katto kosteudenkestävästä paneelista ja siihen tuuletusventtiilin ja lautasmaisen noin 9 W ledivalaisimen asennus. Silikonit ym inkkeet. Uudet vesikalusteet: WC-pönttö, suihku. käsienpesuallas jne.  Työn määrä on ruhtinaallinen; ainakin 200-tuntia ja ajassa 6-8 vkoa. Aikaa menee paljon, koska työvaiheet vaativat aikansa ja kuivumisen jne. Materiaaliset kustannukset noin 2000-2500  euroa. Työhön löytyy hyvät ohjeet helposti netistä ja rautakaupoista. Uskallusta ja luottamusta omiin taitoihin pitää olla, mutta hyvän palkan saat. Sanoo nimimerkki: Omalla työllä paras lopputulos ja aikataulu!

eki

Hyviä kommentteja ja noin kannattaakin lähteä liikkeelle. Alkuperäisen kysyjän kannattaa muistaa, että hän saa vähentää remontista aiheutuneita kuluja todennäköisesti tavallista kotitalousvähennystä enemmän, sillä kyseessä on sijoitusasunto ja näin ollen kuluja saanee vähentää pääomatuloista.

Jukka kirjoitti:
Hei.

Kai sinulla on vakuutukset kunnossa?

Ota pikaisesti yhteys vakuutusyhtiöösi, joka tutkituttaa vahingon ja mahdollisesti korvaa

vahingon tai ainakin osan siitä.

Yleensä joku vahinkosaneerausyhtiö purkaa kastuneet rakenteet ja asentaa kuivurin

kohteeseen vakuutusyhtiön laskuun.

Tästä jatkaa joko sama yhtiö tai joku muu tehden homman kuntoon.

Aikaa tuppaa menemään kuivauksiin ja sen sellaiseen.

Vuokralaiset saattavat saada korvauksia tai väliaikaisen asunnon omasta kotivakuutuksestaan.

Itse remppaan Pirkanmaalla, joten Lappi on hiukan kaukana.

Oma arvio kylppärirempasta (n.2vk) olisi noin 3500€ + putki- ja sähkömies 500€ kumpikin,

eli työn osuus noin 4500€ jollei mennä pintaa syvemmälle.

Huijattu

Meillä remontti tuli maksamaan kolminkertaisen summan sovittuun nähden. Naantalilainen Decox oy laskutti kaksinkertaisen määrään sovittuun urakkahintaan. Tämän lisäksi työ oli TODELLA huonosti tehty, lattian kaato oli tehty väärään suuntaan, pois viemäristä päin, ja seinille oli sotkettu mustaa laastia, jota ei saanut enää poistettua. Lattialla oli niin suuria epätasaisuuksia että vesi lammikoitui lattialle eikä sitä väärän kaadon takia saanut kuivattua pois lattialta. Laatan reunat oli niin pystyssä että niihin löi varpaansa, ja saumat tummuivat hetkessä kun lattiaa ei saanut kuivattua. Jouduimme teettämään koko työn uudelleen toisella urakoitsijalla.

Decox oy ei suostunut edes antamaan erittelyä tai perustelua lähes kaksinkertaisesta laskustaan. Lisäksi urakkaa tehnyt työmies varasti asunnostamme tavaraa, osa tavaroista saatiin haettua takaisin heidän autostaan, mutta osaa emme koskaan saaneet takaisin. Kannattaa siis valita urakointiyritys todella tarkkaan, näitä huijareita on!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat