Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

eli, jos tilanne on seuraava: mies on töissä ja saa käteen kuussa sellaisen 1500-1600¿ (jokusen vuoden päästä oma yritys eikä niistä tuloista oo tietoa, eli tolla oletuksella mennään) ja minä opiskelen, niin minkä verran tulisivat kahden alle kouluikäisen lapsen hoitomaksut olemaan? minkä verran saan opintotukea vai saanko mitään, asumistukeen ei varmasti ole mahdollisuuksia? vuokra-asunto, vuokra 600¿. oma tulee hankintaan vasta sitten kun molemmat töissä. entä em. maksut yhden lapsen kanssa?

onko käytännössä niin, ettei minulla ole " varaa" opiskella ennen kuin lapsi/lapset ovat koulussa, vai riittäisikö opintolaina elämiseen? lainaa olen/olemme kyllä valmiita ottamaan.. eikä elintason tule tod. mitään huippua olla, jaksetaan kyllä odottaa kunnon tuloja siihen asti kun olen valmistunut ja toisella on se firmansa pystyssä. peruselämiseen tulisi kuitenkin rahan riittää.

ja JOS joku haluaa kommentoida lasten hankkimisesta " ennen aikojaan" , kesken opintojen jne. niin voi mun puolestani painua johonkin muualle kitisemään. ;)

Kommentit (1)

Sinä saat opintutukea ja niihin ei vaikuta miehen tulot. Opintoraha riippuu kouluasteesta. Amk:ssa se on 259,01e miinus verot. Toisen asteen opintoraha on pienempi. Asumistukea ette saa, koska miehesi tulot ovat hyvät. Opintolainaa voit saada ja se on amk:ssa 300e/kk, toisella asteella pienempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat