Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Hei,

Kotihoidontuelle ei elä!

Oletko sellaisessa työpaikassa, että voisit kuvitella sieltä löytyvän etätöitä akateemiselle, hyvän suomen kielen omaavalle ekonomille+

Mitä tahansa esim. toimisto-, kirjoitus-, laskenta- tai oikolukutöitä, josta saisi vaikkapa epäsäännöllisestikin lisätuloja.

Mitä töitä voisin tehdä kotoa käsin?

Ei puhelinmyyntiä.

Kommentit (12)

Ja _huonoja_ käännöksiä pystyy tosiaan tekemään kuka vaan. Niiden markkinoilla vain on kova kilpailu jo ennestään, eikä palkat huimaa päätä.

Myöskään kirjoilla ei juurikaan tienaa.

Löytyisiköhän kirjastosta jokin opas.. Lehtijuttujen kirjoittaminen ei ole niin yksinkertaista kuin miltä se lehtiä lukiessa saattaa näyttää, sen varmasti tiedätkin.

Kannattaa ottaa ensin yhteyttä lehteen, tai jos kirjoitat jutun valmiiksi, soita ja kerro, että tarjoat tällaista, ja lähetä se. Ilman muuta mukana täytyy olla jokin saatekirje, jossa kerrot, että tällaista tarjoat.

Kustantamoilta voi kysyä oikolukutöitä. Yksi kaverini on sellaisia tehnyt, aika helposti sai, mutta palkka ei kaikissa ollut kovin huimaava, jossain taisi olla 8 euroa tunti.. Mutta paljon parempiakin oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Niin kuin joku tuossa jo vastasikin, niin kannattaa ensin olla yhteydessä lehteen. Minä otin aluksi yhteyttä sähköpostitse, koska pystyin siten selittämään jutun idean+näkökulman paremmin.

Ekat jututhan joutuu kirjoittamaan riskillä, lehdestä ilmoitetaan yleensä parhaimmillaan, että juttu periaatteessa kiinnostaa, kirjoita niin katsotaan. Jos juttu on hyvä ja menee läpi, niin heti perään kannattaa tarjota uutta aihetta.

Minä jouduin aluksi myymään ehkä 5-10 juttua, ennen kuin homma alkoi pyöriä toisinpäin eli minulta pyydettiin juttua ja sovittiin jo tilausvaiheessa hinta, dl, pituus ym.

taitaa olla aika hyvä itsetunto. Vai aloitko itse kääntäjäksi ns. pystymetsästä? Niin muuten minäkin, mutten kyllä väittäisi että se onnistuu keneltä hyvänsä.

Lainaus:

... ei ole kovin hyvä näyttö ekonomilta paljastaa, ettei etukäteen osannut laskea sen vertaa, ettei kotihoidontuella pärjääkään :D

Mistä tiedät, vaikka olisi vasta raskaana ja siksi juuri kyselee kun arvelee ettei pärjää pelkällä kotihoidontuella sitten aikanaan.

Onko sinulla julkaistuja tekstejä? Jollei, niin yritäpä saada joku pikku artikkeli tai pari johonkin lehteen. Sitten kun on juttunäytteitä, on helpompi kysellä lisää kirjoitushommia lehdistä, viestintä- ja mainostoimistoista. Minä olen tehnyt freelancerina kirjoitustöitä noille kaikille.

Ja vielä vinkkinä, että ekan jutun saat helpommin läpi, jos tutustut johonkin lehteen, katsot siitä sopivan vakiopalstan ja teet juttusi sen mukaan. Ekonomina ks. esim. Ekonomi-lehti ja siitä palsta Samaan aikaan toisaalla. Onnea yritykseen!

ei paljoa tarvita, että kotimaisen naiskaunokirjallisuuden rajan ylität. Vauvavuosien vaikeutta, miehen kieltäytymistä, taloushuolia, uusi romanssi ehkä kaukomailla, se on siinä.

Mulle aina ehdotetaan myös mainitsemiasi kirjoitustöitä. Ihan käytännössä, miten toimit? Kirjoitat jutun ja sitten vain lähetät sen kenelle? liitätkö mukaan jonkin kirjeen/"selityksen" vai vaan yhteystietosi?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat