Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Eli siirrytään nyt tänne, kuten ilmeisesti toive on?

Mulla on alkamassa menkat, mutta ihan yhtä niukkaa on vuoto kuin viime kuussa. Huomenna soitan klinikalle ja kysyn miten toimitaan, menenkö varalta ultraan vai aloitanko vain lääkkeet. Kyllähän joku on vialla, kun kunnon vuotoa ei tule, joten itse mielellään kävisin ultrassa...

Tällä viikolla alkoi tuntua taas siltä, että turhaanpa varmaan odotan, että lapsi ihan kohta tulee, joten aloin laittaa tytön vaatteita myyntiin. Saanpahan vähän rahaakin. Töitten hakukaan ei oo sujunut toivotusti vaan jatkuvasti saan vain kiitos mut ei kiitos -sähköposteja, harmittaa kun en edes haastatteluihin pääse. En mä nyt hirveen masentunut oo, mutta kyllä tää vähän positiivisuutta alkaa jo nakertaa... Onneks ees mies sai haastattelukutsun, toivotaan et se tärppää.

-Osse

Sivut

Kommentit (114)

mulla on täällä kaikki sormet varpaat ja kaikki muutkin ulokkeet pystyssä että raju pitää kiinne ja kovaa.

Ette te nyt niiiiin helpolla kuitenkaan ole päässeet joten ansaitset kyllä tämän raskauden ja vauvan !

mä tässä laskeskelin eilen että taasen on kohta puoli vuotta yritystä takana, harmittaa ihan vietävästi, mulla on maalis-huhtikuussa kontrollikäynti kolposkopiassa, ajattelin samalla kysä josko ne ultrais noita mun putkistoja jos siellä näkyis joku hyvä syy miksi en millään tule raskaaksi.

tsemppiä kaikille, eiköhän se elämä hymyile meille vielä !

aa kp 18/26-27 tai jotain

Olipas ihania uutisia! Ja ihan huipputyyppikin siis matkassa! Aivan mahtavaa, päivän paras uutinen. Nyt vaan tsemppiä piinistelyyn!

Ja naperolle myös tsemppiä! Älähän vielä luovuta. Etkö sä sanonut, että sulla ei Eetustakaan ollut etukäteen mitään tuntemuksia? Nyt kyllä nappaatte Ossen kanssa molemmat ne plussat. Toivon sitä niin kovasti, että ei oo tosikaan!

Möröttimelle vielä onnittelut hienoista ultrakuulumisista!

-Q-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä oon täällä aina joskus käynyt vähän vakoilemassa teidän tilanteita ;) Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin pienen kyytiläisen kanssa!

Hermione

Mä en ihan ymmärtänyt kaikkea noista Naperon lääkityksistä ja pää meni ihan pyörälle. Mutta kiitti kun valaisit. :) Napero, toivoa on todellakin vielä ja rutkasti! Eikös sulla ollut mielestäs ollut jo jotain menkkatuntemuksia? Voihan ne tarkoittaa jotain ihan muutakin, esim. kiinnittymistä, kun pp:t oli sun viimeksi testatessa sitten vissiin vasta 9 tai 10. Ei silloin testissä mitään varmaan näykään, joten nyt tosiaan jännätään!!! Mihin ihmeeseen ne sun testit on voinut hukkua? Ettei vaan olis Eetu laittanut niitä johonkin piiloon. :)

Tsemppiä piinailuun, täällä ollaan hengessä mukana!

-Q-

Hienoja uutisia olit saanut, nyt vaan toivotaan, että pieni jaksaa kiinnittyä ja pysyä kyydissä sen tarvittavan 9kk ajan... bd bd

Tänne ei kummempia, torstaina tai perjantaina pitäs menkkojen alkaa, ja sitten päästään " järeämpiin" hoitoihin... VIHDOIN!!! Mä en jaksa uskoa, että tää kierto olis tuottanut tulosta, kun ei ne oo aikaisemminkaan tuottaneet... Eli samoilla fiiliksillä mennään kuin perjantaina...

Ihania uutisia oli Mörötin saanut ultrassa! Hienoa!!!!

napero kp 28/30, to-pe ootellaan...

Tsemppiä Unelm@lle ja heinäminkille loppupiinaan : )

Minusta tuo piinisaika on pahinta hoidosta.

Tarkoitin tosiaan sitä, että kun käydään hoidossa ja tyttö on mukana.

Nyt olen yrittänyt miettiä, jos saisi muutamia harvoja hoidoista tietäviä kavereita mukaan kontrolliultrakäynnille, niin olisi helpompaa.

Yritän soittaa väestöliittoon ensi viikolla.

Nuo verikokeet otettiin jo Oys:n puolella joulukuussa, joten saan varmaan niiden tiedot siirrettyä väestöliittoon.

Yritän saada myös hoidon niin, ettei ole suunnittelukäyntiä, koska meillä on niin pitkä matka.

Noita ivf-hoitoja on tehty jo 2 ja yksi inssi, joka päätyi punktioon, joten

tuttua touhua ja suunnittelukäynti tuntuu ihan turhalta.

Torstaina jo menkat tuhrutteli ja ihan mitätöntä tuhrua vieläkin.

Mihin kunnon vuoto kadonnut? Taitaa olla meikäläisellä taas jotain hormoonihäikkää : (

No, selkää särkee ja menkkaoireet jyrää, joten kyllä se vuoto lähipäivinä alkaa.

Miten Ossen kuulumiset, milloin seuraava ultra?

T:Minerva

..tuntuuko teistä muista siltä et kaikki taas ympärillä sikiävät?? Menet sinne tai tänne niin aina on joku työkaveri tai kaveri..kaverin kaveri oottamassa. Tänään tuli taas tällanen yks vastaan ja vaikka sitä on toisen puolesta hirveen onnellinen nii voi vitsi miten pahalle tuulelle se sitten saa myöhemmin. En tiä mulla on varmaan vähän huono keino purkaa noita vauva-paineita..mut välillä vaan tekis mieli huutaa ja hautautuu jonnekki peittojen alle viikoks!!!

Täällä sitä taas kuvitellaan olevamme raskaana.. nyt kp28/30..vielä en oo mitään testejä tohtinu tehä ku viime kierrosta tuli niin karvaita pettymyksiä. Nyt on kyllä lämmöt pysyny ihan jees ylhäällä. Saa nähä tippuvatko huomenna. Yleensä tipahtaa aina päivää enne menkoja.

Että tällaset turinat tällä kertaa..

Tähkä

Yhtäkkiä tuli mieleen että eikös Ossella ollut tänään se ultra, ja äkkiä tulin kurkkimaan uutisia... Ja aivan mahtavia uutisia olikin!!!

Sylintäydeltä onnea ja halauksia, eiköhän se sykekin sieltä seuraavassa ultrassa jo löydy! Oon tosi onnellinen sun puolesta :)

Jotenkin mulla oli tunne, että kaikki voisi vielä kääntyäkin teillä parhain päin, mutta en viitsinyt mitään sanoa etten loisi turhia toiveita.

Ajatella, jos meillä molemmilla menee kaikki hyvin, niin meillä on taas pikkuisten la:t ihan lähekkäin :)

Tarrasukkia pikkuiselle ja onnea vielä kerran!

Viipero rv 6+0

Täällä ottaa edelleen kaikki päähän... Mutta kirjoittelen siitä illalla lisää...

Ossen kuulumisia minäkin oon pitkin päivää käyny bongailemassa... HUHUUU!!!!

napero kp 16/32 (kai?)

mä parvun täällä sun puolestas, kyyneleet lähti valumaan samantien kun luin sun kirjoituksesi.

Voimia ja tsemppiä tulevaan, olen hengessä mukana ja voit melkein tuntea mun halin !

aa

En ole enää edes sekunda kun pikkukakkonen saatiin aikaseksi, mutta huomasin uuden palstan niin pitihän tätä tulla katsomaan. Aikanaan tuntui tosi tyhmältä kirjoittaa lapsettomuudesta kun oli kuitenkin se esikoinen olemassa.

Siihen kysymykseeni: kun menet inssiin, tarkastetaanko kierron vaihe kuitenkin vielä ultralla?

Omalla kohdallani kävi niin että tikutin ovisplussan kp11/26 ja samana päivänä menin gynelle verikokeisiin ja ultraan. Tikkuplussasta huolimatta ultra paljasti ettei munasolut olleet vielä kypsiä ja gyne veikkasi että menee vielä 2-3 päivää irtoamiseen. Niinhän siinä taisi käydä, koska kovan ahkeroinnin jälkeen tulin siitä kierrosta luomulla raskaaksi!

Tsemppiä kaikille ja onni matkaan!

Niin se on taas viikonloppu vietetty. Ja olikin mukava sellainen. Käytiin mm. lauantaina katsomassa SM-rallia kun se meni muutaman kilometrin päästä vanhempieni asuinpaikasta. Poitsu tykkäsi, ja kyllä äiti ja iskäkin. Ilmakin oli mitä mainioin, sopiva pakkanen ja aurinko paistoi täydeltä terältä. Nyt onkin sitten vuorostaan vesikeli, plääh.

Täällä tuntuu koko ajan olevan uusia oireita vaikka pidänkin jarruja päällä, niitä kun oli viime kierrossakin vaikka nega tuli. Välillä paleltaa ja välillä on kauhean kuuma. Tissit on jonkin verran kipeät. Menkkamaisia tuntemuksia oli viikonloppunakin ajoittain. Ja lisäksi tuppaa vielä valvottamaan aamuyöstä, tänäkään aamuna en enää klo 4.30 jälkeen nukkunut kunnolla ja nyt sitten väsyttää. Nämä kaikki oireet olivat viime kierrossakin noita menkkakipuja lukuunottamatta. Niitä minulla ei yleensä ole kuin 1-2 päivää ennen menkkojen alkua, jos silloinkaan. Testi alkaa jo kaapissa poltella mutta ei nyt sentään vielä. Loppuviikolla, ehkäpä perjantaina, sitten jos on vielä tarpeen.

Tulipas omanapainen viesti, mutta pitänee siirtyä töiden tekoon. Tsemppiä kaikille.

Heinäminkki

Osselle peukutukset, jännityksellä täältä sivusta seuraan tilannetta.

Kurjaa tuo epävarmuus, torstain uutisia jään odottamaan.

Meille tuli tänään tieto ivf-hoidosta, vasta elokuussa : (

Kuuluista hoitotakuu ei todellakaan toteudu, marraskuusta oltu jonossa, hyvä Oys!

No, nyt mietitään mennäänkö yksityiselle vaiko odotetaan elokuuta.

Jos mennään yksityiselle, menetetään Oys:n hoito ja jatkossa kaikki hoidot olisi yksityisellä.

Oys ottaa huomioon myös yksityisellä käynnit ja eipä asiaa voi salata, kun samat lääkärit kummassakin paikassa pyörii.

No, pähkäillään hetkonen asiaa.

Tällaisia kuulumisia tällä kertaa.

T:Minerva

Jes! Alkaa tapahtua! Käyhän noita työtapaturmia itse kullekin, tulit ainakin varmistaneeksi ettei sulla nyt ovulaatiota ole :-D Onnea matkaan!

Naperolle pahoittelut :-( Olisivat nyt menkat vain pysyneet kauniisti poissa...

Ossen kuulumiset kuulostaa hyvältä, melkein mitkä vain vihlaisuthan tuossa vaiheessa on hyvä merkki. Kohdunkannattimet venyy, niinhän?!

ON: Mies eilen kyseli että koskas mennään Fertikselle tai oikeastaan että koskas mä menen. Ja siinä vaiheessa mullekin kristallisoitui etteihän siellä kyllä itse asiassa miestä tarvitakaan kun lähdetään kakkosta tekemään. Oonpa näppärä :-o Auttais varmaan kummasti raskautumiseen jos koppais puhelimen käteen...

miettii h

kun nyt on tammikuun vika päiväkin, niin ihan sen kunniaksi! Heh!

Ensiksi kiitokset Miamikille ja Osselle!!!

Mulla oli maanantaina ultra, ja eivät taaskaan olleet munikset kasvaneet kunnolla, mutta oikealla puolella oli kuitenkin kaksi ja vasemmallakin yksi!!! Ja sain määräyksen piikitellä vielä lisää, ja niin meikä on piikitelly, ja huomenna tsekataan paikat uudestaan. Ja JOS on mitään tapahtunut, niin ehkäpä viikonloppuna päästään toimiin... Mutta mä en kyll toisaaltaan usko, kun eihän näistä clomi+menopur yhdistelmästä oo muutenkaan mitään tullut!!! Ja tuossa just hokasin että siitähän on kohta vuosi kun otin ekan kerran yhteyttä tuonne lapsettomuuspolille esikon syntymän jälkeen... KÄÄK!

Mä oon ihan pihalla näiden uusien palstojen kanssa... Kun tää herjaa millon mitäkin! Äskönkin kun aukasin, niin näytti jotain tarvikelistaa, huoh!

Nallukalle tervetuloa mukaan! Ja joitakin muitakin oli tullut uusia! Kivakiva, ettei mun tartte täällä kohta höpistä yksistään...

Mörötin lopettaa nyt noi höpinät, ja uskoo olevansa raskaana!!! Ei vaan, en mäkään ihan heti uskonut sillon kun alotin oottamaan esikkoa, ja kohta se jo täyttää 2!!!

Tähkätär oli käynyt ultrassa kanssa, ja saanut hyviä uutisia! Heinäminkki päässyt inssiin saakka, onnea siitä. Ja Osse oli kanssa käynyt ultrassa, ja kuulosti kanssa lupaavalta, hieno homma!

Mulla ei nyt pysy ajatus yhtään enempää kasassa, kun väsykin painaa päälle, meillä esikko on kuumeessa, eikä taho nukahtaa sitten millään, sitä tässä toisella korvalla kuuntelen, millon sammuu... Huoh...

napero kp16/30

Heinäminkillä pp:t suurin piirtein samoissa menossa :) Mää kans yritän kovasti etsiä jotain oireita, joita en juurikaan löydä, voipi liittyä alkaviin menkkoihin tai yleiseen flunssan jälkeiseen huonoon olotilaan. Menkkamaista oloa ollu jo muutamana päivänä. En tiiä onko hyvä asia se, että se on sellasta suht. pientä. Viimeksi oli kyllä näillä päivillä ihan kunnon kouristukset (josta siis plussa). Aconin testi oottaa kaapissa mutta en uskalla vielä testata. Yllättävän hyvin ja nopeasti on muuten päivät menny, kun tuota tekemistä riittää.

Minerva kyseli tytön kans matkustamisesta. Meinasitko noin yleensä vai siellä vl:llä käymistä? Suunnittelukäyntiäkö mietit? Me ollaan jouduttu raahaan tyttöä mukana, kun meillä ei ole sille hoitajaa asuinkaupungissamme. Onneksi vl löytyy samasta kaupungista! Tosin oon kyllä asioinu siellä aika paljon yksinkin. Punktio hoidettiin niin, että mies kävi hoitamassa oman osuutensa ja lähti sit tytön kans kotiin ja kävi myöhemmin hakemassa mut kotiin. Tuli muuten mieleen, että vl:llä infektioverikokeet on voimassa 1,5 v (jos olitte aikasemminkin siellä), sit pitää ottaa uudet. Jos se aika on menny umpeen, sit pitäs miehestäkin ottaa uudet ja nehän pitää olla otettuna ennen hoidon aloittamista.

U-M:lle onnea yk:lle! :)

Mitäs Osselle kuuluu?

Unelma pp10

Huomenna töihin. Pakko mennä kun haluan aloittaa sitten työt uudella innolla maanantaina, eli huomenna totuttelemaan toimistoelämään. Perjantait on kuitenkin aina ns. helppoja työpäiviä :)

Ovista en ole bongannut tässä kierrossa vielä. Voihan se olla että sitä ei nyt tulekkaan ennen kun vasta ensi kierrossa. Ainakaan mitään järkyttäviä oviskipuja ei ole ollut. Ihmeellisiä ne kivut, ennen synnytystä ei ollut tietoakaan milloin oli ovis. Nykyisin kyllä huomaan kun meinaa tajulähteä kun käy niin kipeää.

Osse, jospa kaikki menisi nyt kuitenkin hyvin ja pikku kakkonen saisi alkunsa. Töitten löytäminen ei kyllä ole kamalan helppoa. Toivotaan että silläkin saralla onnistaisi.

Oon hieman katellu nuita ivf juttuja. On kyllä hillittömän hintasta puuhaa, siis lääkkeitä jos ajattelee. Minun mielestä sinne täytyisi tehdä lakialoite että edes tietty ryhmä saisi niihin erityiskorvattavuuden. Ivf hoitoa voisin muuten harkita mutta en usko selviäväni siitä punktiosta, kuulostaa kammottavalta. Meinasin synnärillä hypätä kattoon kun gyne kävi laittamassa sen kohdunkaulan puudutteen, sattu aivain perkeleesti... saati sitten joku munasarjapunktio, huh. En voi muuta sanoa kun olette te tytöt rohkeita!!!

Elättelen täällä kuitenkin vielä toiveita että tuo vasen torvi toimisi ja luomu kakkonen yllättäisi, se olisi kyllä jo melkoinen ihme mutta saahan sitä toivoa.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille.

T: Ull-Maij kp 14/??

Täällä alkoi vihdoinkin menkat, tai on siitä jo pari päivää. Ei kuitenkaan venynyt ihan kamalan pitkäksi tuo kierto 34 päivää leikkauksesta.

Oon aatellu että juon tuota omenaviinietikkaa jo tässä kierrossa, uskokaa tai älkää mutta pidän siitä :D Minulla on hieman oudot makutottumukset..

Jaa lapsi raivoaa, pitää mennä.

Ull-Maij kp 3/28

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat