Vierailija

Kun asia taas jollakulla ajankohtainen.

Sivut

Kommentit (74)

Mutta miten oireilee kyseiset taudit? Epäilen edelleen, että ovat keltarauhasia. Gyneni sanoi munasarjojen olevan kovin alhaalla ja joutui sitä ultrasauvaakin vääntämään ihan ihmekulmaan, että sai näkymään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Niin, siinähän se kysymys jo tulikin eli kun ovulaation jälkeen tulee se keltarauhanen (tai mulla joskus parikin) tonne alapäähän niin saako sitä/niitä puristella finnien tavoin vai pitääkö antaa olla? Tuntuvat ikäviltä niin kuin tyhjentämättömät finnitkin...

Vierailija:

Lainaus:

Niin, siinähän se kysymys jo tulikin eli kun ovulaation jälkeen tulee se keltarauhanen (tai mulla joskus parikin) tonne alapäähän ...

Mulla tuli niitä aiemmin joka ovulaation jälkeen. Sit kerran vaan ei tullu eikä sen jälkeen ole vuosiin näkynyt. Kannattaa pestä aamuin illoin alapää ja pistää vaikka punaista bepanthenia ni ei kirvele jos sattuu hankaamaan pikkariin. Käytä ihan tavallisia pikkareita, jätä stringit kaappiin.

26

bartholinin rauhasia on 2 kpl kummallakin puolella, häpyhuulien molempien puolin, ns. klo 7 kohdalla (sanoi gyne!).ne tuottavat " liukkautta" ja voivat toisinaan tulehtua tai ärtyä. Niille ei itse kannata tehdä mitään muuta kuin suihkutella lämpimällä vedellä, sama koskee kyllä myös esim. tulehtuneita talirauhasia. mene lääkärille!

Paiseet ovat siis ylempänä kuin kuvailit, mutta taudinkuvasta johtuen sinulla voi olla ongelmia paikallistaa ja nimetä kehon osia. Se selittäisi kokemuksesi alahuulten paiseista.

keltarauhanen, corpus luteum

ovulaatiossa puhjenneen munarakkulan soluista parissa päivässä kehittyvä, keltarauhashormoneja ja estrogeeneja erittävä soluryhmä

talirauhanen, glandula sebacea

talia erittävä usein karvan juurituppeen avautuva ihon rauhanen, joita on runsaasti kasvoissa ja rinnassa

Ensimmäistä et pysty näkemään paljaalla silmällä etkä myöskään puristelemaan. Toisen näet mutta ei kannata puristella tulehdusriskin takia.

Pelkään liikaa keskenmenoa, jos keltarauhanen vaikka repeäisi puristellessa. Eivät ne minun keltarauhaseni kyllä aivan alapäässä sijaitse, mutta navan alapuolisia juttuja ne ovat kuitenkin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat