Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Onko kellään muistissa millaisia oireita alkanut raskaus aiheutti siis jo ennen kun menkkojen piti alkaa?

Meillä kaksi lasta, mutta ei muistissa yhtään oireilivatko ja miten.

Nyt odotan menkkoja alkavaksi parin päivän päästä, pieniä vihlasuja tuntuu alavatsalla ja välillä semmosia repäisykipuja. En tiedä enteilevätkö vaan menkkoja. Viime kierrossa tuntui kova paine kohdun kohdalla, pissatti (ihan kuin silloin kun toinen lapsemme sai alkunsa) ja vielä menkat oli pari päivää myöhässä, olin varma että olen raskaana mutta sieltähän ne menkat sitten alkoivat. Pystyykö sitä edes tietämään ovatko oireet raskaudesta vai alkavista menkoista?

Kommentit (9)

Hmmm, mulla voi olla toiveoireilua, mutta olen ollut parisen viikkoa tosi turvoksissa. Siis alamaha. Aivan kun ois jumppapallo alamahan paikalla, ilmaa täynnä, mutta silti mitään ei tuu ulos. Ruokavaliossa ei ole muuttunut mikään, liikkunutkin olen entiseen malliin.

Olen kuukkelilla koittanut lueskella keskusteluja, voiko tällainen olo liittyä raskauteen. Mitään muita oireita ei ole, niin kovasti kuin toivoisikin. Alamahaa nipsii välillä, mutta niin on tehnyt ennenkin kierron mukaan. Tissit ei arista.

Ensi viikon lopulla pitäisi alkaa hillikset, joten täytyy yrittää jänskätellä sinne asti.

Varmastikaan ei pysty tietämään ennen raskaustestiä, onko raskaana, mutta itselläni oli rinnat selkeästi kipeät jo ennen testin plussaa, ja samaa olen kuullut monien muidenkin kokeneen. Lisäksi olen kuullut, että voi olla menkkamaisia kipuja.

Jännittäviä päiviä...!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

.. mutta onkohan oikeita raskausoireita?

Ensímmäisessä raskaudessa ainoat oireet oli repäisykivut. Ja nekin tajusin oikeesti vasta jälkikäteen. Koko raskauskin oli oireeton.

Nyt taas parina päivänä samanlaisia repäisykipuja ylös noustessa. Mietinkin että onkohan sellaista ollut joskus muissa kierroissa, ei tule kyllä mieleen. Niin että voisikohan olla raskausoire?? Tällä hetkellä menossa kp35, kierto yleensä jotain 30-39, joskus kyllä ollut jopa 50.

Lisäksi palelee iltaisin, tosin taitaa palella aika usein muutenkin. Niin ja rinnat kipeä sivuilta, on kyllä tainnut joskus olla muutenkin ennen menkkoja.

Minä pidin päiväkirjaa yritysaikana, ja siinä kierrossa jossa plussasin , mulla oli seuraavia oireita:

kp 19 alkaen: paleli, väsytti, rintoja vihloi ja kutisi, alavatsassa oli tuntemuksia.

Kp 23 alkoi pissattaa normaalia enemmän ja seuraavina päivinä tuli vähän rusehtavaa tuhruvuotoa.

Sen jälkeen huimasi parina päivänä.

Kp 29 tein testin (plussa siis) ja samana päivänä alkoi paineen tunne alavatsalla :)

kahdessa aikaisemmassa raskaudessa pari päivää ennen plussaa suussa " metallinen maku" ja pissa haisi erikoiselle. Plussan jälkeen alkoi alavatsalla tuntumaan pieniä viiltelyjä, rinnat kipeytyi vasta myöhemmin. Lämmöt 37.4 (norm.36.5).

ja siitä eteenpäin paleli kovasti pitkin päivää, oli sellanen flunssanen olo ja muutenkin jotenkin kummallinen=) Pissatti ja janotti ja kova väsymys. Ruoka ei oikein maistunut vaikkei niin viä kuvottava olo ollutkaan. Rinnoissa mulla ei mtn oireita eikä vatsaakaan nippaillut yhtään. Ne tuli vasta joskus rv9 eteenpäin...

Finnit jäi tulematta joita yleensä ennen menkkoja tulee. Alamahan vihlonnat paria päivää ennen menkkoja jäivät pois. Eipä muuta :)

G rv 6

Kirjoittelin juuri yhteen toiseen ketjuun seuraavia merkkejä, joita huomasin siinä pari päivää ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa:

- iltaisin oli kylmä, etenkin jalat ihan jääkalikat, vaikka olisi ollut tavallisten sukkien päällä villasukatkin.

- oli lähes jatkuvasti sellainen jännä olo, ett on hieman lämpöä (en tosin mitannut sitä)

- yksi oli juuri tuo että nenä oli normaalia tukkoisempi

- pääkipu joka yleensä tuli muutamia päiviä ennen menkkoja, ei tullutkaan.

Kyllä tuo maha taisi kipuilla myös hieman, mutt ei ollut kauheesti eroa siihen, miltä tuntuu yleensäkkin ennen menkkoja. Tai hei muuten, itse asiassa, yhtenä päivänä jo muutama päivä ennen kuin oletin menkkojen alkavan (hieman epäsäännöllinen kierto) oli maha tosi kipeä ja aattelinkin ett jaaha, tänä iltana tai viimeistään yöllä vuoto alkaa. Mutt sitt kun ei alkanutkaan, aloin heti miettimään, ett josko...

T: Peggy-75 rv15+1

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat