Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kävin vaatehuoneen läpi ja omia vaatteita olisi iso kasa myytäväksi. Vaatteet ovat max 1,5 v vanhoja, Esprit, Benetton, H&M, Vero Moda mallistoa. Kannattaako niitä viedä kirpparille myyntiin jyväskylässä? Seppälänkankaan isokirppis maksaa 30 euroa / viikko ja alle 10 % ottavat vielä myynnistä. Lisäksi myytävänä olisi ainakin laukkuja, verhoja, kirjoja ehkä myös jotain muuta. Eniten pelottaa, että myynnistä saatu tuotto menee tuohon viikkomaksuun ja se siitä ilosta. En kuitenkin ajatellut pyytää isoja summia, koska tarkoituksena on vain päästä eroon. Koskaan en ole kirppiksellä mitään myynyt ja yhden käden sormissa on ne kerrat jolloin olen siellä vieraillut.

Olisiko kokeneimmilla antaa neuvoja ja vinkkejä sekä kertoa kokemuksista?

Kommentit (11)

Laukaantien kirpparilla hintataso vaihtelee. Osa koettaa saada koviakin hintoja, ehkä paras yritys oli vanha ja likainen äitiyspakkauksen toppapuku ja hintaa koetettiin saada jotain 10 euroa. Mutta varmaan jäi myymättä. Kaikki hinnat alle 5 euroa on järkeviä. Jos meinaat laittaa hinnoiksi paidoille euron, niin varmasti löytävät ostajan ja kolme euroa alaosista on ihan järkevä hinta. Ottavat siitä tosiaan sen 10 % provikan, joten laita paidoille vaikka hinnaksi 1,30, jotta saat itellesi ainakin sen euron. Mutta hintoja voi säätää sitten paikanpäälläkin uusilla hintalapuilla, jos tuntuu, että ei mene kaupaksi. Laittaa vaikka viimeisinä päivinä halvemmat hinnat kaikille tuotteille, jos et halua kotiin asti kantaa.

Kirpparilla käy kaikenikäistä väkeä, nuorta ja vanhaa ja kaikkea siltä väliltä. Aikuisten vaatteista voisi sanoa, että kaikki värikäät vaatteet kävivät erityisen hyvin kaupaksi, tai siis lähinnä paidat. Mustia trikoopaitoja jouduin tuomaan muutaman kotio, mutta kaikki yksiväriset menivät kaupaksi.

Ja tosiaan sen pöydän siistinä pitäminen on tärkeää. Kauppa käy huomattavasti paremmin, joten kannataa varata aikaa myös siihen kirppariviikon aikana.

Mimulla ollut kahdesti kaverin kanssa pöytä kirpparilla. Kokemuksesta voin sanoa, että parhaiten käy kaupaksi lastenvaatteet, lelut, kotitavara (tekstiilit, astiat, kirjat, levyt, lehdet yms.) ja kaikki ihan käsittämätön krääsä (siis semmoinen erikoinen tavara, minkä itse laittaisin jo roskikseen, matkamuistoja yms.). Naistenvaatteista parhaiten käy kaupaksi alaosat (erityisesti farkut, hameet) ja takit sekä kaikki laukut. Näin kesää vasten menee varmaan hyvin kaupaksi laadukkaat trikoopaidat. Tietysti täytyy olla hinnat kohdallaan. Sen 30 euroa saa yllättävän nopeesti myytyä, pöytää kannataa pitää siistinä ja tarpeeksi tyhjänä, että tavarat löytyy helpommin ja menee kaupaksi. Uutta tavaraa kannattaa viedä pitkin viikkoa, jotta kiinnostus pysyy yllä joka päivä penkovillekin.

Suosittelen kyllä pöydän vuokraamista, jos löytyy muutakin kuin omia vaatteita. Pelkästään naistenvaatteilla ei suuria summia saa, mutta varmasti pöytävuokran edestä myyntiä. Mutta jos todellakin on tuota kotitavaraa, vuokraa ilman muuta se pöytä.

Tavaroiden häviämisestä mulla vain positiivista kokemusta. Viimeksi myyntiä oli yli kahdella sadalla eurolla ja hävikkiä vain muutaman euron edestä. Mutta mitään tosi arvokasta ja en laittaisi myyntiin itsepalvelukirpparille, vaan laittaisin mieluummin huuto.nettiin, niin ei jää sitten kaivelemaan menetykset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kaikki vaatteet ovat uudenveroisia tai erittäin hyväkuntoisia. T-paidoista ja trikoopaidoista ajattelin pyytää euron, sit on Espritin pellavahousuja niin olisko 3 euroa? Uudet farkut ja sammarit 4 euroa? Uudenveroisia kevät- ja farkkutakkeja 3 eurolla? Laukut 1-2 euroa? Pitäisikö pyytää vähemmän?

Lastenvaatteet myyn heti eteenpäin ja olen tehnyt vähän aikaa sitten kunnon tyhjennyksen, joten niitä ei ole kyllä paljonkaan myyntiin.

Leluja olisi tosi paljon ylimääräisenä, samoin kirjoja, lehtiä, verhoja (osa uusiakin).

Eikös Laukaantiellä käy aika paljon nuortakin väkeä? Siis 18-23 v? Nuo minun vaatteet voisivat mennä sellaiselle ikäluokalle merkkien perusteella.

No voi että, mitähän tekisin?! Lähinnä myytävänä olisi paitoja, takkeja, tunikoita ja vain muutamat housut ja hame. Mutta lähinnä siis paitoja. Sitten olisi myös verhoja ja kirjoja ja laukkuja. Täytyy vielä miettiä. En jaksaisi alkaa nettikirppareilla myymään, koska kyselyitä tulee tosi paljon ja mittoja kysellään, samoin kuvia, mutta kukaan ei vastaa. Ja jos kaupat tulee niin sitten tingitään euron paidoista ja postikuluista naristaa ym. Pakkaaminen on myös työlästä. Joku jos hakisi koko kasan vaikka 30 eurolla pois kotoa niin olisin tyytyväinen ;)

ja lasten vaatteet kyllä kävi kaupaksi, mutta aikuisten vaatteet ei. Mulla tosi ei ollut mitään laatumerkkejä ja aika paljon oli myös miesten paitoja. Mut ainakin, jos on lasten vaatetta, myynti kannattaa ehdottomasti! Aikuisten vaatteista en tosiaan oikein osaa sanoa, riippuu varmaan paljon vaatteista:)

:)

Kävin tänään kirpparilla, mutta eihän toimisto ollut juuri sunnuntaina auki :(

Kiersin kirpparin läpi ja kaikki mitä Geera sanoi, on totta! Liian täysiä rekkejä ja hyllyjä ei viitsi katsoa ja joistakin vaatteista, joista olin kiinnostunut, oli tietenkin hintalappu hukkunut. Siistejä pöytiä oli kiva penkoa ;)

Vaatteet ovat kokoa S, M ja 36, 38. Äitini antaa ilmeisesti myös vaatetta myyntiin, mutta ne ovat kokoa 32 ja 34 sekä XS.

Pari kertaa kaverin kans pidetty pöytää Laukaantiellä. Tässä muutamia vinkkejä.

Kirjoita hintalappuihin myös koko. Hintalaput kunnolla kiinni, jos pysyy hennosti. Esim. pahvinpalalle ja pahvi langalla kiinni. Lisäksi ylimääräinen hintalappu vaikka maalarinteipistä näkyvälle paikalle ei haitanne, -houkuttelee ohikulkijoitakin paremmin. Se ei kuitenkaan pelkästään riitä, vaan pitää olla myös virallinen hintalappu.

Jos sinulla on esim. aikuisten M kokoista vaatetta rekissä, laita hyllyyn iso kyltti jossa ilmoitat tämän ja hintaskaalan. Houkuttelee myös ohikulkijaa! :) Samanlaisille tavaroille on kätevää kori tai laatikko, jossa iso kyltti mitä sisältää ja minkä hintaista. Älä ahda myöskään hyllyjä tai rekkejä täyteen. Niitä liikkumattomia hengarikasoja ei kukaan jaksa katella.

Tarrahälytin maksaa muistaakseni 10c ja sellainen muovinen, joka laitetaan kiinni kankaaseen 35c. Ite laitan hälyyttimen sellaiseen tuotteeseen, jonka varastamisen kuvittelen harmittavan minua jälkeenpäin. Ehkä n. 5e ylöspäin. Tarrahälyyttimiä laitoin yhteen takkiin kerran 3:een eri paikkaan ja silti se varastettiin!! Hinta oli 9e. Eli tästä lähtien käytän noita muovisia.

Kirpparionnea!

jos tietylle viikolle haluat. Välillä sinne on pitkät jonot ja pöytää joutuu jonottamaan viikkotolkulla (tai ainakin niitä halvempia pöytiä).

Aikuisten vaatteita kun myy, niin mielestäni siinä on se huono puoli että ostajan on niitä yleensä sovitettava. Kaikki eivät viitsi palauttaa takaisin oikeaan pöytään, jos vaate ei olekaan hyvä. Sitten niitä jää kuljeksimaan kirppikselle pöytävuokran jälkeenkin.

Itse kun olen joskus myynyt, niin varsinkin farkut ovat olleet sellaisia että ne ovat kadonneet. En tiedä onko ne varastettu vai jääneet kuljeksimaan edellä mainitusta syystä. Voihan niitä tietysti ostaa varashälyttimiä, mutta en sitten tiedä onko se kovin kannattavaa?? En muista hälyttimien hintoja.

Joskus kävin etsimässä farkkuja jälkeenpäin siitä kohdasta mihin kasataan " löytötavarat" , mutta ei niitä siitäkään löytynyt. Osa kuljeksimaan jääneistä vaatteistahan menevät ainakin joillakin kirppiksillä seuraavan pöytävuokraajan tiliin.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat