Vierailija

Itse en aiemmin juuri silittänyt, mutta lasten synnyttyä aloin touhuun uudestaan. Ja kyllä on aivan selkeä ero silitetyllä ja silittämättömällä vaatteella. Kuviot ja värit tulevat esiin paremmin. Meidän lapset ovat atoopikkoja, joten silitys on ihan siitäkin syystä tärkeää. Vaatekaappini ovat katsomisen arvoiset :) Ja kun silitän vaatteet, ei minun tarvitse käyttää huuhteluainetta. Käytän myös useimmiten kuivausrumpua ja sieltä otan pois silittämättöminä vain sukkahousut ja froteepyyhkeet.

Kommentit (16)

mutta ei alusvaatteita tai sukkahousuja. Miksi atoopikoille pitäisi silittää vaatteet? Molemmat muksut atoopikkoja eikä kukaan ole allergiasairaalassa maininnut, että silittämisestä olisi hyötyä. Huuhteluainetta en käytä ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

enkä näe siinä mitään järkeä. ei mulla myöskään ole aikaa silitellä. hyvä kun kerkeen laittaa vaatteet naruilta kaappeihin...

t. 4:n äiti

Suurin osa on minun silmiini tarpeeksi sileitä käytettäviksi. OIkein ryppyiset tai esim. silkkivaatteet silitän, mutta ovat siis poikkeuksia. Kartan silittämistä, koska teen mieluummin jotain muuta.

Jos tarvitsisin töissä erityisen siistejä vaatteita, niin ne silittäisin.

Meillä ei myöskään käytetä huuhteluainetta, sillä ei ole mitään tekemistä silittämisen kanssa.

Ainoastaan juhlavaatteet silitetään. Kaikki vaatteet ravistellaan suunnilleen sileiksi ja ripustetaan narulle kuivumaan. Vaatekaappini ei ehkä ole katsomisen arvoinen, mutta ei sinne katsokaan kukaan muu kuin oma perhe.

Lakanat vedetään, siistejä ovat.

Pesen 7kg koneellisen pyykkiä joka ikinen päivä (kolme lasta ja vanhemmat), ja keksin tosiaan mukavampaakin tekemistä silittämiseen menevälle ajalle.

koska ne ovat mielestäni silitettyinä siistimmän näköisiä. Mielestäni myöskään lika ei tartu silitetyn vaatteen pintaan niin hyvin kuin silittämättömän. Silitän kaikki vaatteet lukuunottamatta alusvaatteita ja sukkia.

Huomaan myös toisten ihmisten vaatteista onko silitetty vai ei. Rumpukauivaus ei todellakaan vastaa silittämistä. Mutta kukin tavallaan. Kuljen mielummin siiteissä vaatteissa kuin roikun av:lla päivä/yö kaupalla.

silittelen sitten kun ollaan taas miehen kanssa kaksin tässä taloudessa ja lapset (4) maailmalla. Tiedän ihanuuden mutta voimani ja aikani on vaan rajallista.

Antaa heti koko perheestä nuhjuisen kuvan.

Itse kuivaan osan vaatteista kuivausrummussa ja sieltä viikkaan suoraan kaappiin, mutta vaatteet jotka on narulla kuivunut, niin totta kait silitän.

Linkousta ei voi jättää niin pienelle, että vaatteet ei ruttaannu. Mieluummin silitän vaatteita kun remontoin homehtunutta kylpyhuonetta.

Neljän äiti.

Ja ne vaatteet mitkä silitän pakon edessä on:

Miehen puvun paidat

Kansallispukujen paidat

Kuopuksen kansallispuvun essun

Onneksi omassa puvussani on sellainen essu, jota ei todellakaan tarvitse silittää nyytinkipitsien takia.

Meilläkin on kuivausrumpu mutta eivät vaatteet sieltä ryppyisenä tule vaan sileinä.

Ikinä en ole silittänyt yhtäkään lastenvaatetta! Joskus ostin vahingossa itselleni paidan jota olisi pitänyt silitellä pesun jälkeen, se lähti kiertoon heti.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat