Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sivut

Kommentit (33)

Paraneminen ei kyllä onnistu jos ei sitä itse halua. Mulla ei ole ollut syömishäiriötä, mutta oireita ja häiriintynyttä syömistä kylläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Luultavasti myös vakavasti aliravittu.

Kärsit takuuvarmasti puutostiloista.

Kehoittaisin sinua lisäämään muitakin aineita ruokavalioon, vaikka pienin askelin.

Esim näin: (nämä siis ruisleivän siivun kanssa, aina ripaus levitettä leivän päälle)

aamiaisella mukaan juustosiivu ja lasi maitoa

lounalla mukaan lasi maitoa ja vaikka broilerin paloja ja omenan puolikas

välipalalla kokolihaleikkele, maitolasillinen, marjoja

päivälliselle kalaa, maitolasillinen, tomaattia (rautaa) ja salaatinlehti

iltapalalle teetä, lusikallinen sokeria, kananmuna

vuosien anoreksian jälkeen sitten vaikka syö niin ruoka-aineet eivät imeydy. joutuu ramppaamaan lääkärissä, milloin mikäkin arvo päin persusta.

todella surullista.

Itselläni tämä on kestänyt jo viisi vuotta....en laihdu mutten myös liho...Väsyttää kyllä aina ja tossa ajassa kaks lastakin tehnyt, silloin söin kyllä pakon edessä..mut oon nyt miettinyt et oonkohan mä oikeasti sairas vai enkö vaan osaa syödä??

syö lisäksi monivitamiinia, rautaa, D-vitamiinia ja kalsiumia

Pelottaa ihan ajatella mitä 5 vuotta tuolla ruisleipä kuurilla onkaan sinulle jo saattanut saada aikaan!

Syötkö MITÄÄN muuta kuin ruisleipää? (jos ei tuota kerran kuussa syötyäroskaruokaa oteta lukuun, josta varmaan tuleekin paha olo.. tuon ruisleipäkuurin takia)

Mitä juot?

Mulla siis menee suurinpiirtein näin et noin klo 12 syön kaks palaa ruisleipää ja sitten noin klo 16 syön 0-2 palaa ruisleipää ja se siinä. Juustoa on lähes aina päällä, ja margariinia vähän, ei muuta. Vettä en juo ollenkaan, pannun kahvia aamuisin ja jos välissä janottaa niin juon joko pepsi maxia tai tuoremehua noin desin verran.

alkaa luopua jostain " turhasta" jotta jaksaa pyörittää tärkeämpää toimintaa. Keho yrittää viimeiseen saakka suojella aivoja, sisäelimiä, sydäntä.. ja tästä syystä alkaa tiputtamaan hiuksia, hampaita ja kynsiä.. iho heikkenee ja rypistyy, kynnet lähtee..

Mieti jotain köyhää kylää vaikka Aasian perukoilla. miltä näyttää siellä 35-45 vuotiaat kyläläiset? Entä 45-55?

Jälkimmäinen ikäluokka ainakin on harmaantuneita, harvahiuksisia, hampaattomia, ryppyisiä.. kumaraisia.. samassa tilassa kuin länsimaalaiset hyvinvointikansalaiset 80-90 vuotiaat.

Sellaiseksiko haluat?

en vaan ymmärrä että teen väärin...sen takia täältä kysyinkin...omasta mielestä voin hyvin ja jne....halusin vaan kommenttia muilta että onko tämä sittenkään normaalia......

Teettää sinulle takuuvarmasti laajan verenkuvan.. ja siitä saat ihan mustaa valkosella.

ja kyllä sä sen kohta huomaat kuitenkin. viimeistään siinä vaiheessa kun toiset viisi vuotta menee ja hampaat tippuu suusta, hiukset harvenee ja kynnet irtoo. Ja tää on ihan totta.

se ei koskaan syö muuta kuin leipää. Olenkin vähän ihmetellyt, mutta olen vaan ajatellut, et se ei vaan mun nähden syö. Se on myös väsynyt ja tosi laiha.

Olen useinkin noin syönyt, useampia päiviä.

Kaipa hänkin joskus syö lämpimänkin ateria.

Mulla tahtoo mennä vatsa jumiin pitempään pelkän leivän syönnikkä.

Olen normaalipainoinen.

Ja enää ei kaikkia jo tapahtuneita puutostilan aiheuttamia ongelmia voi täysin korjata (esim hampaat on varmasti jo kärsineet ja reikiintyminen/halkeilu alkaa lähivuosina joka tapauksessa) mutta voit estää uusia vaurioita.

Laitoinkin sulle tuohon ylle päivän ruokaehdotukset, joiden avulla voit pikkuhiljaa lisäillä jotain " uutta" ruokavalioosi. Pikkuhiljaa. ja siirryt lämpimiin ruokiin hiljalleen kun alat tuntea olevasi siihen valmis.

Älä kerralla ala rytäsemään isoja annoksia. Seurauksena on varmasti vain ähkyä ja pahaa oloa.

Aloita pienillä lisäyksillä ja lisä vitamiineilla. Puolen vuoden päästä olet jo varmasti normaalissa ja terveessä ruokavaliossa, aamiainen, lounas, välipala, päivällinen, illallinen.. oppikirjan mukaan.

t. se joka laittoi listaa ja pelotteli (joskin aiheellisesti) puutostiloilla.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat