Vierailija

Sivut

Kommentit (24)

ovat monesti niin aikaisin ettei niihin ehditä. Tai sitten kaukana ja pitäs olla toinen auto.

Vaan silloin kun päivä menee nappiin, niin tavataan muitakin ja lapsilla on hauskaa.

Itse ahdistun siitä jos kotona ei ole yhtään omaa rauhaa: lapset valvoo myöhään tai herää aikaisin tai mies ei mene ulos molemman kanssa. Jos menen kavereille yksin, niin sielläkin on lapsia ja sama huuto ja hulina. Vaikeeta on löytää oma paikkansa ja aikansa tässä tilanteessa.

Voi olla reilun viikonkin japanissa tms ja olen huomannut, että silloin kun mies on kaukana, jaksan paremmin lasten kanssa. Koska kun hän on tuossa lähellä töissä, odotan vain koko päivän, koska tulee, mutta kun on reissussa, en odottele ja jaksan paljon paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Menet ulos lasten kanssa, tapaat toisia kotiäitejä, tulet kotiin laitat ruokaa ja siivoskelet. Luet lapsille ym. Siinä se päivä kuluu ;P.

Vierailija:

Lainaus:

Ei siis ikinä oikeastaan mene mihinkään iltaisin, ei edes urheilla ehditä. Tai no ehkä kerran viikossa kumpikin, mutta sitten se on kaikesta muusta pois.

Minä huomaan että ne päivät jos ei ole nähnyt muita aikuisia on ihan kamalia. Toisaalta sekin on kauheata jos ei ole saanut yksin olla yhtään hetkeä päivässä.

Aina pitäisi valita siivotako- vaiko ottaa oma hetki.

Teilläkin illat ovat kovin lyhyitä, kun mies noin paljon poissa. Miten teillä silloin on työnjako? Meillä mies leikkii esikoisen kanssa, ja siivoaa. Minä vauvan kanssa. Vapaa-aikaa on klo 21 lähtien.

siinä se päivä kuluu, toden totta! mutta tarvitseehan myös kotiäiti omaa elämää. missä niitä kotiäitejä tapaa??

mutta vissiin aikuiskontakteja olisi hyvä saada joka päivä.

Tuohan on helvetillistä. Itse palaisin töihin, jos tuollainen yksinhuoltajuus jatkuisi.

Vierailija:

Lainaus:

Välillä uuvun jo yöllä ajautukseen, että aamulla on taas yksin lasten kanssa 10-11h.

onhan se työssäkäyvälle toki vielä paljon rankempaa, jos mies tulee myöhään, kun täytyy tehdä yksin vähässä ajassa kaikki hommat. Ei sitä ole vapaa-aikaa siinä tapauksessa työssäkäyvälläkään.

Vierailija:

Lainaus:

Totta kai hänenkin täytyy tavata vapaa-ajallaan ystäviä ja

harrastaa yms. Eli aika vähän minulle jää ns. omaa aikaa.

Vaativa yhdistelmä on vauva ja leikki-ikäinen. On hankala mennä ulos leikkimään vauvan kanssa, joka ei vielä kävele. Silti toisen pitäisi saada ulkoilua.

Jossain vaiheessa tehtävä ruoka. Ai niin sen voi tehdä päiväunien aikaan tai sitten voisi sen yhden kerran päivän aikana tehdä sitä, mitä itse haluaa eli olla vaikka netissä,juoda kahvia jne.

Mutta eikös muutkin miehet tee 8h työpäivää ja ei kai kaikki asu työpaikkansa vieressä??

Meillä ukolla menee työmatkoihin 40 min suuntaansa.

harrastaa yms. Eli aika vähän minulle jää ns. omaa aikaa. Minä teen kaikki kotityöt lasten kanssa (kolme lasta), kun lapset nukkuvat, otan ajan itselleni. Luen, katson telkkaria, juttelen kavereiden kanssa puhelimessa, roikun netissä...

Päivät kuluu lasten kanssa ulkona ja kotitöitä tehden. Välillä lapset leikkivät keskenään, sen ajan käytän myös itseeni, esim. nyt repivät sanomalehtiä palasiksi. Tässä on hyvää aikaa istua ja lueskella av-palstaa :)

sitäkään vähää aikuisia, sillä teen yksinäistä työtä. Toki työmatkalla näkee, ja kahvitauolla edes, mutta kahvitaukoni voin pitää itse määrittelemääni aikaan, joten ei ole varmuutta että joka päivä näkisi yhtään ketään samaan aikaan kahvilla...

Eli nauttikaa kotiäitiydestä, ja hankkikaa päiväsaikaan itsellenne kavereita.

Mä olen kolmen lapsen kanssa paljon enemmän yksin :(

Käydään päivisin kerhoissa, iltapäivisin tapaan ystäviä (lapset leikkivät keskenään). Meillä käy aika paljon vieraita. Lueskelen jonkin verran, katson telkkaria, palstailen, siivoilen :( laitan ruokaa yms. tekemistä on liikaakin.

Kannattaa muuten myös välillä ottaa lasten kanssa päikkäreitä (tai lapsille filmi ja itse horroksessa sohvalla)

Aioeroa harkitsen, että edes joskus saisin omaa aikaa.

Meillä kaksi pientä lasta.

Päivät menee kuin sumussa.

Kun mies tulee kotiin, hänellä on yleensä kauhea väsy tai sitten esim. laskutusta tai paperihommia. Eli käytännössä hoidan lapsia 24/7 yksin.

Noin olen miehelle sanonut, että musta olen yksinhuoltaja arkisin. Vaikka hän on kyllä tosi osallistuva sitten kun kotiin tulee. Ei siis ikinä oikeastaan mene mihinkään iltaisin, ei edes urheilla ehditä. Tai no ehkä kerran viikossa kumpikin, mutta sitten se on kaikesta muusta pois.

Leikki-ikäinen pääsee ulos helposti kun vauva nukkuu päikkärit vaunuissa. Yksi hyvä vaihtoehto on pitää vauvaa liinassa, niin viihtyy katselemassa esikoisen puuhia jos haluaa päikkäriaikaan (esim. molemmat nukkuvat samaan aikaan) olla kotona tekemässä ruokaa tai sitten surffailemassa..

Lounaaksi eilisen päivällistä (=tekee aina niin paljon että jää yli), ei tarvitse kahta ruokaa joka päivä tehdä. Viikonloppuisin tai muulloin kuin kerkiää, tekee pari ruokaa pakkaseen viikon varrelle, jos tympii syödä tähteitä lounaaksi.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat