Vierailija

Meillä siis minä hoidan vauvan ja taaperon yksin iltaan asti.

aamulla menee käsittämättömät 2-3 h heräämisestä siihen, että on syöty aamupalat, äiti käynyt suihkussa, vauva vaipatettu, taaperon hampaat pesty ja saatu sisä- ja ulkovaatteet päälle.

Miten siihen menee niin kauan aikaa?

Antakaa vinkkejä miten suoriutua nopeammin. Meillä helposti minä sitten vielä hermostun ja suutun, kun haluaisin jo päästä liikkeelle.

Sivut

Kommentit (25)

About samoihin akoihin meilläkin aamuista suoriudutaan, vaikken ole koskaan sitä noin ylös kirjoittanut.

Ap:lle kuitenkin sen verran ettei kannata noin stressiä ottaa. Siis että menisi aamut aikatauluttamaan jos ei oikeasti ole mitään kiirettä, varmasti teilläkin keretään vielä aikanaan tottua aamuihin kun ollaan menossa päiväkotiin tai kerhoihin.

Mutta muuten voi aamuja tosissaan helpottaa silä että katsoo vaatteet illalla valmiiksi, kahvit lataa jo ym. Helpottaa kun ei tarvi juoksennella ympäri asuntoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli meillä ekana pisut ja hampipesut. Samalla pesen kasvot, suihkussa käyn yleensä illalla. Mutta jos aamulla, niin se on noin 10 min lisää.

Sitten vaatteet päälle ja aamupalalle. Laitan ekana kahvin tippumaan ja sitten pojille ruoka. Sitten itselle. Luen lehden aamupalalla.

Sitten astioiden korjaus, pojat vie omansa. Pisut. Äiti meikkaa ja pojat leikkii. Sitten ulkovaatteet ja ulos.

Mutta kyllä tuohon puoleen tuntiin laitan ripsarin, puuterin ja hiukset (yleensä kiinni). Ja syön. Ja juon kahvin.

Ja lapset ehtii muutaman minuutin leikkiäkin :)

Meillä on aika tarkka kaava puolen tunnin aamuina ja hyvin ehtii.

Mutta täytyy sanoa, että tänään vielä ollaan täysin puoli tiessä, kun mennään ihan omalle pihalle joka täynnä loskaa..... Tänään on meilläkin 3h aamu.

t. 2

Olen kyllä kade. NOin niin kuin muuten, olen tehokas ja organisoitunut. Mutta aamuhommat ihan tuskasia.

Mun pitäis ruveta heräämään kuudelta, että saisin aamun rauhassa käyntiin itsekseni. Mulla menee hermot siihen, että heti pitää alkaa kantamaan ja pesemään jne. siis heti herättyäni. Nautin rauhallisista aamuista. Meillä myös perhepeti, en tiedä pystyisinkö heräämään niin että muutkin ei sitten heräisi klo 6. ja kun mies sitten nousee 6.30 ei liikkuvaa vauvaa voi jättää yksin sänkyyn.

Herää heti jos siirrän pinnasänkyyn. Onko tähän vinkkejä?

Missä muuten 7 asut?

Mutta johtuu varmaan lähinnä siitä, että olen aamusin todella laiska.. Mä saan parhaimmat energiat vasta illalla.. =)

Meillä on kaksi lasta, 3v ja 8kk. Molemmat on kotona, joten eipä meillä mihinkään ole edes kiire.

Mutta sitten kun on se kiire niin mä oon ihan sekasi.. =)

Meillä kolmw lasta, 4v joka kuntoutussyistä päiväkodissa, 2,5v ja 4kk ikäinen vauva. Viikolla kun esikoinen pitää viedä hoitoon aamutoimet saadaan tehtyä vajaassa tunnissa, muttaviikonloppuisin kun ollaan vaan kotosalla vooi hyvin kulua tuo 2-3h. Ihana nauttia rauhallisista aamuista, tuo on sitä kotiäidin arkea.

Jaksatko ihan kirjoittaa auki miten teillä suoriudutaan.

Meillä menee kyllä aikaa mun suihkuun.. ja siihen että luen hesarin kahvin kanssa.

Pelkästään vauvan sisävaatteiden pukemiseen menee varmaan 10 min, syömiseen ainakin 20 min.

7.30 minulla soi kello

7.30 ¿ 7.40 äidin suihku

7.40 ¿ 7.45 äidille vaatteet päälle

7.45 ¿ 7.50 äidin meikkaus ja tukan harjaus

7.50 ¿ 8.00 aamupuuron keitto pikahiutaleista ja pöydän kattaminen

8.00 isompien tyttöjen herättäminen

8.05 aamupisu

8.10 isompien tyttöjen päivävaatteiden pukeminen

8.15 ¿ 8.30 tytöt syövät aamupuuronsa

8.15 ¿ 8.25 minä herätän vauvan, vaihdan vaipan ja panen vauvalle päivävaatteet

8.25 ¿ 8.35 imetys

8.35 ¿ 8.45 ulkovaattet

8.45 koko konkka ronkka ovesta ulos

9.00 isompien tyttöjen kerho alkaa

9.15 - 10 äiti takaisin kotona ja nauttii kaikessa rauhassa aamukahvit ja aamupalan vauvan nukkuessa ulkona

Tiedän, että kunhan vauva tuosta vähän kasvaa, niin aikataulu muuttuu taas eikä nukahda rattaisiin tuon kerhomatkan aikana, mutta tällä hetkellä toimii näin.

Vierailija:

Lainaus:

Vau, anna vinkkejä miten noin nopeasti. Ehditkö myös itsesi laittaa noin nopeasti, syödä aamiaisen jne.?

syön aamiaisen, lapset syövät itse. Käyn suihkussa ja kuivaan tukan, vähän meikkiä. Lapset syöneet ja 2-vuotias pukenut päälle illalla varatut vaatteet.

Sitten ulkovaatteet ja minun pukeminen 30-45 minuuttia menee. 45 jos tosiaan käyn suihkussa ja kuivaan tukan.

ja rakastan rauhallista aamua. isompi kans kerhossa, pienempi rattaissa.

nyt on vaan tosi huono päivä itsellä, koska olen väsynyt, niin kaikki on vaikeata ja isommalle lapselle tulee oltua liian tiukka.

ongelma varmaan se, että ei ole oikein kotiäitiseuraa itselle, ei ketään jolla kanssa olis 3-vuotias lapsi kotona. Onhan niitä avoimia päiväkoteja jne, mutta en ole siellä ystävystynyt ja sinne on meiltä aina aikamoinen meneminen.

Mutta muistan tuon ajan, kun toinen oli vauva.... Kyllä siihen vaan menee aikaa, kun molemmat lapset vielä siinä iässä, että tarvitsevat apua syömisessä, pukemisessa jne.

Itse aina laitan jo illalla vaatteet valmiiksi, joten niiden etsimiseen ei mene aikaa. Ja hoitplaukku ym on pakattuna

Aion ottaa teistä mallia. ja yrittää vähän enemmän.

Onko kaikki noin nopeita? ei tule riitoja lasten kanssa, pukemiset hoituu jne.

Tottahan sitä aikaa kotiäidillä on, mutta lapsilla menee hermot jos ei nopeasti päästä ulos.

meillä menee ½ - 1 tunti, riippuu mennäänkö laulamaan vai vaan ulos ;))

Mä en käy suihkussa aamulla, vaan illalla yksin. Pieni yleellisyys sallittakoon.

Mä nousen ylös, pikkuset on tietty jo hereillä, kahvinkeitin on ladattu valmiiks, isompi pissalle ja kasvon pesulle. Sit vauvalle puuro, isommalle kaakao ja leipä. Ittelle kahvi ja leipä. Sit kun on syöty, vessaan pesuille ja vaipan vaidolle ja vaatteet sitten päälle. Lapset leikkimään ja videot päälle, petaan sängyt, siivoon keittiön ja tyhjennän tiskikoneen, pesen, puen ja meikkaan itteni. sit ulkovaatteet päälle, roskikset mukaan ja ulos.

joskus menee taas koko aamupäivä lorviessa, tänään on just semmonen päivä...

itse herään klo 6, herätän tytön 6.30 - tämä jatkaa köllimistä isän vieressä vielä 15min. Sitten ylös, pesut ja pukeutuminen ja viimeistään 7.15 ollaan ulkona. Meillä syödään aamupala vasta tarhassa.

Vaatteet koko sakille on laitettu jo illalla valmiiksi

Minun rauhallinen hetkeni on tosiaan silloin, kun isommat tytöt on kerhossa ja vauva nukkuu vaunuissa pihalla. Nautin aivan suunnattomasti siitä kiireettomästä aamukahvituokiosta. Että voikin kahvi ja sämpylä maistua silloin hyvältä :-)

Asun Uudellamaalla (en pääkaupunkiseudulla=

Vierailija:

Lainaus:

Olen kyllä kade. NOin niin kuin muuten, olen tehokas ja organisoitunut. Mutta aamuhommat ihan tuskasia.

Mun pitäis ruveta heräämään kuudelta, että saisin aamun rauhassa käyntiin itsekseni. Mulla menee hermot siihen, että heti pitää alkaa kantamaan ja pesemään jne. siis heti herättyäni. Nautin rauhallisista aamuista. Meillä myös perhepeti, en tiedä pystyisinkö heräämään niin että muutkin ei sitten heräisi klo 6. ja kun mies sitten nousee 6.30 ei liikkuvaa vauvaa voi jättää yksin sänkyyn.

Herää heti jos siirrän pinnasänkyyn. Onko tähän vinkkejä?

Missä muuten 7 asut?

Meillä vaatteet katsottu illalla päällysvaatteita myöten valmiiksi. Samoin kahvinkeitin latdattua ja puurolataset ym pöydässä. puurohiutalepussikin valmiina kattilan vieressä eli noihin aamupalan järjestelyihin ei juuri mene aikaa. Äiti ei käy aamulla suihkussa vaan on tehnyt sen jo illalla valmiksi, aamulla vaan kasvojenpesu ja kevyesti ripsaria.

Vauva nukkuu perhepedissä ja on syönyt yleensä jo siinä vaiheessa kun herättelen muita, muuten imetän vauvaa kantoliinassa samalla kun laitan aamupaloja ja syödään.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat