Vierailija

miten hän hoitaa hommansa niin ettei tule sellaista oloa, että on vaan kotona laiskottelemassa.

Eli onko joka päivä ulkoiltava/tehtävä ruokaa/askarreltava/luettava/siivottava ja mitä muuta?

Vai voiko lukea koko päivän kirjaa ja antaa lapsille munkit käteen ja kun mies saapuu töistä ottaa häneltä lompakon ja lähtee viettämään omaa-aikaa?

Kommentit (12)

Minä herään lasten kanssa. Vaihdan vaipat ja puen lapsille päivävaatteet. Syödään aamiainen, ja korjataan pöydiltä sotkut. Laitetaan tiskikone päälle. Sitten pesen vessan, ja petaan pedit. Sitten on " omaa aikaa" ja sitten puen lapset ulos. Meillä omakotitalo rauhallinen piha ja ympäristö, ei tarvi mennä välttämättä itse ulos. Voi siivota tai pyykätä tai touhuta muuta. Nyt kyllä menee aikaa vain vauvan kanssa. Ja kahvistellessa ystävien kanssa jotka tulee käymään. Lapsilla on leikkikaveria niistä toisista lapsista. Sitten kun mies tulee töistä ja ottaa pienimmät niin alan tekeen ruokaa. Meillä ei syödä siis kuin kerran lämmin ateria. Ulkoilun jälkeen on lapsilla välipala, että jaksavat ruokaan asti.

Ja tämän välipalan aikaan tulee isommat lapset koulusta ja kuuntelen heidän päivän jutut ja neuvon läksyissä jos on tarvetta.

Illalla sitten joko siivoan, silitän tai muuten ollaan yhdessä.

Siivouspäivänä siivotaan kaikki yhdessä. Paljon nopeampaa ja taakka on kevyempi kuin ei tarvi yksin kaikkea tehdä.

Iso talo ja iso katras niin hommia on. Mutta ihmisen pitää osata ottaa myös rauhallisesti.

Joinakin päivinä ei vain jaksa siivota ja touhuta! Silloin vain otetaan ja kerätään voimia ja tehdään enemmän sitten huomenna.

Sehän kotiäitinä olossa on parasta! Ei ole kello-aikataulua milloin mitäkin pitää tehdä! Kunhan huolehtii lapsistaan ja kodista että lapsilla on hyvä olla ja ne saa kaikentarvimansa huolenpidon, ja leikin jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Vai voiko lukea koko päivän kirjaa ja antaa lapsille munkit käteen ja kun mies saapuu töistä ottaa häneltä lompakon ja lähtee viettämään omaa-aikaa?

tilanteen mukaan. Ainakaan kolmen pienen kanssa ei ehdi tuntua että on vaan kotona. En myöskään lähde mihinkään miehen tultua, " olen vaan kotona..."

Meillä on siis 6 lasta joista 4 on kotona.

Ei asioista kannata mitään stressiä ottaa. Itse kyllä tykkään olla kotona lasten kanssa. Ja mitään en tee kun pitää, vaan tosiaan silloin kun tuntuu siltä. Mutta nuo luettelemani asiat teen vain jostain syystä joka päivä. Sitä on vain tottunut niihin eikä niitä raskaana pidä!

Ei se kyllä täysin tietenkään vapaalla oloa ole, mutta ei se ainakaan kovin raskasta työtä mielestäni ole.

Kiva kun voi viettää ystävien kanssa kahvikestejä.

Eikö sinusta sitten tunnu, että olet vaan ja loisit kun mies raataa ja hankkii elantoa? Kuinka usein otat itselle vapaata tai ostat jotain itselle?

Vai oletko vähentänyt omaa-aikaa ja ostoksia sen vuoksi, että nyt annat aikaa lapsille?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat