Vierailija

Jos siis muutaman vuoden vanha okt myynnissä valmiine pihoineen suunnilleen samalla hinnalla kuin rakentaisi tai rakennuttaisi itse talonsa?

Me nimittäin kyselimme kiinteistövälittäjältä talomme arvoa jos myisi lähivuosina, niin hän sanoi että tuollaiselta uudelta alueelta ei haluta ostaa kun voi itse rakennuttaa uuden. Onko tosiaan näin, luulin että kaikki eivät halua kokea rakentamisen stressiä....?

Kommentit (11)

Ostaisin mielelläni uudehkon talon, mutta aika kranttu olen talon ominaisuuksien, sijainnin ym. suhteen. Mutta jos unelmatalo löytyy, niin ehdottomasti mieluummin ostan kuin rakennan. Emme joka tapauksessa rakentaisi itse, eli hintakin on käytännössä lähes sama - ostaa tai rakennuttaa.

niin ihan samoissa hinnoissa liikutaan kuin valmiidenkin talojen kohdalla. Näin siis ainakin Jyväskylän seudulla.

Niitä syitä: ennen kaikkea en halua ryhtyä siihen rakennusrumbaan - elämässä on ihan riittävästi muutakin tekemistä huolehtimista!

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei huvita ruveta siihen " tontinetsintä heinäsuovasta" -rääkkiin ja koko rakennuttamisrumbaan (jota tulee paljon vaikka ottaisi valmistalon, sen verran on tullut asiaa seurailtua).

saatiin halvalla ja päälle otettiin remonttiin rahaa.

Sijainti ja tontti ovat loistavat. Ja remontilla saatiin talosta juuri sen näköinen kun haluttiin, lähes kaikki meni uusiksi.

tiiviltä alueilta myöskään ostettaisi taloa. Ne on yleensä niin hullusti suunniteltu kun talot keskellä tonttia eikä millään puolella omaa rauhallista pihaa.

että itserakentaessa säästää ne grynderikulut...Kukaan itse rakentanut tai rakennuttanutkaan ei myy sillä hinnalla, jolla talo on valmistunut vaan vetää voittoa....kun taas itse rakennuttamallakin (esim avaimet käteen -talot) pääsee varmasti halvemmalla. Mutta kai silti löytyy niitäkin, jotka haluavat maksaa siitä, että kaikki on valmista, JOS se valmis sitten miellyttää...

Me löysimme hyvän talon isolla tontilla metsän laidasta (ihan okt-alueella kuitenkin) samaan hintaan kuin tuttavat rakentavat 500 neliön " kaupunkitontille" , jossa naapurit vieri vieressä eikä ole edes missään keskustan lähellä. Uudet tontit kaupunkiseuduilla ovat yleensä ihan onnettoman kokoisia ja huonoilla paikoilla.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat