Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Eli minulla kaksi lasta (syntyneet 2004 ja 2006) miehellä ei ole lapsia. Kai meitä voi silti sanoa uusperheeksi? ;) Yhteisiä lapsia ei ole, kuin toiveissa! Olemme nuoria, vähän päälle 2-kymppisiä. :)

Kommentit (15)

Meidän perheeseen kuuluu siis 9v tyttö miehen edellisestä liitosta, sekä meidän yhteiset lapset vm 2006 ja 2008. " Tyypillisiä" uusperhekuvioita meillä ei kuitenkaan ole, kun vanhempi lapsi ei tapaa biologista äitiään. Eli elämämme on enemmän kuitenkin ihan perus ydinperhe-elämää, jos nyt noin voi sanoa. Itse tulin kuvioihin mukaan, kun tyttö oli 3-vuotias.

Huomasin juuri tämän palstan ja heti piti kirjoittaa!

Miehelläni on 2 lasta ja itselläni 3 lasta edellisestä liitosta. Vilinää siis riittää... ;)

Olisi todella kiva vaihtaa kuulumisia muiden samassa elämäntilanteessa olevien kanssa =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sinulle tuhkaruusu.. Meidän lasten ikähaitari on vajaa 3vuotiaasta sinne 10 vuoteen..

Eikä arki ole aina ruusuilla tanssimista, tämän lapsimäärän kans sattuu ja tapahtuu, mutta yleisesti ottaen kaikki mennyt suht hyvin.

Ollaan alku vuodesta alettu asumaan saman katon alla, joten vielä jokainen hakee paikkaansa.

Jos haluat enemmän kirjoitella niin ota yhteyttä mun sähköpostiin mimmu06@luukku.com joka käy myös messenger-osoitteeksi jos sitä tykkäät käyttää.

Minusta olisi kans kiva saada vaihtaa ajatuksia jotka ovat edes suurinpiirtein samassa tilanteessa ja teilläkin tuntui olevan muksuja =)

Kirjoittelemisiin!

Tulenpa siis mukaan.

Elikkä meillä on uusioperhe myös. Miehellä ennestään kaksi lasta, jotka ovat vuoroviikoin heillä. Minä odotan esikoista 6+8 on menossa.

Meillä on 5 minun lastani, kolme miehen sekä nyt yksi yhteinen. Lasten ikä haarukka on 3kk-16v. Ongelmia on ollu jos minkälaisia, mut tällä hetkellä on ihanan seesteinen vaihe menossa. Meillä on ns. kolmet kaksoset, 7 murkkua ja kaksi juuri tulossa murkkuikään. Minun lapset sekä tämä nuorin asuvat meillä ja miehen kolme käyvät joka toinen viikonloppu. Harrastuksiin kuskaamista on noina viikonloppuina ihan hulluna... jokainen menossa jos jonnekki. Sitte vielä kun jokaisella on kaveria yökylässä niin....hohhoijaa... Yhteen menemisemme tapahtui hissukseen.Lapsille mieheni oli entuudestaan tuttu, eli hyväksyivät yllättävän hyvin.Ainoalle pojalleni miehen tuleminen taloomme on ollut aika rankka paikka.Keskustelu apua on itse hakenut ja sitä kautta näyttää se asia helpottavan. Koskaanhan lapset eivät tule ymmärtämään miksi isi jäiti eros, mutta yritän/mme tehdä parhaamme että heillä on hyvä olla. Exäni ei vaikuta elämäämme mitenkään muuten kuin, että lasten asioista joskus sovimme viestein.Asuukin 400km päässä et ei vastaankaa vahingossa kävele.Mieheni ex asuu 7km päässä ja jos rumasti haluaa sanoa niin ampuisin taloineen kaikkineen taivaan tuuliin...Aina jotain valittamista vaik parhaamme yritetään et asiat sujuis.Haluaa tuottaa kaikin mahdollisin keinoin pahaa mieltä miehelleni...ja sitä tekee lasten kautta jne... Ongelmia on miehen lasten puolelta ollu oikeastaan hänen ainoan tyttärensä kautta. Kiusantekoa, tavaroiden varastelua, valehtelemista, minulle ilkeästi puhumista jne... Kaikkeen ei pysty vaikuttamaan, mutta käytöstavoista meillä on mieheni kanssa onneksi samat linjat. Uusi vauva otettiin alku jännitysten jälkeen ilolla vastaan ja tällä hetkellä nöpönenä on murtanut jokaisen kovemmanki kuoren... Vauva saa varmasti eniten haluksia maailmassa :)

Jos joku haluaa vaihtaa arkikuulumisia kanssani niin annatteko sähköposti osoitteenne niin voin ottaa yhteyttä.

Lasten elämä on kohdallaan kun vanhempien suhde on kunnossa...

Voimia arkeen...sitä tarvitsen minäkin..

Miehellä 5v tyttö edellisestä liitosta ja mulla 1.6v tyttö ja 3v poika...

Vuoden verran ollaan yhdessä oltu ja hankaluuksia tuppaa olemaan.....siis lähinnä miehen tytön suhtautumisen kanssa... Kiusaa ihan jatkuvasti kahta pienempää (lue:huudattaa) eikä tottele yhtään mitään... Aivan rasittava ja todella hankala tilanne.

Tyttö on meillä viikon välein neljä päivää eli kuitenkin aika paljon. Pienemmät ovat isällään toisella paikkakunnalla joka toinen viikonloppu.

Taatusti meitä uusperheellisiä on roppakaupalla ja on kiva jos pääsee vaihtamaan kokemuksia. Mutta sen vain sanon jo tässä alkuvaiheessa, että usein edellissä palstassa jossa olivat yksinhuoltajat ja avioerot ja kaikki yhdessä uusperheiden kysymyksiin kommentoivat sellaiset jotka kritisoivat kaikessa äitipuolia ja sitä sun tätä. On ihan eri juttu ottaa kantaa uusperheen asioihin sellaisen joka itse samassa tilanteessa;) sieltä saat vertaistukea.

No jaa mutta asiaan meillä mieheni kanssa omat pojat syntyneet 2005 ja 2007 sekä teinipoikamme miehen edellisestä avioliitosta. yhteishuoltajuus meilläkin huone hänelle (no toistaiseksi omat pojat niin pieniä) ja elää kahden kodin välillä vaikkakin murrosikä selkeästi erottaa pikkuveljistä ja meillä pienen lapsiperheen elämää. Mutta eiköhän tästä selvitä asumme lähellä pojan äitiä ja meilä hyvät välitä ja kommunikaatio pelaa.

sitä juttua, jos aloitetaan:-)

Meillä on uusperhe seuraavanlainen: minä ja mies ja yksi yhteinen lapsi 7kk. Mulla on 8v. poika aikasemmasta avioliitosta, joka meillä ja isänsä luona vuoroasumisessa. Miehellä on aikaisemmista liitoista kaksi lasta, joita hän ei tällä hetkellä tapaa (pitkä tarina, eikä tarkoita, ettikö haluaisi!!). Isompia ongelmia ei ole ollut. Jaahas, puhelu...

Minäkin liittyisin mukaan keskusteluun. Uusioperheeseen kuuluu 1 oma lapseni ja miehelläni on 3 edellisestä liitosta. Ikähaarukka 11 - 4. Nyt positiivinen raskaustesti. Eli yhteinen iltatähti tuloillaan tod.näk. Pelottaa - Miten lapset tämän ottaa? Ja onko enää niin isoja autojakaan olemassa mihin tämä hunnilauma mahtuu?

Elikkäs tulen mukaan palstalle.

Meillä on yhteensä viisi lasta. Minulla 2 ja miehelläni 3. Yhteisiä meillä ei ole ainakaan vielä, koskaahan ei elämästä tiedä.

Lapset ovat meillä joka toinen viikko ja ihan kivasti on mennyt.

Olisi kiva vaihtaa ajatuksia samassa tilanteessa olevilta ja kirjoitella esim. messengerin kautta. Mun osoitteen saa pyytäessä =)

Kaikille uusperheellisille hyvää jatkoa ja tsemppiä! Sekä kivaa alkavaa viikonloppua!

minä myös ilmoittaudun joukkoon :) eli meillä on kaksi minun lastani vm. 2000 ja 2002 eli 6 ja 7vuotiaat(molemmat poikia) ja kaksi yhteistä vm. 2005 ja 2007 molemmat tyttöjä) ja kaikki asuvat siis meillä, pojat käyvät isällään joka toinen viikonloppu. Hulinaa riittää, mutta ihan mukavasti menee. poikien isäkin sai uuden siippansa kanssa yhteisen lapsen niin on välit sinnekkin päin hieman parantuneet :) pojilla siis uusperhe myös isän luona ja siellä yksi velipuoli(isän siipan lapsi) ja nyt siis pieni sisko myös. eli heilläkin noita sisaruksia ja puolisisaruksia riittää ja totuttelua kaikkeen :)

murmeliitta

Meillä miehellä kaksi teiniä ja yhdessä mun kanssa v.2005 ja 2007 syntyneet ipanat. Teinit asuvat äidin uudessa perheessä ja käyvät meillä enää melko harvoin, on niin paljon jo omia menoja.

Moikka -

Teilläkin on nykyyhteiskunnassa tavanomainen suurperhe ja kiinnostaisi jutella kanssasi lisää teidän uusperheen vaiheista ja fiiliksistä. Mikä teidän lasten ikähaitari on ja kuinka kauan olette yhdessä perhettä pitänyt? Meilläkin on nyt yhteensä 4 lasta ja 5. tuloillaan :) Jännittää kauheasti kertominen lapsille...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat