Vierailija

Makaan tässä sohvalla vaan. Miten mä selviän tästä viikonlopusta, kun jaksan hädin tuskin ruoista huolehtia. Ulkoilusta ja leikeistä on turhahaaviella. Yritän pitää kuria huutelemalla täältä, mut ei sekään oikeen oo hyvä. Lapsella ikää 2,5 vuotta eikä sen voi oikeen antaa touhuta ihan yksinäänkään.

Kommentit (16)

samoin aina pidän kaapissa " yllätysvarapakkauksia" saatuvilla. Eli uusia leluja tai dvd-elokuvia, palapelejä tai mitä tahansa touhuttavaa minkä parissa lapsi viihtyy. Ostan siis aina esim. alesta, pidän kaapissa piilossa ja vedän niitä yllätysmomentteina esiin silloin kun tiukka paikka tulee.

Myös valmisruoka on pop silloin. Ja huushollista älä välitä, kunhan kulkemaan mahdutte. Terveenä ehtii siivoamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tai vaihtoehtoisesti niitä myyrä-piirrettyjä (löytyy mole tai krtek nimellä hakien). Kylpy ja satujen lukeminen on myös melko helppoa toimintaa, samoin piirtely ja palikoilla rakentelu ym. rauhallinen leikki (kahvittelu, nukkien hoito jne mitä voi tehdä niin että itse makaa sohvalla).

Ruuaksi tylysti valmisruokaa, makaronilaatikkoa tmv.

Mulla on sellanen " sairastusmetodi" , että mä olen oikeasti kipeä vasta sitten kun en jaksa olla lapsen kanssa. Jos jaksan, niin jaksan lähteä opiskelemaankin. Mulla ei myöskään apuvoimia juuri ole. Käy lasta sääliks kun ei oo mitään kivaa luvassa koko viikonloppuna. Mä vaan makaan sohvalla. :( Tänään pelasin riskipeliä ja iskin tytölle vesivärit. Ei ees kun kerran vesikuppi kaatunu. Mutta tää kämppä on kyllä kaameessa kunnossa kun toi neiti täällä touhuaa.

ap

ja värjöttelen siinä vällyjen alla. Piirrellään, pelaillaan, luetaan tai katellaan lastenohjelmia yhdessä jne. Tosin tuo minun tenava on jo vähän isompi.. Ja tietty syön särkylääkkeitä (buranaa ja panadolia).

Kipeänä voi ihan hyvällä omatunnolla syöttää lapselle valmiruokaa ja antaa kattoa telkkaria useamman tunnin päivässä, jotta ite saa vähän levätä.

Yritän houkutella lapsen viereen mahdollisiman usein, vaikka kirjaa lukemaan. Saatan lukea ääneen, jos kurkku ei ole kipeä. Lisäksi laitan törkeästi lapsen katsomaan Muumi-DVD:tä. Välillä käyn viskaamassa ruokapöytään leivänpalan lapsen eteen.

Kivahan niitä tuttuja olisi apuun pyytää, mutta kun ei oikein tahdo olla sopivia auttelijoita.

patja peittoineen olkarin lattialle, sitten lapselle selitys että äiti on nyt oikeesti kipeä ja että pitää ymmärtää se. sitten lueskelen lapselle vointini mukaan, välillä videoita, jotain pikkuautoleikkejä tms lapsen kanssa siinä soffalla maaten. Välillä pari buranaa huiviin, että jaksaa laittaa ruokaa pöytään ja sit nukkumaan heti samaan aikaan kun lapsikin! jos joku kaveri vi käydä kaupassa ja apteekissa niin sekin auttaa. siivota ehtii terveenäkin ;) Tsemppiä sulle ap! Ymmärrän tilanteesi. t. nim. 4-vuotiaan pojanviikarin yh, ei sukulaisia ympäristössä.

ei uusia vihjeitä, sorry. Samoin meillä pyörii videot surutta ja telkkarin kaikki lapsille sopivat ohjelmat. Varaleluja myös kaapissa mutta se ei nyt auta, jos niitä ei ole. Lapsi pärjää mainiosti muutaman päivän ilman ulkoilua ja melkein pelkällä leivällä ja jugurtilla. Tärkeintä on nyt yh:n parantuminen! Jos lapsi tykkää jo leikkiä majaa & leiriä, niitä voi kannattaa sinne olkkariin rakentaa, niin pysyy silmissä. Paranemista!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat