Saksanpaimenkoiramme murisee lapsille, myös omalle.

Sivut

Kommentit (50)

Suoraan sanoen en luota tuohon koiraan pätkän vertaa vaikka ei ole mitään tehnytkään. Voi kun mieheni tajuaisi saman. Jopa kasvattaja on suositellut koiran lopettamista. Hänelläkin ollut " luonnevikaisia" koiria vaikka taitava kasvattaja varmasti onkin. Pelkään joka päivä että jotain hirveää tapahtuu, miehen mielestä liiottelen.

Voisin tietty viedä koiran piikille mieheltä salaa ja sanoa, että koira lähti irti ollessaan jäniksen perään eikä sen koommin näkynyt... joo huono vitsi.

OLEN PATTITILANTEESSA!

ap

Vierailija:

Lainaus:

Kannattaiskohan lapsille opettaa, ettei nukkuvaa koiraa saa koskaan häiritä??!!!! Taitaapi tuo varoitusmurina johtua siitä!

ap

Vierailija:

Lainaus:

Tuo murina johtuu siitä, että vaikka koira on koulutettu, sen pitäisi tuntea olevansa lauman arvojärjestyksessä myös sinun ja lapsien alapiolella. Jos miehesi on kouluttanut koiran ns. väärin esim alistamalla ja kurittamalla koira tottelee pelosta ei kunnioituksesta. Ja tod. näk. odottaa sopivaa hetkeä nousta lauman johtoon... Se tuntee jo olevansa sinun ja lastesi yläpuolella koska sinä et puutu koiran koulutukseen. Kannattaa oikeesti lukea se kirja...

Mieheni ei kurita koiraa, mutta on sen pomo. Minulle(kaan) koira ei uskalla mitään eli koira ei ole hierarkiassa minun yläpuolellani. Se että en kouluta koiraa, ei tarkoita ettenkö tarvittaessa antaisi Luonnevikainen se on.

ap

Tsemppiä ap:lle, rankka asia selvitettäväksi!

Voimia asian korjaamiseen, olet aika ristiriitaisessa tilanteessa.

Miehesi on ymmärrettävä, miten vakava asia on.

Olen samaa mieltä, että eiköhän suurin osa lemmikkikoirista sovi hyvin yhteen lasten kanssa, sinänsä koira ja lapset ei ole hankala yhdistelmä. Mutta uhkaava koira ja lapset on mahdoton.

Ja se ei ole nättiä jälkeä, iho irti otsasta ja nenästä, lävistykset leuanalla. Kerran iski ja ehti " ravistella" . Ollut aina ihan kiltti koira ja tottelevainen AIKUISIA. Lapsista ei välittänyt, murisi aina kun lapsi silitteli, jne. Sitten yks päivä kävi noin. 4 vuotta siihen meni...

Koiralle mielestäni tulisi tehdä selväksi ettei lapsille irvistellä, murista tms. Ja jos se on jo käynyt jonkun lapsen kenkään kiinni niin siitä tilanteesta olisi pitänyt koiraa jo rangaista. Koira selvisi tilanteesta ilman palautetta - vai? Mielestäni tuossa on kaikki mahdollisuudet siihen että jotain ikävää voi tapahtua. Toisaalta myös koiralla on oltava oikeuksia, esim. olla rauhassa, syödä rauhassa ja nukkua rauhassa, jolloin kenenkään ei tarvitse mennä siihen koskemaan. Tuollaisen koiran lähellä ei mielestäni lasten tarvitsisi riehua ollenkaan, koira selvästi hermostuu siitä.

Meillä on koira koska minä halusin koiran. Lapset tuli koiran jälkeen. Koira ei tehnyt koskaan lapsilleni mitään, no nyt meillä on toinen koira ja se kyllä ilmoittaa murinalla lapsille että nyt mä nukun, älä tule mun luo. Ja mun milestä sillä koiralla on oikeus tehdä niin. Olen sen lapsillekkin sanonut että ei se mene niin että te saatte tehdä iham mitä vaan ja koiran pitää se sietää, se ei ole lelu.

Voisitkohan saada jonkun koirakouluttajan puhumaan tilanteesta perheesi kanssa? Siis jonkun, joka saisi miehesi ymmärtämään, että tilanteelle on tehtävä jotain lasten turvallisuuden vuoksi.

Pelkäävätkö lapset koiraa?

Meillä oli lapsuudessani saksanpaimenkoira, sukulaiset antoivat sen, kun eivät itse voineet pitää ja vanhempani ymmärtämättömyyttään ottivat! Varmaan pari vuotta pelkäsin sitä tosi paljon. Nielin itkua, kun se haukkui sisällä ja alkuun myös murisi meille. Oli aika kurjaa.

Myöhemmin se oppi perheemme laumakseen ja piti kaikkia ylempänä ja olisi taatusti puolustanut meitä lapsia, ja minäkin opin pitämään siitä. Mutta tuossa oli kyse eri asiasta kuin teidän koirallanne, koira oli meille tullessaan 8-vuotias ja sillä oli sopeutumisvaikeuksia.

Olen samaa mieltä kanssasi, että koiranne pitäisi lopettaa.

Saat vaan syyttää itseäsi, jos/kun koira nappaa kunnolla kiinni. Lapsille todellakin pitää opettaa, että koiralle pitää antaa syömis ja nukkumis rauha!

siis tollo ukko ottaa koiran kun hän sitä halua ja nyt ei ota kuuleviin korviinsa kun rakki murisee. ja mitä tekee ap. mietiskelee, että pitääkö viedä salaa piikille. Te olette aikuisia ihmisiä, ja se on sunkin kotisi, voi vittu puhukaa.

sanoisin, että on erittäin typerää väittää kyseistä rotua hulluksi. Rotu on mitä säysein ja ihanin, erittäin sosiaalinen, nöyrä ja kiltti. Koira kuin koira pitää kouluttaa ja siihen kaikkien paneutua. Koira ei halua olla lauman johtaja vaan haluaa antaa sen paikan viisaammalleen. Tuohan johtajuus aina vastuuta, eikä sitä kukaan koira halua. Mikäli koiran laumassa ei ole oikeudenmukaista viisasta johtoa, joutuu koira ottamaan vallan.

mutta oli aggressiivinen muille koirille ja joillekin miehille. Lopulta se alkoi murista 10 kk ikäiselle esikoisellemme, joka oli oppinut konttaamaan. Koira oli meille rakas, mutta emme jääneet odottamaan, että se saattaisi tehdä jotain. Jäljet kun voisivat olla todella kamalat. Me luovuimme koirasta. Löysimme sille uuden kodin koiraharrastajan kodista. Tappaa en kuitenkaan missään nimessä halunnut, koska se oli terve ja elämänhaluinen koira.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat