Seuraa 

Eli sain sitten elämäni ensimmäisen hiivasienitulehduksen... Kysyin neuvolasta apua, neuvoivat ostamaan kolmen päivän kuurin emätinpuikkoja apteekista. Ostin Gyno-Daktarin 400mg merkkisiä, mutta sisällä lukee, että raskaana ollessa käytöstä neuvoteltava lääkärin kanssa. Lääkäri ei siis ole tehnyt mitään tutkimusta, vaan neuvolan täti neuvoi käyttämään. Uskallanko siis turvallisin mieli kuurin käyttää, eihän pikkukaverille voi tulla mitään?

Kommentit (19)

Jos apoteekki on tosiaan noin pitkän matkan päässä niin eipä niitä lääkkeitä tule ihan äkkiä sieltä sit haettua =( Muistuttaisin muuten, että hiiva saattaa pesiä myös ulkosynnyttimissä eli kapselit tai puikot eivät siihen siis auta. Useimmiten kuitenkin kutina ulkosynnyttimissä johtuu sen lääkeen sivuvaikutuksesta. Jogurtista olen kuullut, en tosin tiedä sen vaikutuksesta sen enempää..

Mulla on ennen raskautta vaikuttanut hiivaa ehkäisevästi sokerin jättäminen pois ruokavaliosta. Ainakin karkkimässäily pahensi tilannetta mulla. Tosin nyt raskauden aikana en usko, että tälläkään olisi isoa merkitystä asiaan, mutta kirjoitimpa nyt kuitenkin.

Oma lääkärini ei suositellut Daktaryliä, vaan Pevaryl nimistä tuotetta, jota laitetaan emättimeen sekä voiteena. Hän kuitenkin sanoi, että muut lääkkeet ovat kielletty raskauden aikana ihan vain varmuuden vuoksi, eli mitään vaikutuksia ei ole tutkimuksin todettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Siinä on asetin paketissa mutta SITÄ EI SAA käyttää raskaana ollessa. Saa laitettua ilman asetinta kyllä hyvin.

Huomattavasti mielyttävämpi käyttää kun tuo gyno daktarin! Ei sotke niin paljon.

Esikoisen aikana jouduin monta kuuri käyttämään.

Tässä raskaudessa, ihme kyllä, en vielä ainakaan ole joutunut kertaakaan käyttämään!

Muutekin hiiva on itselläni ollut riesaksi asti joskus.

Vaalean leivän pois jättäminen, maitohappobakteereiden syöminen ovat auttaneet vähän.

Asettimelliset paikallishoitona käytettävät hiivalääkkeet on kiellettyjä raskauden aikana, muut ihan turvallisia käyttää. Jos oireet ei helpota tai uusii pian, silloin kannattaa kääntyä lääkärin puoleen.

Marinelle:

Lainaus:

Niitä hiiva-voiteita saa apteekista ilman reseptiäkin, ainakin Canestenia ja Daktarinia. En tiedä, onko merkittävää hinnaneroa, ostaako reseptillä vai käsikauppatiskiltä, sillä kaikista hiivalääkkeistä ei suinkaan saa kela-korvausta, esim. Pevaryl.

Juu, tiesin kyllä tuon, että ihan ilman reseptiä saa. Ongelma vaan on se, että lähimpään auki olevaan apteekkiin on matkaa 32 km. Mieskin kulkee töissä aivan eri suunnalla, joten en voi sillekään soittaa, että tuopas tullessasi. Eilen oli vielä tuo lähin apteekki (17 km päässä) auki, joten sieltä mies toi nuo puikot. Olishan se kätevää, kun olis kauppa ja apteekki ihan nurkan takana, niin voisi käydä aina, kun jotain asiaa juolahtaa mieleen :-). Onneksi nyt tuo kutina taisi helpottaa. Jospa ei enää niin voimalla tulisikaan takaisin, vaan puikot alkais tepsiä!!!

Oletteko muuten kuulleet siitä, että maustamatonta jugurttia voisi käyttää hiivatulehdukseen? Joskus olen kokeillut ja on mielestäni auttanut. Parina päivänä nytkin kokeilin, mutta ei nyt tainnut auttaa. Jotenkin vaan alkoi ikävästi kihelmöidä. Ilmeisesti limakalvot tällä kertaa aika arkana...

n

Niitä hiiva-voiteita saa apteekista ilman reseptiäkin, ainakin Canestenia ja Daktarinia. En tiedä, onko merkittävää hinnaneroa, ostaako reseptillä vai käsikauppatiskiltä, sillä kaikista hiivalääkkeistä ei suinkaan saa kela-korvausta, esim. Pevaryl.

Minulle määrättiin esikoisen raskausaikana juuri samaa lääkettä, ja vielä soitin neuvolaan kun huomasin tuon tekstin pakkausselosteessa, mutta kuulemma ihan yleisesti määräävät raskausajankin hiivatulehdukseen eikä ole mitään haittaa, eli uskalsin käyttää.

Nazuli, tyttö 06/06 ja rv12+4

ja sitä saattaisi saada sieltä marketistakin, jos apteekki on väärällä suunnalla. :)

Mulla on ainakin ollut ainoana hiivalääkkeenä raskausaikaan, kun helpommin vaivaa... Muuten ei onneksi ole tarvinnut. Tarvittaessa voi laimentaa öljyllä, jos limakalvot herkkänä, itse olen usemmiten käyttänyt sellaisenaan. Kirpaisee toki hetken, mutta auttaa mainiosti!

Joku tuossa aiemmin puhuikin elimistön tasapainottamisesta. Itsellä ainakin auttaa hiivaan heti myös ruokavalion muuttaminen: jättää pois sokerin ja valkoiset vehnäjauhot, tai ainakin vähentää radikaalisti. Nyt on ehkä juuri tuosta syystä pysynyt hiiva poissa koko alkuraskauden, kun ei ole tehnyt mieli kuin ruisleipää ja namujakaan ei ole tullut mutusteltua. Silloin tällöin herkuttelu ei itsellä onneksi vaikuta " laukaisevasti" .

Luulisin ettei tuo jogurtti auta hiivaan, vaan muihin bakteerikannan häiriöihin. Niihin määrätään siis pelkkiä maitohappobakteereita sisältäviä puikkoja. Itselläni ei ainakaan hiivalääkkeet auttaneet siihen, että oli tasapaino pilalla tuolla alapäässä.

Hainkin juuri tänään noita maitohappo puikkoja, kun onnistuin liian tiheällä pesulla saamaan tasapainon sekaisin. Aina ei siis ole kyse hiivasta...

Muuta estettä käytölle ei ole, paitsi niitä asettimellisia tosiaan ei saa käyttää.

Itse olen käyttänyt Daktarinia voiteena ja Canestenia sekä puikkoina että voiteena ja reseptillä saatavaa Pevarylia, mikä minusta näistä tehokkain.

Kurja vaiva ja istuu raskausaikana sitkeästi. Muista, että mieskin pitää hoitaa, jos oireita. Ja kondomit käyttöön, jotta ette tartuta toisianne vuoron perään.

Eilen aloitin Gyno-Daktarin-kuurin (3 puikkoa) neuvolan ohjeesta. Th sanoi, että kokeillaan ensin hellävaraisempaa vaihtoehtoa ja jos ei se tepsi, niin sitten jotain vahvempaa. Ai tuota merkkiä olis ollut myös voiteena? Olisinpa tajunnut mieheltä kutsua sitäkin. Yöllä ja nyt aamulla kutina ollut melkoista, joten olis kyllä joku salva ollut paikallaan noitten puikkojen lisäksi...

neronja rv 38+6

Sitähän minun piti kommentoida, että kun ap kirjoittaa kysymyksessään, että " nolo ongelma" . Eihän hiivatulehduksessa ole mitään noloa. Varsinkaan kun asiasta näin naisten kesken keskustellaan. Luulenpa, että harvassa on ne naiset, joilla ei olis koskaan hiivatulehdusta ollut. Eli ei siis mitään syytä olla nolona ;-).

n

Hae apteekista Canesten-yhdistelmähoito. Siinä on emätinpuikko ja ulkoinenvoide. Se on todettu henk.koht hyvin tehokkaasti. Sitä saa käyttää raskauden aikana, mutta asetinta ei saa käyttää!!!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat