Vierailija

Ammattina sairaanhoitaja, ei ole lukiota käynyt, 5 pientä lasta joista nuorin alle 1v vauva, lapset kotihoidossa. On ostanut jonkun monen tonnin valmennuskurssin. Minusta on jo lähes ryöstöä ton valmennuskeskuksen taholta!

Sivut

Kommentit (31)

Minulla seurustelun takia kirjoituksen repsahtivat ja arvosanaksi vahva C.

Päätinpä silti että pääsen Oikikseen ja avot. Ekalla yrittämäkerralla sisälle. Luin pääsykokeisiin ihan sikana.

Mikään ei siis ole mahdotonta, mutta työtä ja tahtoa se vaatii.

OTK vm. 2001

Sisältö jatkuu mainoksen alla

lasta ja luki lääkäriksi . Synnytti vielä opiskelujen aikanakin heistä yhden. Valmistui huippuarvosanoin ja kohta erikoistuminen loppusuoralla. Niin, että miten niin ei onnistu?

Vierailija:

Lainaus:

lääkäriksi haluavalla olla niin huonot yleistiedot, ettei tiedä, että lääkikseen vaaditaan hyvä lukion todistus jossa mielellään paitsi huikaisevat arvosnat lukuaineista, myös jokseenkin kiitettävät pitkästä matikasta, fysiikasta ja kemiasta... Huh huh!

Taidanpä minä tässä likinäköisenä hakeutua Finnairille lentäjäksi :D :D :D

Osa valitaan pelkän pääsykokeen perusteella, osa ylioppilastodistuksen ja pääsykokeen yhteispisteillä. Lukion päästötodistuksen arvosanoilla ei ole mitään väliä.

Olin aikoinani kapinoiva perheväkivaltaperheestä oleva alisuorittaja, joka viimeaikoina on menestynyt ja oman itsetunnon vuoksi älykkyytensä mittauttanut ja sain testeistä reilut 140, joten meitä on. Enkä ole lukiota suotittanut, silti firman johtotehtävissä.

Vierailija:

Lainaus:

lasta ja luki lääkäriksi . Synnytti vielä opiskelujen aikanakin heistä yhden. Valmistui huippuarvosanoin ja kohta erikoistuminen loppusuoralla. Niin, että miten niin ei onnistu?

realistiselta, vaikka kurjalta näin tuntuukin sanoa. Kai lukion oppimäärä ainakin pitäisi olla aika hyvin hallussa niissä fysiikan ja kemian kokeissa. Mutta niinhän sitä sanotaan, että yrittänyttä ei laiteta!

koska pääsykokeissa on hallitava TODELLA HYVIN lukiotason fysiikkaa ja kemiaa. Ja niitä ei muutamassa kuukaudessa opita, varsinkaan jos hoidettavana on lauma pieniä lapsia.

Luulenpa, että tällä rouvalla prosessi tulee kaatumaan siihen, että hänellä ei ole lukiotaustaa.

Ja se joka väitti ettei matikkaa tarvita on väärässä: matikka luo pohjan fysiikanopiskelulle, eikä siitä kemiassakaan ole haittaa. Muistan hyvin erään tytön, jolla oli lyhyt matikka ja halusi silti käydä kaikki fyssankurssit (aikoi itseasiassa lääkikseen tätä tapaus, ei päässyt viime keväänä) ja se teki hulluna töitä et pysy kärryillä, koska lyhyen matikan oppimäärällä ei loppujen lopuksi pitkälle pötkitä, kun fyssaa luetaan.

Tän mamman kandeis käydä esim. iltalukiossa pitkä matikka ja fyssaa + kemiaa ja hakea vasta vuoden päästä uudestaan. Ei mee rahat hukkaan.

Motivaatio on se avainsana! Eli kaikki onnistuu jos vain tahtoo.

p. s. yksi kaverini haki lääkikseen 6 kertaa, ei päässyt, koska narahti aina siinä soveltuvuustestissä. Eli ei edes se suurin hikipinkokaan pääse pelkän matikan ja fyssan avulla sisälle.

ihme muuten ettei lääkiksessä voi suoraan hakeutua tutkijalinjalle ja siellä ei olis niitä soveltuvuustestejä. (ainakaan silloin ei ollut) Meinaan uskon, että kaverini olisi ollut erittäin hyvä tutkijalääkäri. Asiakstyöhön hänestä ei olis kirveelläkään!

Vierailija:

Lainaus:

Minulla seurustelun takia kirjoituksen repsahtivat ja arvosanaksi vahva C.

Päätinpä silti että pääsen Oikikseen ja avot. Ekalla yrittämäkerralla sisälle. Luin pääsykokeisiin ihan sikana.

Mikään ei siis ole mahdotonta, mutta työtä ja tahtoa se vaatii.

OTK vm. 2001

Vierailija:

Lainaus:

Olin aikoinani kapinoiva perheväkivaltaperheestä oleva alisuorittaja, joka viimeaikoina on menestynyt ja oman itsetunnon vuoksi älykkyytensä mittauttanut ja sain testeistä reilut 140, joten meitä on. Enkä ole lukiota suotittanut, silti firman johtotehtävissä.

No mutta roikut av-palstalla

Olet meidän kaltainen vait trash rouva

pässiksi haukkunut, että siellä pääsykokeissa kysytään asioita, jotka vaikeustasoltaan edellyttävät hakijalta lukion laajojen matemaattisten aineiden kurssien hyvää hallintaa? Miten pelkästään lukemalla voisi joku peruskoululainen omaksua tiedot, joihin toisilta on mennyt useita vuosia?

Edelleen väitän, että pääsykokeissa menestymiseen vaaditaan myös hyvää todistusta. Koska se kertoo osaamisesta.

Ja sen LISÄKSI on pärjättävä pääsykokeessa. Vaikka ei numerot vaikuttaisi, ne vaikuttavat siihen miten asioita omaksuu kun niihin pääsykokeisiin lukee...

eli valitaan vähän eri perusteilla... ja pääsykokeissahan saa olla se matikan kaavakirja mukana, vai saako? Eli ne kaavat jos ymmärtää, niin matikka ei ole ongelma.

Itse eri alalla täysin, joten aivan väärä ihminen olen tähän vastaamaan, mutta...

Mun mielestä ei ole oikein sanoa kenellekään, että sun haaveet on epärealistiset...

Mulle sanottiin, ettei ylioppilaista ole mihinkään, kun olin abi... no persana... töitä on ollut niin paljon, että jatko-opiskelut on yhä kesken. Ja tasantarkkaan parempi liksa kuin tuolla, joka noin sanoi. Yhtään työpaikkaa en ole suhteilla saanut.

Toisekseen mulle sanottiin, etten koskaan saa omakotitaloa, josta aina haaveilin... helvetti... se valmistuu parin vuoden sisään, isolla omalla pihalla...

Jos motivaatio on kohdillaan, niin ihminen pystyy mihin tahansa! Ugh!

lääkäriksi haluavalla olla niin huonot yleistiedot, ettei tiedä, että lääkikseen vaaditaan hyvä lukion todistus jossa mielellään paitsi huikaisevat arvosnat lukuaineista, myös jokseenkin kiitettävät pitkästä matikasta, fysiikasta ja kemiasta... Huh huh!

Taidanpä minä tässä likinäköisenä hakeutua Finnairille lentäjäksi :D :D :D

en käsitä miksi ihmiset jaksavat jauhaa sen haasteellisuudesta niin paljon. Itsekään en kyllä päässyt ekalla yrittämällä sisään, koska en jaksanut lukea pääsykoekirjaa edes kertaalleen läpi. Mutta tokalla yrittämällä pääsin, kun luin kirjan 1,5 kertaa ja kahtena iltana treenasin kemian ja fysiikan laskuja. Taustalla oli keskiverto pitkä matematiikka ja osa lukion kemian ja fysiikan kursseista. Olen laiska, joten en ole tentteihin kauheasti lukenut, tenttialueen max kerran läpi, mutta läheskään aina ei siis sitäkään. Yleensä luen isoon (7ov tms) tenttiin n. 8h, eli en juuri lainkaan. En myöskään käy läheskään kaikilla luennoilla. Enkä ole huippuälykäs eikä minulla ole valokuvamuistia.

Ja tästä huolimatta pärjään ihan keskiverrosti, en todellakaan kuulu kurssimme huonoimpiin, en kyllä parhaimpiinkaan.

Veikkaisin, että pääsykokeista voi selvitäkin. Mutta ei tule vuosikausiin selviytymään opiskeluista 5 pienen lapsen äitinä.

t. lääkäri

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat