Vierailija

Täällä muistaakseni olen useasti lukenut että auttaisi....

Itselläni on tilanne, että olen hiljattain eronnut ja siitä lähtien olen saanut kamalia itkukohtauksia joita en pysty hallitsemaan, enkä saa juuri syödyksi tai nukutuksi. Ahdistaa.

Kamalinta on, että 4 vuotias lapseni on näitä itkukohtauksia todistamassa ja vaikuttavat häneen suuresti, koska on todella herkkä lapsi. Olemme siis lapsen kanssa kahdestaan...

Cipralexiä olisi avaamaton paketti tarjolla, mutta kynnys alkaa syömään niitä on melko suuri. Mieliala-lääkkeet ovat aina vähän pelottaneet tietyllä tapaa...

Mitä ihmettä tekisin? Osaako joku kiltti antaa neuvoa? Mieluummin söisin noita rasvahappoja kuin mieliala-lääkkeitä, mutta tuskin niistä kovin suurta hyötyä on?

Kommentit (12)

Vaikutus oli aika vähäinen, uskoisin että olisi pitänyt nostaa ainakin neljään. Vaikutukset usein näkyvät tosin vasta vuodenkin syömisen jälkeen. Itse aloin syödä mielialalääkettä, olo muuttui parissa viikossa. Syön kyllä rinnalla epaa edelleenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eikös ne ole aika " mietoja" nykyään. Ystäväni sai niistä hyvin apua, eikä mitään riippuvuksia tms. ole syntynyt.

Mutta Omega3 rasvahapot tuntuvat minulla auttavan ainakin pms-oireisiin! Tiedä sitten..mutta ei niistä varmaan haittaakaan ole, voihan niitäkin kokeilla.

Sullahan on kriisi menossa, miksi se pitäisi vaimentaa lääkkeillä sellaiseksi, ettei mikään tunnu miltään?

Anna itsellesi lupa surra ja kärsiä ja käydä läpi kaikki ne tunteet ja vaiheet jotka tuohon ihan normaalisti kuuluukin.

Mutta sen verran toki voit itseäsi varmaan kontrolloida, ettet tee sitä lapsen nähden. Juttele ystävien tai vaikka auttavan puhelimen tai psykiatrin kanssa, mutta älä ahdista lastasi, päin vastoin, lapsi on ihan yhtä hukassa kuin sinäkin, mutta hänellä vaan ei ole SANOJA eikä käsitteitä joiden avulla voisi käydä läpi omaa henkistä kaaostaan. Ole sinä lapsellesi vankka peruskallio, tuki ja turva.

Tsemppiä ja onnea elämääsi, kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu, kun annat itsellesi aikaa.

Arvaa onko auttanut? No ei tietenkään. Hullunpaperit sai viiskymppisenä. Oikeita lääkkeitä ei suostu vieläkään syömään ja tilanne vaan pahenee. Nykyisin uskoo, että häntä salakuunnellaan.

Mielenterveyden häiriöt harvoin jää siihen hoitamattomana vaan nekin edistyy niin kuin mikä tahansa tauti. Masennus tuhoaa esimerkiksi lähimuistin/ työmuistin. Kun se kerran menee niin on todella vaikeaa elämä ja sitä ei saa takaisin.

Vuosi sitten kärsin synnytyksen jälkeisestä masennuksesta ja siihen ainakin tuo EPA auttoi. Toki tietenkin sekin, että vihdoin vuosi vauvan syntymän jälkeen sain nukkua kunnolla yöni. Ei siittä haittaakaan ole, jos otat niitä muun lääkityksen lisäksi. Tuo EPA on se mikä vaikuttaa parhaiten mielialaan, ei niinkään omega-3 tai muut kalaöljyt.

ihan psykiatri suositteli kokeilemaan. on tutkimustuloksia, jotka puhuvat sen puolesta että niistä olisi apua. ihan täysin ei ole pystytty vielä todistamaan, muttet menetä mitään jos kokeilet!

lisäksi ulkoilua ja liikuntaa + jokin kiva uusi harrastus!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat