Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Siis mitä feminismiä hän teistä harjoitti? VÄitti vielä ettei sukupuolineutraaleja vaatteita ole! Onpas kun viitsii vähän nähdä vaivaa (eikä tarvitse edes kovasti nähdä). Minusta tytön kasvattaminen feministiksi ei ole edes vaativaa, mutta poikien onkin jo haastavampaa. Itse voin sanoa, että olen tässä onnistunut. Oma murrosikäinen poikani kohtelee kaikkia tyttöjä todella kauniisti, etenkin äitiään. : )

Kommentit (10)

että tytölle voi hyväksyä sekä sen prinsessuuden (eikä tosi feministin tarvitse sanoa prinsessaa avuttomaksi) että kyvykkyyden millä tahansa alueella.

Pojan piiri on ehkä kapeampi, pojan herkkyys ja hoivaavuus on vielä vähän tabu. Ja samoin meidän yhteiskuntaan ei vieläkään tai ehkä juuri nykyään mahdu se pojan villeyskään. Feministikin ehkä katsoo tytön villeyttä hyväksyvien lasien läpi, pojan ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kutsui itsensä kylään perheeseen jossa äiti on ilmoittanut olevansa feministiäiti. Pääpointit oli siinä, että lapsille ei ole olemassa kuin sukupuolisidonnaisia vaatteita (toimittaja tuskaili koska oli sattumalta pukenut lapsensa v. punaiseen). Ja ihmiset ostavat pojille poikaleluja ja työille tyttöleluja. Mitään järkeä tai oikeasti ajattelemisen arvoista juttu ei tarjonnut normaaliälyiselle ja tiedostavlle ihmiselle.

Aivan ala-arvoinen juttu!

ap

Naiselle oikeus olla vaikka missä hepenissä, ja silti yhtä vakavasti otettava ja kunnioitettava kuin mies puvussa! Naisen ei tarvitse luopua naiseudestaan, koska naisen kuuluu olla tasa-arvoinen miehen kanssa. Oli ihan minkälainen hyvänsä. Ja suojassa kommenteilta vaikka kulkisi napapaidassa ja minihameessa.

8

ja heillä korostetaan, että poikakin saa leikkiä nukeilla (vaan ei kuulemma leiki, eikä leiki tyttökään, ei kuulemma hoivaaminen kiinnosta). Noh, minä en tiedä yhtäkään perhettä jossa ei olisi myös pojille nukkeja, leikkitaloja, helloja jne.

Olen kaiketi sitten erikoisista " piireistä" vaikken itse niin feministinä itseäni tai tuttaviani pidäkään. Ehkä olemme sitten vain sisäistäneet jotain oleellista ilman sen suurempaa melua asiasta.

ap

oliko sen jutun pointti se, että äiti väittä olevansa feministi ja harjoittavansa feminististä kasvatusta mutta ei sitä oikeasti tehnyt?

Meillä lapset ovat osaksi luonnostaan suuntautuneet eri asioihin mutta taas yhtä luonnostaan myös samoihin. Toisena syntynyt poika oli HETI aivan ensimmäiset kuukaudet ohitettuaan kiinnostunut autoista ja pyörivistä esineistä. Tyttö sen sijaan on aina ollut kiinnostunut siivouksesta ja nukeista. Toisaalta sitten poika seuraa kuitenkin isosiskonsa esimerkkiä ja haluaa niin ikään siivota ja leikkiä nukeilla ja myös pukeutuu mielellään tytöksi välillä ja tanssii hameissa yms. Tyttö välillä haluaa tehdä ns miesten juttuja mutta ei jaksa kauan innostua...

Mielestäni olemme yrittäneet kasvattaa lapsia mahdollisimman sukupuolineutraalisti mutta silti lasten toivelahjat ovat hyvin sukupuolelle tyypillisiä, toki poikkeuksiakin on eli kyllä tyttökin toivoi jouluna vasaraa ja poika nukkekotia!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat