Seuraa 

Olisin kiitollinen jos kertoisit kokemuksiasi kyseisistä vaunuista:

- mikälainen kantokoppa - mielipiteitä siitä?

- mikälainen auto ja miten vaunut mahtuvat sinne (merkki, malli, vm,)

- yleisiä kokemuksia kyseisestä vaunusta

Kiitos ja hyvää viikonloppua kaikille!:-)

Kommentit (11)

Meillä on S3 vuoden 2007 mallia. Ovat olleet nyt käytössä 3 kuukautta ja pois en vaihtaisi. Meillä on pehmeällä kopalla ja olen siihen täysin tyytyväinen. Mulla on sen sisällä vielä äp:n makuupussi ja tyttö nukkuu tyytyväisesti siellä. Kulkevat keveästi ja ovat kätevät. Ulkonäöllisestikin ovat hyvänäköiset, monet vastaantulijat ovat menopeliä kehuneet!

Meillä on Volkswagen Bora eli melko pieni takatilastaan. Kuitenkin vaunut menevät kokonaisina takatilaan, mutta juuri muuta sinne ei silloin mahdu. Harvoin tosin kuskataan vaunuja mukana, nyt kun hankimme makuuasentoon menevät matkarattaat.

Mutta siis täysin tyytyväisiä ollaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Näistä on apua ja luulen, että suunta on kallellaan yhä vahvemmin kyseisen vaunun suuntaan. Toki kuulen myös vielä lisää mielipiteitä!:)

Hyvää talvea kaikille!

Loistavaa saada tällä tavalla arkikokemuksia todellasilta käytön asiantuntijoilta.

Minua lähinnä mietittää se, että olemme vaihtamassa autoa ja olen kuullut, että juuri S3- malli ei mahdu jokaisen auton peräkonttiin. Sinänsä olisi aivan sama miten paljon ne takakontissa tilaa veisivät, kunhan mahtuisivat sinne sitten aikanaan.

Toinen mietityttänyt asia on kantokoppa. Olin ajatellut kovaa (Fashion) koppaa, mutta toisaalta se uusi Vario plus, houkuttaa, koska siitä olisi mahdollista saada jalkapeite sitten aikanaan.

Meillä Teutonian pehmeä kantokoppa ja olen ollut tyytyväinen siihen. Koppa on tosi tilava myös pitkälle vauvalle ja siitä saa lämpöpussin tehtyä aika kätevästi. Lämpöpussia ei olla kyllä juuri käytetty, kun tuppaa valumaan alas aika helposti - pitäisi varmaan tehdä siihen joku viritelmä.

Meillä Mazda6 farkku, vm 06. Vaunut mahtuvat ihan hyvin kyytiin, tilaa jää muillekin tavaroille. Vievät kyllä kolmipyöräisinä korkeussuunnassa nelipyöräisiä enemmän tilaa. Me ei olla kyllä kuljetettu vaunuja autossa kuin pari kertaa, sillä meillä on erikseen makuuasentoon menevät matkarattaat autossa ja S3:set ovat pääosoin kotikäytössä.

Olen ollut tyytyväinen. Ovat tosi ihanat työntää kääntyvän etupyörän ansiosta ja äärimmäisen näppärät esim. kauppareissulla kun kääntyvät paikallaan ympäri. Pyörät ovat kulkeneet ihan kivasti Vantaan vähälumisissa talviolosuhteissa.

Istuinosa sopii hyvin pitkälle lapsellekin ilman että pää osuu kuomuun. Istuin voisi olla hieman leveämpi ja syvempi (aika matalat reunat) ja turvakaari hieman tilavampi (2-vuotiaalla toppakamppeissa hieman ahtaanoloinen, vaikka hyvin se lapsi mahtuu sielä vielä istumaan.

Tavarakori on meille ihan riittävä ja itse käytän myös kuomun sisäistä verkkopussia (putoamissuoja) kätevänä säilytyslokerona esim. ulkovaatteille jos mennään ostoskeskukseen käymään.

Vaunut sopivat tosi hyvin pitkälle työntäjälle, itse olen 181cm ja mies vielä pidempi ja tosi monissa vaunuissa reippaasti kävellessä jalat olisivat kolisseet vaunuihin - mutta ei S3:ssa. Tämä olikin meillä yksi pääkriteeri valintaa tehdessä.

Kysy ihmeessä lisää jos joku tietty asia askarruttaa.

Hei!

Me tilattiin kyseiset vaunut ja tuossa olohuoneen/eteisen nurkassa odottavat vielä helmikuisya käyttäjäänsä. Vastaan nyt sulle kuitenkin niihin kysymyksiin, mihin osaan.

Me tilattiin vario plus koppa, sillä siinä yhdistyy kaksi mulle tärkeää osaa; turvallinen ja lämmin kova koppa pienelle talvivauvalle ja jalkapussiksi muuntuvat pohjakangas ja päällispeitto. Kova koppa olisi riittänyt vain ihan vauva-ajan ja pehmeästä kopasta olen kuullut ulos luiskahtelu -juttuja.

Meille tulee maanantaina uusi VW Touran, johon vaunut menee heittämällä sisään. Suurin pituushan niissä on vaan 88 cm kasassa ollessaan, mutta suurin osa koeajamistamme autoista (farkuista ja tila-autoista) oli niin lyhyitä tavaratilaltaan, että vaunut olisi pitänyt sijoittaa poikittain takakonttiin.

Mä tykkään vaunujen liikkuvuudesta, tosin en ole päässyt niitä vielä ulos testaamaan. On hyvä, että etupyörän saa myös lukittua tarvittaessa. Lisäksi tykkään kaukalo-adapterista. Se jää käytännöllisesti ratasosan alle ja kauppaan lähtiessä riittää, kun ottaa ratasosan irti ja napsauttaa kaukalon kiinni adapteriin...autopaikalla vaan sitten kaukalo napsauttamalla irti ja napsautus isofix-alustaan ja runko takakonttiin.

Se, mikä kyseisissä vaunuissa voi jotakuta haitata, on tavarakorin pieni koko ja sen käytettävyys. Meillä kuitenkin kauppareissut yms. tehdään autolla, joten vaunuilla ei ole tarkoituskaan kuljettaa mitään, mikä ei mahtuisi hoitolaukkuun tai tavarakorin pieneen tilaan.

Suosittelen lämpimästi meidän kaltaiselle autoilevalle kaupunkiasuja-perheelle. Kaveri, joka asuu maalla ja lenkkeilee koirien kanssa luopui kolmipyöräisistä rattaistaan, koska koirat meinasivat vetää ne kumoon, mutta meidän koirattomassa taloudessa tuskin tätä vaaraa tulee. Eivät ainakaan vaikuta yhtään kiikkeriltä.

Toivottavasti tästä oli jotain apua.

Nonna ja Nallekarkki vielä masussa rv 36+3

Meillä v2006 mallin S3-rattaat pehmeällä kopalla. Meillä pehmeässä pussissa on aukot valjaille. Kun kovikkeet on ottanut pois, voi pussin (ja kai pitäisikin) pitää kiinni valjailla. Rattaiden lantiovyön soljet tulevat kiinni pussin pääliosaan jolloin pussin pysyy varmaan paikallaan.

Aikanaan valitsin pehmeän kopan pitkän käyttöiän takia. Nyt ottaisin vaunut kovalla kopalla, sillä hommasin kuitenkin lämpöpussin pakkasia varten. Näin ollen pussin käyttöikä jäi kuitenkin lyhyeksi kun pidämme pelkkää lämpöpussia käytössä.

Rattaat mahtuvat hyvin auton farmarin peräkonttiin jos sinne ei tarvitse mahtua muuta. Meillä siellä matkustaa myös koira, joten purkamista tarvitsee tehdä. Jatkuvaa kasailua varten ei ole mielestäni kätevin malli.

Lumessa,sohjossa ja isolla soralla kulkevat selkeästi huonommin kuin nelipyöräiset mallit (Prestigestä kokemuksia), mutta tasaisella kulkeminen on miellyttävää ja kaupoissa pyöriminen kätevää.

Tavarakoppa on mielestäni tilava (isompi kuin Prestigessä tai Mistralissa), mutta sinne on kyllä hankala laittaa tavaraa. Meilläkin on vielä selkä menosuuntaan, innolla odotan, josko se helpottuisi kun vaihtaa työntösuunnan.

Kaikenkaikkiaan hyvät vaunut. Meidän käyttöön olisin kuitenkin tällä kokemuksella (vajaa vuosi) valinnut nelipyöräisen mallin koska meillä tulee maastokäyttöä niin paljon.

Meillä on Teutonia Spirit S3 vaunut pehmeällä kantokopalla. Vaunuihin olen ollut tyytyväinen, kantokoppaan en täysin. Pehmeä kantokoppa on mielestäni melko matalan mallinen eikä kovin lämmin, eli kun pakkaskelillä haluaisin laittaa tytölle (4kk) vähän paksummin toppauksia, niin sinne ei meinaa millään mahtua. Jos nyt olisin ostamassa vaunuja uudelleen, tutkisin varmasti minkälainen se kova kantokoppa olisi, josko siinä olisi vähän enemmän korkeutta. Kantokopan pituus tulee kyllä varmaan riittämään sinne 6kk saakka. Kantokopan vetoketju on myös melko flimsun oloinen, pari kertaa meinannut jo jäädä jumiin, vaikka vaunut ovat aivan uudet (olleet käytössä nyt reilun kuukauden).

Vaunut itsessään ovat tosi hyvän oloiset, kevyet ja ketterät työntää ja jousitus on juuri sopiva (ei liian kova eikä löysä). Meno on tasaista myös hiekkaisella metsäpolulla, jolla lenkkeillään päivittäin. Autoon mahtumisesta en osaa sanoa mitään, koska me kuljetaan aina julkisilla. Tavarakori on melko hankalasti tavoitettavissa ainakin nyt kun vaunut on vielä makuuasennossa, en tiedä josko tilanne helpottaa sitten kun ovat rattaina. Tavarakorista ja pehmeästä kantokopasta siis hieman miinusta, mutta silti ovat niin kivat ja laadukkaan oloiset menopelit, että en vaihtaisi toisiin.

Joku tässä ketjussa mainitsi pehmeästä kantokopasta saatavan jalkapussin valuvan herkästi. Meillä on tuo Vario Plus -koppamalli ja siitä irrotettavaan jalkapussiosaan on tehty aukot turvavöitä varten. Se ei siis pääse valmuaan pehmeän kantokopan jalkapussin tavoin. Me kyllä ostettiin tokaksi talveksi (kun halvalla kaverilta saatiin) sellainen kunnollinen untuvamakuupussikin...siinäkin on samanlaiset turvavyöaukot.

Nonna ja NK rv 36+6 (syntymää ja S3 -vaunujen käyttöönottoa odotelleen)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat