Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eli ei todellakaan mitään toppahousuja.

Mutta pitkät kalsarit on ollu alla jo jonkin aikaa.

Kommentit (14)

Onko jo toppahousut? Jos ei, niin milloin lapsi alkaa käyttää niitä? Mitä toppahousujen alle kouluun?

Onko missään hyviä talvikenkätarjouksia?

ennen paukkupakkasia. Pitkät kalsarit, pitkävartiset sukat ja farkut oli meidän pojalla alaosassa tänään kouluun kähtiessä. Sitten t-paita, paksu pooloneule ja kevyttoppatakki yläosassa, pipo ja fleesehanskat. Jalassa vielä ihan lenkkarit (sellaiset lyhyellä varrella).

Paksu toppatakki, toppahousut ja talvikengät vedetään vasta kovemmilla pakkasilla. Niiden alla käytetään sitten collegehousuja ja ohuempia sisäpaitoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ollut farkkujen päällä ulkohousut (kevyt toppahousut) ja toppatakki. Itse en ainakaan kysele lapselta mitä laittaa päälleen vaan hän laittaa juuri ne ulkovaatteet mitä käsketään tai itkee ja laittaa.

[Ja siitä sain kyllä sellaiset traumat että samaa virhettä en tee lasteni kanssa. Meillä lapset ymmärtävät kyllä pukea lämpimästi, kun ovat vilukissoja, mutta koskaan en menisi pakottamaan kouluikäistä. Uskon, että tajuavat ihan selittämällä miksi pitää pipoa ja hanskoja, kun on pakkasta tai kylmä. Tai ainakin ovat tähän asti tajunneet.

i]ollut farkkujen päällä ulkohousut (kevyt toppahousut) ja toppatakki. Itse en ainakaan kysele lapselta mitä laittaa päälleen vaan hän laittaa juuri ne ulkovaatteet mitä käsketään tai itkee ja laittaa.

[/quote]

mutta sää täällä lienee aika samanlainen kuin pk-seudulla.

Meillä pojalla siirryttiin eilen viimevuotiseen, montakertaa pestyyn toppatakkiin.

Jalassa on farkut tai vastaavat, kalsarit silloin, jos lämpötila päiväksi luvattu alle 5astetta.

Sitten kun mennään kunnolla pakkaselle (niin että päivisinkin on tyyliin -3 tai enemmän), siirrymme ulkohousuihin.

Koululaiset ulkoilevat niin lyhyitä pätkiä että ei ehdi kylmä tulla. Lisäksi ainakin meidän (erityis)lapsella välitunnille ehtiminen voisi olla työn ja tuskan takana ylimääräisten vaatekappaleiden vuoksi.

Meidän tytöllä oli vaan sukkikset housujen alla. Talvitakki, pipo ja hanskat sekä kumpparit kun satoi vettä. Toppahousut sitten kunnon pakkasilla.

kevyttoppahousut laittoi poika6v aamulla, ja tytöt (8 ja 12v) menee farkuissa joiden alla lämpimästi vaatetta.

Pakkasilla kyllä huolehdin, että lapsilla on topppaa päällä. Ilman toppahousuja ei kouluun lähdetä, eli kylmällä ei pukeutumista lapsi päätä itse, vaan minä.

Joten kumpparit jalassa ja veden pitävä takki päällä. Eilen oli toppatakki päällä ei tänään. Olen tässä muutamana päivänä vaihdellut hänelle noita vaatteita edes takaisin.

Kunhan tulee oikeasti kylmä yritän varmaan kaupata kevyt toppahousuja farkkujen päälle katotaan tekeekö kauppansa.

en kyllä kohta 9-vuotiaan kohdalla myöskään enää kohtele kuin vauvaa. Enhän itsekään pidä mitään toppahousuja näillä keleillä (meillä mittarissa + 4, päiväksi luvattu + 5) farkkujeni päällä.

KENELLÄKÄÄN lapseni luokkatovereista ei ole toppa- tai muitakaan ulkohousuja vielä näillä keleillä, joten en aio niitä omalle lapsellenikaan väkisin tunkea. Kuten sanoin, tilkitään sitten farkkujen alta (pitkät kalsarit ja polvipituiset sukat). Katson ja arvioin kyllä, ettei lapsi palele, mutta mielestäni tuon ikäinen ei näillä säillä tarvitse enää ulkohousuja.

Lapset kasvatat ja pukeutuminen muuttuu. Teinit eivät pidä mitään ulkohousuja paukkupakkasillakaan. Vai aiotko sinä, kolmonen, pukea lapsellesi vielä yläasteellakin syysulkoiluhousut farkkujen päälle? Sanoi mitä sanoi ja vaikka kenelläkään muulla ei olisi? Antaa itkeä ja olla sitten ainoa 15-vuotias kevyttoppahaalarissa?

kakkonen

Välitunnilla onkin sitten toinen juttu. Kaikki kaveri (on viidennellä) juoksentelee ilman takkia, pipoa ja hanskoja ulkona. Toivottavasti lapseni on järkevä ja pukee myös välitunnille päälle.

Alla on verkkarit. Pikaisesti kun katson, niin on varmaan ainoa jolla ei ole farkkuja, mutta mitä tässä valittamaan, kun toinen kerran haluaa:)

Alla on verkkarit siksi, että voi vetää ne ulkoiluhousut jalasta, viimeistään iltapäiväkerhossa, missä pyytävät erikseen ulko- ja sisähousuja.

Meidän lapsi ainakin juoksee hiki päässä välitunneilla - farkut ja toppahousut päällekkäin???

Lainaus:

ollut farkkujen päällä ulkohousut (kevyt toppahousut) ja toppatakki. Itse en ainakaan kysele lapselta mitä laittaa päälleen vaan hän laittaa juuri ne ulkovaatteet mitä käsketään tai itkee ja laittaa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat