Vierailija

Hei!

Onko jollain synnytys alkanut kuvottavalla ololla? Eilen alkoi hieman supistelee ja nyt on kuvottava olotila ja tosi väsymys. Jos liittyis synnytykseen, kauanko teillä on mennyt supistusten voimistumiseen ja " palkinnon" saamiseen?

Kommentit (12)

Mulla kans kuvottaa lähes koko ajan, olo on tosi " ihmeellinen" , maha sekaisin, ja tänään päivällä taisi tulla limatulppaa. Vesi maistuu hyvältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

siitä sitten häntäluuhun päin?

Onko toi ihan tosi juttu? miks mä en oo koskaan kuullut aiemmin tuota??

T: viidettä odottava, tosin ihan alussa olen.

Perjantaina irtosi limatulppa, siitä vuorokausi eteenpäin lauantai-iltana meni vatsa sekaisin ja puolen yön maissa alkoi etova olo ja supparit alkoi yhden aikaan sunnuntain vastaisena yönä. Poika syntyi sitten su klo 11 =)

Itse en kahden ansimmäisen lapsen kohdalla tuota tiennyt,

kolmatta odottaessani kuulin sen eräältä ystävältäni, joka opiskeli kätilöksi.

Kolmannen lapsen synnytyksen käynnistyttyä emme kuitenkaan miehen kanssa muistaneet koko asiaa..

Neljännen lapsen kohdalla kun pinet supistukset alkoivat, pyllistelin miehelle. Hän ei nähnyt viivaa.. Tosin vilkaisi tosi nopsaan. Mutta tunnin myöhemmin pyllistin uudelleen niin mies huudahti: täällä on tumman luumunvärinen viiva kolme senttiä!! Lähdimme sairaalaan. siellä sitten mies välillä kurkki synnytyspaidan helman alle ja varmisti tälläisen " synnytysviivan" toimivan!

t. 3

Tää perustuu ihan yksinkertaisesti siihen, että kun kohdunsuu avautuu, alkaa vauva painamaan alaspäin (laskeutuu) ja paine (veri) pakkaantuu alapäähän. Peppureiän ja häntäluun välissä on kuultavaa, pehmyttä kudosta jossa tää paineen pakkauttama veri " värjää" viivaksi.

Synnytyksen alkamisen voi arvioida tosi helposti itse.

Kuvottava olo ja väsynys tosiaan on melko usein merkkejä, siihen vielä löysä vatsa ja suoliston tyhjeneminen.

Mutta, kaikkein varmin on melkein tämä.. peräreiästä häntäluuhun alkaa muodostua tumma viiva sitä mukaa mitä kohdunsuu aukeaa.. jossain muualla maailmassa sairaaloissa tätä käytetään ihan synnytyksen edistymisen seuraamiseen, ei Suomessa kylläkään tietääkseni missään sairaalassa.

Peräreiältä häntäluuhun on matkaa n. 10cm. Tumma viiva etenee siinä määrin mitä kohdunsuu aukenee. Esin 4cm tumma viiva tarkoittaa 4cm auki.

Itsehän et sitä viivaa pysty kunnolla seuraamaan, ellet kyyki ison peilin yllä tai jotain muuta hankalaa.. mutta miestä voit pyytää kurkkaamaan ;)

Tästä oli aikoinaan juttuakin muistaakseni Vauva,- Odotus- tai KaksPlus -lehdessä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat