Vierailija

eivät ole kertaakaan halunneet lasta yökylään tai edes pariksi tunniksi kylään ilman vanhempia ja lapsi on jo 4v?

Lapsi terve ja muutenkin ihan normaali.

Isovanhemmat asuvat puolen tunnin ajomatkan päässä.

Kommentit (20)

meillä on ollut lapsia perheessä jo kohta 20 vuoden ajan, ja kertaakaan eivät meidän lapset ole kukaan olleet isovanhempien luona hoidossa. Minusta isovanhempaa voi nimittää huonoksi isovanhemmaksi, jos hän ei koskaan suostu auttamaan omaa lastaan, jos tämä apua tarvitsee lastensa kanssa tai että ei koskaan ole kiinnostunut viettämään yhtään hetkeä elämästään oman lapsenlapsensa kanssa. Miksi tällaista isovanhempaa sitten nimittäisi?

Miksi jokkut ajattelee että se on TOISTEN hommaa PYYTÄÄ lasta johonkin! Vuoronperään haukutaan kummit, mummot, vaarit, serkun siskon kaimat kun " ei oo kiinnostunu" !

Ookko itte kysyny?

Mua ei haittaa ettei meijän taata ole ottanu kylään yksistään lapsia ennenkö osaa kunnolla puhua ja osaa pyytää pissalle. Se on hänen päätös ja kunnioitan sitä. Olen ehdottanut, tiedän milloin lapsi sinne voi mennä kun oon jutellu. Kokeile.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

en edes haluaisi, että tunkisivat sekaan. uskon siihen, että jokainen sukupolvi hoitaa itse lapsensa. olemme sisarusten kanssa hoitaneet toistemme lapsia, mutta isovanhempia emme ole edes pyytäneet. minusta on hienoa, että isovanhemmat ovat nykyisin hyvävointisia ja ovat töissä. he voivat matkustella, sisustella kotejaan ja nauttia elämästä. meille riittää, jos käyvät parin kuukauden välein meillä pari tuntia.

vanhempi lapsi täyttää kohta 5 v. toinen 2,5v, eikä koskaan ole hoitanut heitä, eikä tule hoitamaan. tehnyt ihan selväks, ettei kiinnosta. mun mielestä huono on lievä sana tällaisesta/tällaisista isovanhemmista.. mutta minkäs teet

Joskus nyt kun ovat isompia, ovat vanhempani itse jotain ehdottaneet, mutta kyllä apua pitää osata pyytääkin. Ja aina on saatu kuitenkin kun on pyydetty, vaikka toki kieltäytyäkin saisi.

Äitini on suoraan sanonut ettei kiinnosta, kun on jo omat lapsensa hoitanut (siitä olen kyllä vähän eri mieltä, tai ainakin hoidon laadusta...). Vanhempani asuvat vartin ajomatkan päässä. Lapseni eivät oikeastaan edes ymmärrä, että he ovat mummi ja pappa. Vanhempani eivät ole tippaakaan kiinnostuneita lastensa tai lastenlastensa elämästä.

Mieheni vanhemmat ovat jo aika iäkkäitä (noin 70v), eivätkä myöskään ole osoittaneet kiinnostusta lapsenlapsiinsa. Näin " huono tuuri" siis voi käydä. Emme pääse koskaan mihinkään kahdestaan mieheni kanssa, mutta se nyt oli tiedossa jo siinä vaiheessa kun lasta aloimme miettiä.

Vierailija:

Lainaus:

en edes haluaisi, että tunkisivat sekaan. uskon siihen, että jokainen sukupolvi hoitaa itse lapsensa. olemme sisarusten kanssa hoitaneet toistemme lapsia, mutta isovanhempia emme ole edes pyytäneet. minusta on hienoa, että isovanhemmat ovat nykyisin hyvävointisia ja ovat töissä. he voivat matkustella, sisustella kotejaan ja nauttia elämästä. meille riittää, jos käyvät parin kuukauden välein meillä pari tuntia.

Mutta ei se sulje pois sitä että, ei voisi lapsenlapsiaan katsoa tai hoitaa ajoittain. Mun lapset on onnellisessa asemassa, koska heillä ovat kaikki isovanhemmat vielä elossa ja vireäss kunnossa. He ovat kiinnostuneita myös lapsenlapsistaan, ja erittäin mielellään ottavat heidät hoitoonsa.

Mun vanhemmat ovat matkoilleen ottaneet välillä esikoiseni, ja kuopus pääsee mukaan heti kun vähän ikää saa lisää. Ja sisustavat kotinsa tietysti ihan miten haluavat jne.

Mun oma mummi oli myös ihana, ja meillä oli läheiset välit. Mummi oli mulle yksi läheisimmistä ihmisistä, omien vanhemieni lisäksi. Muita isovanhemia mulla ei ollutkaan. Ihania muistoja mummin kanssa vietetystä ajasta on paljon.

sillä äitini äiti eläessään hoiti paljon minua ja veljeäni. Jotenkin ajattelisin, että nyt on hänen vuoro tehdä samoin ja antaa meille mahdollisuus viettää omaa aikaa parisuhteessa. Saivathan he sen mahdollisuuden isäni kanssa aikanaan.

Vanhempani eivät ole nähneet lapsenlapsiaan vuoteen, eivätkä edes puhelimessa kysy, mitä heille kuuluu. Olen siis se aikaisempi kirjoittaja, jonka vanhemmat asuvat vartin ajomatkan päässä...Älkääkä kysykö, miksi en itse vie lapsia sinne. En enää jaksa olla se osapuoli, joka huolehtii siitä, että lapset näkevät joskus isovanhempiaan. Vanhempani eivät ole kertaakaan käyneet luonamme vuoden 2000 jälkeen...

Minun käy sääliksi teitä kirjoittajia, joiden vanhemmat eivät ole kiinnostuneita lapsenlapisistaan. Millainen suhde teillä on omiin vanhempiinne nyt ja oliko kaikki hyvin kotona asuessanne?

että " hän on jo omat lapsensa isoksi hoitanut" . Taitaa olla aika kullannut muistot, mieheni muistaa viettäneensä aikaa kuukausikaupalla kesäisin isovanhempiensa hoivissa, samaten viikon hoidot anopin ja apen ollessa Kanrarialla tai risteilyillä olivat ihan arkipäivää. Ja nyt sitten anoppi on suu mutrussa kun pidämme häntä " lapsenvahtiautomaattina" . Lapsemme ovat olleen yökylässä hänen luona viimeisen vuoden aikaka 2 kertaa, joten mielestäni ei ole kysymys siitä. Voisi anoppi muistella miten paljon hän sai apua kun lapset olivat pieniä.

Samaten äitini kerran alkoi puhua, kuinka " nykyään isovanhemmilta odotetaan niin paljon" . Omalle äidilleni uskalsin ihan suoraan sanoa, että muistaakseni äitini äiti hoisi meitä tosi paljon kun me olimme pieniä, ja siinä ei silloin ollut mitään ihmeellistä. Sen vaan nämä tämän päivän isoäidit ovat unohtaneet että kyllä hekin apua vanhemmiltaan saivat aikoinaan. Ja niin, ennen kuin joku sanoo että hyväksikäytän äitiäni lapsenvahtina, niin ei en tee sitä, asumme kaukana, ja hänellä on vaikea olla siksi lapsenvahtina meidän lapsille.

Eli ap:lle, kyllä ovat huonoja isovanhempia, mitä muutakaan?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat