Vierailija

Mun nelivuotiaalle pojalle annettiin uusi silmälasiresepti ja menin toiselle optikolle kun mistä edelliset rillit hankittiin kun tää uus on lähempänä ja vaikutti tosi mukavalta ja asiantuntevalta. Sitten kun eilen hain uudet lasit niin ne oli ihan järkyttävän paksut, linssit siis. Varmaan melkein puol senttiä paksuimmasta kohdasta. Tänään menin kysymään vanhalta optikolta, onko mitään syytä, miksi ne pitäisi olla niin paksut. Tämä optikko sanoi, että ne on halvemmat valmistaa. Menin takaisin uudelle optikolle ja vaadin saada ohuemmat linssit ja lopulta suostuivat tekemään noin millin ohuemmat, sen ohuempia ei muka voi tehdä. Vahvuus on plus 4 ja 6.

Onko kellään täällä lapsia vahvoilla pluslaseilla ja onko ne tosiaan paksummat kuin normaalilasit? Me asutaan Englannissa ja täällä ei voi luottaa keneenkään...ärsyttää.

Kommentit (8)

että ei se niin mahdotonta ole. Kehykset on leveyssuunnassa aika paljon isommat kuin vanhat, ja nää väittää että paksuus johtuu siitä. Sanoin, että oisitte sanoneet kun valitsin kehyksiä että niistä tulee sitten paksut. Täällä saa lasten silmälasit sillä reseptillä ilmaiseksi, joten ne haluaa tehdä halvimman mukaan, ja mä en pääse tosta optikosta irti ennen kuin saan seuraavan reseptin, aikaisintaan vuoden päästä. No saa nähdä miltä ne millin ohuemmat näyttää, mitkä ne lupasi tehdä. En tajua, miksei niitä voitu heti tehdä, tai tajuan. Useimmat vanhemmat ei ehkä valita ja optikko säästää rahaa. ARRGggh...

Ja tää optikko vielä väitti tuntevansa sen silmälääkärin, keneltä resepti on, ja että hän muka aina suosittelee tätä optikkoa kun se on niin hyvä! Ho hoo, sen siitä saa kun on hyväuskoinen hölmö. Nyt kun kävin valittamassa, sanoin että käynpä juttelemassa silmälääkärin kanssa asiasta...tuskin käyn oikeasti kun sinne on pitkät jonot mutta toivottavasti optikkoa ärsytti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

haluanko paksut vai ohuet linssit, ja optikko sanoi, että ei kukaan halua kuitenkaan mitään maksaa kun ne saa ilmaiseksikin. Tää on kyllä aika köyhällä alueella, että ehkä näin sitten on. Sitten kun yritin inttää, että mitkä lasit mun nyt pitäis tilata että ois ohuemmat niin ne väitti, ettei ne maksullisetkaan olisi kovin ohuet. Mun johtopäätös on, että pitää muuttaa pois täältä takapajulasta...

eikä onneksi vielä olla törmätty pullonpohjalinsseihin. Toki sellaiset olisivat halvimmat, mutta itse pullonpohjista aikoinaan kärsineenä hankimme ohuinta mitä saa - maksoi mitä maksoi.

Kyllä lasten laseihin saa ihan samalla tavalla ohennettuja muovilinssejä kuin aikuisillekin. Lapsilla niiden pitäisi olla vielä ohuempia keskeltä, koska kehyksen halkaisija on pienempi kuin aikuisten laseissa.

Olikohan optikko tehnyt lasit varastolinsseistä? Tämä selittäisi paksuuden. Jos linssi tehdään mittatilauksena kehyksiin, on tuloksena ohuin mahdollinen linssi. Tästä joutuu kyllä maksamaan. Meidän tytön (5v.) lasit maksoivat viimeksi 300 euroa.. Ja joka vuosi pitää uusia.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat