Vierailija

Ilmari on siis ehdottomasti eka nimi ja kutsumanimi.

Kommentit (22)

nimen yhdistelmät ovat kivoja, mutta tahdomme kaksi nimeä vain. Ja tykkäämme suomalaisen kuuloisista nimistä. Vähän erikoinenkin saa olla, mutta ei mitään ei-suomalaisia äänteitä.

Siis pelkkiä etunimiä. Tämäkin Ap:n poika tulee koko elämänsä olemaan Ilmari Virtanen, Virtasen Ilmari, Ilmari, Illu, Ilmari Aleksis Virtanen tai Virtanen, Ilmari Aleksis jne. eikä oikeastaan ikinä kasteen jälkeen pelkkä Ilmari Aleksis. Se sukunimi on siis luonnostaan osa sitä nimeä ja tasaa kovasti sitä töksähtävää vaikutelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kannustavasta kommentista. Itse olen aika lailla samalla linjalla. Meillä sukunimi alkaa I:llä, eli mielestäni Ilmari sukunimemme edellä kuulostaa aika kivalta. Mutta mietittävähän sitä vielä on.

tai joku muu s-päätteinen kuulostaisi korvaani jostain syystä erityisen sopivalta :) Mutta mielellään ainakin 3-tavuinen, jos laitatte vain kaksi nimeä.

Esimerkiksi:

Ilmari Oiva Johannes

Ilmari Leo Juhana

Ilmari Juho Matias

Ilmari Eero Kristian

Ilmari Niilo Akseli

Minkätyylisistä nimistä yleensä pidät? Siis Ilmarin lisäksi?

mä oon kans sitä mieltä, että i-loppuinen ei sovi toiseksi nimeksi. Mutta vain kahdesta nimestä pidämme kiinni ja siitä, että Ilmari on ekana, vaikka se hankaluuksia aiheuttaakin. Vähän aikaa mietimme, että annetaan vain yksi nimi: Ilmari. Ilmari Aleksis, Ilmari Elias ja Ilmari Otava ovat tämän hetken ykkössuosikkini. Johanneksesta myös tykkäisin, mutta miehellä se tökkii jostain syystä.

Kiitos kommenteista! :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat