Vierailija

Käytiin tänään tuttavapariskunnalla kylässä. Heille juuri valmistunut uusi omakotitalo. Huonekaluja vaan ei ollut varaa hankkia, vaan samat kamat mitkä aiemmassa pienessä kolmiossa..nyt 2 makuuhuonetta tyhjillään, olohuoneessa pienet sohvat ja minikirjahylly..

Sivut

Kommentit (36)

Kaikki muu on vanhaa ja perittyä, mun opiskeluaikojen lastulevyhyllyä ym.

Asutaan siis toistaiseksi väliaikaisessa talossa, kun ei olla vielä saatu aikaiseksi rakentaa sitä omaa lopullista kotia. Siksi en osta tähän mitään uusia juttuja, jotta ostan sitten aikanaan sinne uuteen kotiin sinne sopivat huonekalut. Että mikä se sitten säälittävää on. Jossain vaiheessa jokaisen on ne huonekalunsa hankittava. Me eletään nyt romujen keskellä ja hankitaan sitten uuteen kotiin uudet. Mutta kai sekin on jonkun mielestä säälittävää.

Minusta viisasta. Kun on asunut rauhassa jonkun aikaa, pikkuhiljaa huomaa, mitä todella haluaa. Enkä itse ainakaan edes löydä naps tuosta vaan sitä mitä haluan. Vai säälitkö minuakin, kun olemme asuneet jo kohta vuoden uudessa kodissa ja puuttuu mm eteisen matto ja kirjahylly...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Noin mekin tehtiin. Ensin vanhat kamat sisään ja pikkuhiljaa ihan rauhassa etsittiin mieleiset huonekalut. mitä järkeä on kiireellä ostaa harkitsematta. Ja jos rahat tiukilla niin hankkii pikkuhiljaa.

Mekin tuotiin uuteen kotiin kaikki vanhat huonekalut. Ainoastaan keittiönpöytä ostettiin uusi. Eipä vaan ollut varaa ottaa sisustuslainaa enää siihen rakentamisen päälle. On sitten ostettu tavara kerrallaan niin ettei tarvi ottaa uutta velkaa velan päälle.

Katsos, ei kaikilla ole varaa kaikkeen heti kerralla... Ei varmasti ollakaan kuin sisustuslehdestä, mutta ei ole sellainen pyrkimyskään...

Tuskin kukaan tahtoo tuollaista tilannetta, mutta varmasti ainakaan meillä ei olisi heti varaa sijoittaa paljon huonekaluihin. Ajan kanssa kai niitä sitten hankitaan.

mä ostin meille hetken mielijohteesta upean ruokapöydän. On ihana, mieskin sen myöntää, mutta... kolme viikkoa me sitä pyöriteltiin, kun ei sopinut mihinkään. Onneksi se sopii meidän tulevaan omaan kotiin, joka valmistuu joskus...Ehkä olisi kuitenkin kannattanut harkita pari kertaa, tässä väliaikaisessa kodissa se on vain liian ison näköinen. Mutta kun mä halusin sen HETI... ;)

me ollaan seilattu monta vuotta vuokra-asunnosta toiseen, yksiäöstä kolmioon, siitä pieneen kaksioon, isompaan kaksioon.. ja nyt asutaan ekaa kertaa omassa asunnossa, pienessä kolmiossa. ollaan asuttu n 6kk ja nyt alkaa pikkujhiljaa palaset loksahdella paikoilleen ja huoneet näyttää hyvältä. aika paljon on asuessa huomattu kuinka joku vanha juttu ei toimi, tai että joku uusi hätäillen hankittu juttu ei toimi. tai että joku tietty juttu voisi toimia tosi hyvin.

tässä on nyt tarkoitus asua hyvä tovi, tuntuu mukavalta kun koti muovaantuu omanlaiseksi ajan kanssa.

Haluttiin kiertää rauhassa kauppoja, ja päätettiin että ostetaan vain sellaista mikä oikeesti kolahtaa, ei mitään väliaikais-huonekaluja.

Ei mitään vanhaa, ei kerrassaan mitään!

Omistajat ylpeänä esittelivät taloaan.

Jotenkin kävi heitä sääliksi. Ihan kuin sisustuslehdestä - paitsi, että sielläkin on sekoitettu vanhaa ja uutta. Näillä reppanoilla oli vaan uutta...

Ihan kuin olisi jossain asuntomessutalossa kävellyt.

Kyllä aito sisustaja on myös kerääjä. On oltava jotain vanhaa myös. Sataprosenttinen uusi on sielutonta.

että rahat loppuvat kesken rakentaessa. Varsinkin viime vuosina on todella monella mennyt budjetti pitkäksi, kun rakentamisen hinta on noussut jo suunnitelmien ja rakentamisen aikana rutkasti. Kun ammattilaisetkaan ei pysy aina budjetissa, niin ei musta ole ollenkaan noloa, jos ensimmäistä taloaan rakentava ei pysy. Ovat kuitenkin saaneet talon valmiiksi. Huonekaluja voi hankkia sitten kun pystyy.

Olisit ap ennemmin rohkaissut heitä kuin nolostellut mukana. Mm. erittäin hyvätuloiset tuttavani, jotka rakensivat lähes miljoonatalon, totesivat ekaa kertaa taloa esitelleessään, että täältä nyt puuttuu vielä tämä ja toi, kun ei ole vielä rahaa hankkia. Ilman pienintäkään noloutta äänessä.

Niissä vanhoissa huonekaluissa on varmasti paljon hyviäkin ja niiden on ensin löydettävä paikkansa. Sen jälkeen osaa sanoa mitä uutta koti kaipaa.

Itse olen huonekaluliikkeessä töissä ja vaikka en ketään arvostelekaan ja/tai pidä säälittävänä, niin rehellisesti sanottuna minusta oudoimpia asiakkaita ovat ne, jotka tulevat ja ostavat valmiin tyylin itselleen: " otan tuon, tuon, tuon ja tuon - niin ja vielä nuo koristetyynyt ja tuon maton ja tuon valaisimen (täsmälleen samat jotka ovat " mallihuoneen" sisustuksessa). Näitä asiakkaita ei ole paljon, mutta he ovat lähes poikkeuksetta myös niitä, jotka ottavat ostoksen yhteyteen korttiluoton... Kodikas, persoonallinen sisustustyyli syntyy pikku hiljaa uutta ja vanhaa yhdistellen.

ja ostaa kaikki kerralla vimpan päälle vaikka ei olisi varaakaan... Sellaisiakin tyyppejä tapaa... Kaikki on päälle päin niin hienoa mutta ulosotossa laskut!

On järkevämpää tulla toimeen sillä mihin on varaa. Varmasti kun lainaa on maksettu jonkin verran pois on aika sisustaa kotia. Kyllä vähemmälläkin voi tulla toimeen ja olla ihan tyytyväinen ja onnellinen.

aina muutettuamme ollaan asuttu jonkin aikaa ennen kuin olen alkanut pikkuhiljaa sisustamaan. pitää ensin kattoa, mikä sopisi ja mitä tarvitsee. ja toisekseen ollaan aika kiireisiä, joten sisustan silloin ku siihen on aikaa. haluan tehdä sen kunnolla, koska rakastan sisustamista. ja miehen tuloilla kyllä ostais vaikka vepsäläisen tyhjäks, jos haluis.

Mun mielestä melkein surullista on ne tapaukset, joissa heitetään kaikki vanha pois ja ostetaan kaikki uudet kamat uuteen taloon (jonne ne eivät vältsysti edes sovi...mutta ovat viimeistä huutoa...). Parempi katsoa pikkuhiljaa ja ostella, kun sopivaa tulee eteen. Sitäpaitsi joillekin riittää se kiva talo! Ei kaikki ole sisustelijoita muutenkaan.

Tuttavani olisi halunnut ostaa kaikki uudet huonekalut mutta rahat loppuivat kesken. Häpeillen esitteli taloaan. Ja en ole kade, viihdyn hyvin omassa talossani, mikä ei tosin ole uusi, mutta oma kuitenkin

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat