Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Argh. Olen jo alusta asti kokenut suurta alemmuutta lasteni päiväkodissa ja olen aina luullut vain kuvittelevani. Mutta päivä päivältä jotenkin vaan käy selvemmäksi ja selvemmäksi, että emme ole samalla viivalla täysin ruotsinkielisten perheiden kanssa.

Äskeinen FST:n " Tusen sjöar och en ankdamm" syvensi vielä tunteitani. Tuli vähän sellainen fiilis, että älkää prkl tulko tänne sotkemaan meidän piirejämme. Ja että teemme jotenkin väärin että haluamme kasvattaa lapsistamme kaksikielisiä. Ja meidän kaltaistemme lasten takia päiväkodeissa ja kouluissa puhutaan välitunneilla ym suomea ruotsin sijasta (siis aivan kamalaa).

En tajunnutkaan mikä taakka meistä on tullut :(

Toivottavasti olen väärässä!

Kommentit (3)

Ruotsinkieliset katsovat nokka nyrpeänä jos suomenkielinen yrittää päästä heidän " piireihinsä" . Ovathan he ihan bättre folkia.

...ihan äidinkielestä riippumatta! Muutamien lasten vanhempien klikki ei " huomaakaan" muita. Vaikka ihan samaa äidinkieltä puhutaan, ehkä ei kannata ottaa nokkiinsa tuollaisesta typerästä käytöksestä?

Vierailija:

Lainaus:

Mä oikeesti luulin, että tuo olisi vaan jotain stereotypiaa, mutta ainakin meidän päiväkodissa pitää kovasti paikkansa. Pari henkilökuntaan kuuluvaa moiseen syyllistyvät, mutta pahimpia ovat vanhemmat. Siis pokkana kääntävät selkänsä kesken keskustelun mulle ja jatkavat puhumista muiden ruotsinkielisten kanssa, jättäen mut seisomaan tyhmänä ringin ulkopuolelle. Aikuiset ihmiset.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä oikeesti luulin, että tuo olisi vaan jotain stereotypiaa, mutta ainakin meidän päiväkodissa pitää kovasti paikkansa. Pari henkilökuntaan kuuluvaa moiseen syyllistyvät, mutta pahimpia ovat vanhemmat. Siis pokkana kääntävät selkänsä kesken keskustelun mulle ja jatkavat puhumista muiden ruotsinkielisten kanssa, jättäen mut seisomaan tyhmänä ringin ulkopuolelle. Aikuiset ihmiset.

ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat