Vierailija

Onko teidän pinnasängyssä alas laskettava laita? Kannattaako ostaa sellainen pinnasänky? Alaslaskettava aita lisää sängyn käyttöikää? Ja on kätevää kun sängyn voi laittaa vanhempien sängyn viereen sivuvaunuksi. Vai onko alas laskettava laita vaarallinen, voiko se itsestään tipahtaa alas? Onko tavallinen pinnasänky ilman alaslaskettavaa laitaa turvallisempi?

Kommentit (7)

meillä ei ole, mutta olen kyllä kaivannut.

Meillä neiti huono nukkuja ja kaipaa usein tassuttelua. Varsinkin kun opetteli, saatoin roikkua tuntikaupalla pinnasängyn reunalla reidet tutisten selkä vääränä. (oon itse aika lyhyt, joten en meinaa yltää pinnasängyn pohjalle). Laskettava reuna olisi ollut tosi hyvä, olisi voinut istua vaikka tuolilla vieressä.

Paras olisi, jos reunan saisi vielä sitten kokonaan pois, niin menisi pinnasanky pidempään pienokaisen sänkynä. = lapsi voisi itse kömpiä pois sängystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vauvana meillä oli pohja ylhäällä ja sitä laskettiin aina kun liikkuminen eteni. Nyt kun pohja on ihan alhaalla ja reuna ihan ylhäällä, on hankalaa laskea uninen lapsi makuullaan sänkyyn (kun on ollut sylissä tuutulaulun ajan). Reunaa en voi laskea pysyvästi, kun kiipeäisi sieltä heti ulos. Pian on edessä siirtyminen jatkettavaan sänkyyn, vaikka sängyn pituus vielä riittäisi. Muutoin on pohjan kolmella korkeudella ja reunan kahdella korkeudella selvitty hyvin. Mies porasi itse yhdet reiät lisää, jotta saimme pohjan melkein maantasaan asti.

Mies porasi sänkyyn reiät ja kiinnitti laidan "kiinteästi"ala asentoon, ja meilläkin sänky on ollut sivuvaununa. Kun lapsi kasvoi ja pohja pudotettiin alas kiinnitettiin laita normaalille paikalle! Ei tarvii pelätä laidan pettämistä.. (silloin 2000 kun sänkyä ostettiin oli ainakin hetken aikaa poistettuna myynnistä sängyt joissa liikuteltava laita)

Jos aikoo pitää svänkyä sivuvaununa, niin sitten kannattaa ehdottomasti. Muuten joutuu yöllä nousemaan melkein seisaalteen sängyssä, että saa lapsen sinne. Brion Moonluxista ei se alaslaskeutuva laita laskeudu niin alas, että sänky jäisi täysin reunattomaksi. Siinä voi siis säätää sekä pohjan että laidan korkeutta ja kyllä siinä joku laita on pienimmilläkin asetuksilla.

Vaikka ei käyttäisi sivuvaunua, niin mun mielestä on kätevä, että vastasyntynyt ei ole siellä ihan pohjalla. Siihen ei tietysti tarvitse liikkuvaa laitaa vaian liikuteltavan pohjan. Sen taas voi itse askarrella joka sänkyyn, josta pohjan saa pois kun laittaa vaan toiset kiinnikkeet korkeammalle.

On se ihan ok, mutta ei ihan must-ominaisuus. Se aika on kuitenkin aika lyhyt, jolloin pinniksestä voi pitää laitaa alhaalla. Kun lapsi alkaa kääntyilemaan ja nousemaan, niin en mä ainakaan enää uskalla pitää laitaa alhaalla.

Itse olen kiittanyt monta kertaa itseani (heh heh) etta tajusin ostaa sangyn, missa laita laskeutuu alaspain. Se ei tosin laskeudu ihan alas asti. Vauvaa oli paljon helpompi laittaa sankyyn ja kun pohjaa piti lapsen kasvaessa laittaa alaspain, niin sangysta nosto ja sinne laitto oli paljon helpompaa, kun laitaa sai laskettua alaspain. Katevaa, jos on vahan lyhyempi ihminen.

Laidan tippuminen... hmm..... periaatteessahan se ei saisi olla missaan nimessa mahdollista. Laita kun lukittuu paikoilleen ylhaalla, jos sen on vaan laittanut oikein. Sen takia ei ehka kannata ostaa kaikkein halvinta sankya ?:|

Lainaus:

On se ihan ok, mutta ei ihan must-ominaisuus. Se aika on kuitenkin aika lyhyt, jolloin pinniksestä voi pitää laitaa alhaalla. Kun lapsi alkaa kääntyilemaan ja nousemaan, niin en mä ainakaan enää uskalla pitää laitaa alhaalla.

Se laitahan nostetaan ylös, kun vauva on laitettu sänkyyn. Ei siis pidetä alhaalla nukkuessa.

Musta ihan must ominaisuus toi alaslaskettava laita. Menee selkä hajalle, jos joutuu kumartelemaan laidan yli alas asti vauvaa nostellessa. Mä ainakin olen laskenut pohjan alas jo aika aikaisin (tarkkaa ikää en muista kun lapset jo 7 ja 10 v), ettei käy haavereita, jos vauva rupeaa kovasti pönkimään unissaan. Kyllä nyt kolmosellekin hankittiin ehdottomasti sänky, jossa laidan saa laskettua.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat