Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

En nyt sano et olisin mikään juoppo ollut aikasemminkaan (nuorempana kyllä baareissa tuli käytyä ihan liikaa).

Oli mukamas rentouttavaa ottaa työviikon jälkeen perjantaina parit sidukat saunoessa, mut nyt vietettyäni tämän tipattoman tammikuun, olen niin virkeä ja pirteä. Elämä on ihanaa. Suosittelen kaikille!

No ei musta absolutistia tule, on kuitenkin joskus jotain juhlia jne missä voi sitten ottaa, mut se " rentoudun perjantaisin 3:n sidukan voimin" on nyt lopullisesti ohi.

Kommentit (14)

Itse olen ollut ilman/hyvin vähäisellä juomisella pitkiäkin aikoja (raskaus, imetys, joskus muuten vaan), mutta tykkään enemmän hillitystä juomisesta: lasi viiniä ruuan kanssa, joskus illalla lasi tai pari jotain hyvää, baari-iltana ehkä 3 annosta jotain hyvää. Joskus saattaa kyllä mennä enemmänkin, mutta humalaan en itseäni juo, en pidä siitä tunteesta (enkä krapulasta :D). Yleensä menee 1-2 annosta alkoa päivässä, mutta pidän kyllä viikolla aina 2-3 täysin selvää päivää. Viikkomäärä on siis yleensä jotain 4-10.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minun äitini teki vastaavan päätöksen kahdeksan vuotta sitten ja kyllä nämä viimeiset kahdeksan vuotta ovat olleet ihan erimaailmasta niin äidillenikin kuin hänen aikuisille lapsilleen ja lapsenlapsilleen.

Lapsuutensa päihdeperheessä asunut.

Mutta jos juo sidukan tai kaksi viikossa, vaikutusta ei ole. Eikä kyllä aamuista väsymystä tai krapulaakaan.

Yksi siideri vaikuttaa minuun niin, että nukun tosi sikeästi. Jos josin kolme, mahassa kiertäisi, en nukkuisi. Pyörisin vain sängyssä.

En ole alkoholittomalla linjalla vapaaehtoisesti vaan raskauden takia, ja kaipaan alkoholia hirveästi. Se rento, iloinen tunne parin oluen jälkeen kun tuntui että kaikki on maailmassa oikeinpäin... hitto että sitä on ikävä.

Olen tosin ollut aika nollalinjalla jo useamman vuoden, enkä aikaisemminkaan mikään suurkuluttuja ollut.

Vaan silti kummasti, mitä vähemmän alkoholia käyttää, sitä vähemmän sitä tekee mieli. Hyvät unet selvin päin ja aamulla virkeä olo, ihanaa.

Mies on alkanut siitä sanoa ja eilen olin kiukulla ilman. Kamalaa myöntää, mutta otti lujille. Siitä on vaan tullut niin tapa ja keino rentoutua, kun en enää tupakoi ja yritän välttää herkkuja.

Arkisin ei oo ongelmia.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat