Seuraa 

Olen kerranki ajoissa hereillä. Parin tunnin päästä päätetään käynnistyksen ajankohdasta. Jotenki ei ole nukuttanut.. Kassit on pakattuna jos vaikka saisin jo jäädä osastolle.

Jos vauveli on kiinnittynyt, pyydän tabletin ja lähden vielä kotiin. Saa siellä käynnistyä rauhassa. Tuttuni teki näin.

Kohta herätän esikoisen ja vien päiväkotiin. Niillä on siellä tänään esikoisen 5 vuotis synttärit. Niitä on jo viikonloppu kotona juhlittu. Huomenna on tytön virallinen synttäripäivä. Jännä ois jos tulis sama synttäripäivä.

Vauvan painoarvio oli 2 vkoa sitten 3.2kg. Kuukausi sitten oli 2.2kg. Jos sama tahti on jatkunut niin painoa ois jo 3.7kg. Toivottavasti riittää käynnistykseen.. Edellisestä synnytyksestä toipuminen kesti n.4kk. Leikkoivat alapäätä VÄHÄ turhan reilusti.. Istukan kanssa oli ongelmia. Kaavittiin 2 kertaa ja haavalle annettiin jäädytyshoitoja. 6 pussia piti antaa verta.. Apua nyt kaikki vanha tulee mieleen kun aika lähestyy!!

Ilmoittelen sit miten meni..

Jännittynyt Siirikki ja neiti 38+2

Sivut

Kommentit (38)

Annaliisalle tsemppiä ja lykkyä matkaan :)

Mikäs mahtaa olla Siirikin tilanne, jäitkö jo laitokselle+

Oma olotila on pysynyt hyvänä. Viikonloppuna tehtiin pikainen matka mun kotipuoleen ja yllätävän hyvin jaksoi autossa istua vaikka matka olikin pitkä. Taitaa toi meidän kaveri tykätä vielä pysyä tuolla masussa, ku ei pahemmin mitään merkkejä lähenevästä synnytyksestä oo antanu, tai sitten ei osaa lukea omaa kroppaa että tietäis mitä ne on. Niin esikoinen kun on tulossa niin tilannehan on ihan uusi meille eikä todellakaan osaa kuvitella mitä kaikkea se tuo mukanaan.

Mielialoista: Mulla ne ainakin heittelehtii nyt tosi nopeesti laidasta toiseen ja itkemään mut saa helposti. Ei tarvi paljoa että on tippa linssissä. Eiköhän tää oo ihan normaalia.

Synnytystä ei oo paljoa tullu mietittyä. Välillä se käy mielessä, eniten mietin sitä että osaako sitä sitten lähteä ns. oikeeseen aikaan.. No pitää kattoa mitä eteen tulee. Sairaalakassin ajattelin kyllä tässä tänään tai huomenna pakata ja samalla kattoa vaavin kotiintulovaatteita, isäntä saa ne sitten tuoda kun tulee meitä hakemaan.

Turvakaukalon jalustan autoon asentaminen on käynyt mielessä, olisi siellä sitten valmiina kun tarvitsee. En usko, että se meillä olisi siellä mitenkään tiellä vaikka sen sinne jo tässä vaiheessa laittais. Harvemmin tuolla autossa takapenkillä on kukaan istunu tässä lähiaikoina ja mihinkään reissuunkaan ei enää meinata lähteä niin ei sinne tavaroitakaan tarvitse mahtua.

Nyt on pakko mennä suihkuun lenkin jäljiltä, tai ensin kattomaan se meille tuli vauva ohjelma kun on näemmä juuri menossa :)

-Sara-Maria rv 37+4-

Anna-Liisalla jännät paikat, tsemppiä kovasti ja toivottavasti pian pääset jo tositoimiin=)

Amandantrio, nyt mulla on mennyt jotenkin ohi eli käynnistelläänkö sulla siis hetimmin kun vauvan keuhkot ovat siihen vaan tarpeeksi kypsät, ison koon vuoksiko?? Tsemppiä vaan tulosten odotteluun sinne ja toivotaan että uutta punktiota ei tarvita.

p02p06 ja möyriva masukki

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Täällä ollaan vielä kotona.Supisteluja edelleen,mutta välillä menee nyt 6min.Äsken sitten tuli kolme supistusta 2 min välein.Saa nähdä joko tässä kohta pitää lähtee takasin.

anna_liisa 38+5

kävin esikoisen kanssa kaupungilla kävelemässä ja ostin lankoja. Ajattelin neuloa vauvalle vielä yhden nutun. Johan niitä onkin tullut tehtyä muutamia.

Sitten oli lääkärineuvola - paikat pehmeät mutta ei auki ja kanavaa jäljellä 3cm joten ei lähtö täällä vielä pitkään aikaan. Sf-mitta huikeat 36 cm mutta lääkäri rauhoitteli ettei se välttämättä tarkoita isoa vauvaa, heitti lonkalta painoarvioksi 3,6kg täysiaikaisena. Saa nähdä... Muut hommat ok ja vauva mahtuu tulemaan.

Ummetuksesta on ollut puhetta. Itse olen pitänyt vatsan toiminnassa syömällä joka päivä A-jogurttia kauraleseiden kera. Ja pitäisi juoda paljon.

Jännää, toiset ne on vaan lähdössä jo synnyttämään. Itsellä se tuntuu vielä kaukaiselta haaveelta, mutta onneksi pian on helmikuu ja H-hetki lähestyy. Pian on pikku nyytti kainalossa *huokailee vaaleanpunaisissa unelmissa*

cry-baby 35+5

aurela ja mauii:Kiitos kannustuksesta!Menis lapsivedet niin sit ei kauaa menis ku vauva syntyis.Eipä tässä auta ku ootella vaan!

anna_liisa 38+5

Voi että, oli ihanaa olla aamusta lasten kanssa pihalla. Keli oli aivan loistava ja seuraakin löytyi puistosta heti aamusta. Esikoinen (4v) halusi testata ekaa kertaa tänä talvena luistelua ja niinpä sitä sitten mamma kyyristeli siellä lumipenkassa, että saatiin hokkarit jalkaan. Kyllä tää maha on vaan noissa tilanteissa tiellä - ei voi mitään!

[b]Anna_liisalla[/b] on jännät paikat! Tuntuu hurjalta, että supistelu on noinkin tiheää ja sitten taas hiukan laantuu. Mutta sen verran aktiiviselta kuitenkin tilanne näyttää, että toivottavasti saat tänään jo pienen syliisi! Tsemppiä!

En minäkään muista syytä, miksi [b]Siirikki[/b] odottelee käynnistystä, mutta saattaa olla, ettei enää ehdi meille kertomaan ennenkuin vauva on maailmassa eli tsemppiä myös sinne :)! Toivottavasti kaikki menee hyvin! Kirjoitit, että palaat mahdollisesti tabletin oton jälkeen kotiin ystäväsi tapaan. Itselläni kakkonen tosiaan käynnistettiin ja ehdin saada päivän aikana pari tablettia. Kun niillä ei tuntunut olevan mitään vaikutusta, kätilö suositteli lähtemistä kotiin yöksi, kun käynnistystä oltaisiin jatkettu vasta seuraavana aamuna. Onneksi en lähtenyt, sillä tunti tuon keskustelun jälkeen rajut supistukset tulivat aivan puskista. Niiden väli oli vain muutama minuutti enkä pysynyt kunnolla tolpillani. Joutuivat kätilöt taluttamaan saliin, minne mies ehti juuri ja juuri. Synnytyksen kokonaiskesto oli pari tuntia.

Kaikenlaisia tuntemuksia on ollut porukalla viikonlopun aikana - niin myös minulla. Lauantaina olin jo ihan varma, että lähdetään synnyttämään ja hätäpäissäni pakkasin vihdoin sairaalakassinikin. Varsinaisia selvästi kipeitä supistuksia ei ollut, mutta mahdoton menkkamainen jomotus jatkui käytännössä koko päivän ja alapäätä vihloi. Luultavasti johtui siitä, että vauva liikkui paljon ja porautui entistä alemmas lantiossa. Sunnuntain vastaisena yönä alkoi esikoisella vielä ripuli, joten siinä sitten yön kärvistelin. Olisi pitänyt pystyä maata rauhassa noiden omien kipujen takia, mutta eihän sitä pystynyt, kun oli vietävä toista vessaan koko ajan.

Mutta nyt on pakko lopetella ja ruveta valmistautumaan iltaan. Luvattiin viedä poika nimipäivänsä kunniaksi Mäkkiin syömään ja samalla ajateltiin hakea hänelle sukset ja monot lahjaksi. Aika tyyris nimpparilahja, mutta kun ne on kuitenkin nyt hankittava, niin ovatpa sitten edes joku lahja. En tiedä, pitääkö pikkusiskollekin (2v) hankkia samalla, sillä on isoveljeään selvästi lahjakkaampi motorisesti ja luulen, että innostuisi hiihtämisestä yhtä paljon. Onneksi on tulossa tämä kolmas vielä käyttämään samoja vempeleitä eli käyttöä riittää.

t. Jogu (37+5)

Jonttu82: Sua mä tänne tulin huhuilemaan....olin jo melkein varma siitä kuka olet, mutta sitten näin sen tyypin eikä ollut raskaana.Joten...hhmm, vielä on epäselvää kuka olet ;) Huonot raksuttimet mulla. Annatko jotain pientä vinkkiä itsestäs??

No joo...meidän poitsu syntyi sitten 14.11 kaksi viikkoa lasketun ajan jälkeen...käynnistykseen piti mennä ennenkuin tää napero ulos tuli :)

Nyt on siitä jo vierähtänyt aikaa...poika on kohta jo 3kk. Hyvin on mennyt kaikki ja vauva-aika vierähtää tosi nopeaan ja on se niin ihanaa aikaa vaikka välillä väsyttääkin.

Sulla ja siis teillä kaikilla onkin jo kohta h-hetki lähellä.

Tsemppiä siis kaikille!!!!!! Toivokaamme, että tulee paljon terveitä helmi-vauvoja

Dragondream+poika 2,5kk

Ensalkuun tsempit anna-liisalle ja siirikille, toivottavasti seuraava viesti teiltä onkin vauvauutinen! :)

Joku puheli ummetuksesta -- äitiryhmässä kätilö sanoi että kaksi raakaa porkkanaa päivässä on suolen pulloharja. Että kuurille vaan kaikki sitä kaipaavat.

Ärtynyt ja väsynyt olo ollut aamusta lähtien (huono yö), ja tänään oli neuvola. Ukkokaan ei kerinnyt mukaan, joka lisäs harmistumista. Jota taas vähensi tieto siitä, että aiemmin aamulla Arnoldsista haetut tuplasuklaamuffinsit odottaa palkintona jääkaapissa (edelleen oon malttanut pitkittää herkuttelua, mm-mm!). Voi kun ne on hyviä.

Verenpaineet oli tosissaan koholla, ja tarkistettiin kotimittarikin joka antoi samat arvot. Sinänsä hyvä, kun kotona paineet on olleet suht normaaleja. Tulikin lepokäsky loppupäiväksi.

Viikot 37+1

Paino -600g

RR 150/100 (!)

prot ja glug - -

Sf 34

syke 130

Liikkeet ++

Vauvan kooksi arvioi käsikopelolla kolmisen kiloa, pää on jo menossa alaspäin mutta liikkuu vielä. Puheltiin synnytyksestä ja jännittämisestä ja olotiloista, oli mukava käynti. Nyt asennoidun lepäilyyn, käsityökori on vieressä sohvalla jos sattuu innostumaan, kaukosäädin ja läppäri sekä verenpainemittari kädenulottuvilla. Vauva punkaa vauhtia kylkiluista. :) Nyt sitten huilitaan ja mittaillaan toivottavasti laskevaa painetta.

Oon nähnyt unia vauvasta, poikaunia. Ja imetyksestä (maitoo on unessa vaan suihkunnut ja vauva on mielissään imenyt, saa nähdä miten sitten sujuu).

Mukavaa viikonalkua kaikille! Jospa sen kassinkin sais pakattua tällä viikolla.

Amandantrio, anna_liisa ja siirikki, tsemppiä itse kullekin! Täällähän saa ihan tosissaan jännittää!!!!!

( . ) Venyy ja paukkuu, Onni touhuaa ihan tosissaan välillä... Mut siis ei mitään uutta auringon alla, sairaalakassi ajatuksen asteella, joitaki vauvan vaatteita sentään jo pestynä, mut eipä muita valmisteluja...

Syyllisyys-riittämättömyys-tunteet suhteessa esikkoon voimistuu vaihtelevasti ja pinna on to-del-la kireällä...

Pinnan kiristyminen toki johtuu varmasti paremmin siitä, et kohta viikkoon ei oo päästy ulos. Luka sairastaa siis. Lämmöt korkeimmillaan tuolla +40 ja räkii jä pärskii... Eilen saatiin lääkäri-tädiltä Pronaxenia ja nyt näyttää, et ainaki kuume saatiin alas.

Parasta kaikessa kuitenki on se, et lähes kaikki kiinteä tulee oksennuksena ulos. Olin ajatellu viedä mm. petivaatteet tänään ulos, mut laitoinki ne äsken pesukoneeseen... Poika kun oksensi kaiken ulos hetki ennen nukahtamistaan ja niin edelleen...

*phhuuh*

Kunpa ei tarvis vielä kuukauteen synnyttää!!!!!

Kiitos ja anteeksi!

Väsynyt Luuk@ ja Onni 37+2

Siirikille ja anna_liisalle tsemppiä!

Täällä lännessä on maanantai valjennut kovin pilvisenä. =/ Ei ole tietoakaan auringon säteistä, ja pakkasmittarikin on tässä jo noussut lähelle nollaa, aamuyöstä näytti -8 astetta parhaimmillaan.

Nonna: Me kun asustellaan täällä " Pori Jazzin" naapurissa, niin uskon että meidänkin vauva " joutuu" elämänsä ensimmäisille festareille, kun jazzkadulla ainakin pitää jossain ilmaiskonsertissa käydä. =] Päivisin siellä on onneksi todella rauhallista, viikonloppuna ehkä " vähän" liikaa hälinää.

Närästys vaivaa. =( Välillä myös näin päivisin, mutta useimmiten vain öisin. Viime yönä tais mennä 5 rennietä. Mutta tuntuu ainakin heti auttavan, ainakin hetkellisesti..

Mahakin on ehkä vähän laskeutunut alaspäin?! En tiedä.. potkut kyllä yhä tuntuu kylkiluissa, mutta jotenkin tuntuu että se " iso pallo" on tosta rintojen altakin hävinnyt jonnekin.. Tai sit mä vaan kuvittelen! =] Nyt on näkyvissä jo useampi raskausarpi.. =/ no, toivottavasti vaalenevat joskus. Ja ovat tulleet onneksi niin alas, että eivät kovin hyvin näy bikineissäkään.. =] Siis sitten joskus, kun " valas hilaa itsensä taas rannalle, jotta greenpeacen miehet tulee hilaamaan takaisin mereen" .. =]

Kivaa alkuviikkoa, ja tällä viikolla tosiaan alkaa jo se meidän kuukausi! =]

jonttu rv 38+6

Hyvä tietää ettei tämä varmaan sen kummallisempaa ole, varmaan vauva vain painaa tuolla jossain jotain.. On kyllä niin alhaalla ja muutenkin.

anna_liisalle tsemppiä! Sulla on viikotkin niin hyvässä mallissa että sais varmasti jo tullakin!

Suunnittelin, että lähden tästä ruokakauppaan, mutta on jotenkin vetämätön olo. Paras vain lepäillä tämä päivä ja yrittää huomenna uudelleen..

Pikaisesti viesti anna-liisalle!!!

Tsemppiä synnytykseen, mul oli jo eilen sellanen olo et oot synnyttämässä.

Palailen myöhemmin kirjoitteleen!

iitulii 36+5

Saunomisesta: Itse olen käynyt saunassa koko raskauden ajan, jostain syystä poikaa odottaessani minulle tuli aina huono olo saunassa, joten silloin en pystynyt. Synnytyksen jälkeen Saunominen, uiminen ja kylvyt ovat kiellettyjä niin kauan kuin jälkivuotoa tulee juurikin tuon infektioriskin takia.

Mrs.Marple: Mä ajattelin ottaa mun lemppari-crocsit sairaalaan mukaan. Niillä on niin sairaan hyvä kävellä. Yksi pari on mulla myös työkenkinä ollut. Otan myös oman aamutakin mukaan kun neuvolasta niin kehotettiin.

Flunssa alkaa jo onneksi helpottaa, taidan sittenkin jättää lääkärikäynnin väliin.

Mauii RV36+3

Koko viikonlopun ollut todella huono olo, ja eilen ei tuntunut liikkeitä lähes ollenkaan. Päänsärky vain jatkui ja turvotus on edelleen aikamoista. Nukkumaan mennessä (joskus yöllä yhden jälkeen) aloitin liikelaskennan ja sain ehkä just ja just kasaan ne kymmenen, ja sen jälkeen ei taas mitään. (paitsi hikkaa). Aamulla oli muutenkin neuvola, joten ajattelin odotella sinne.

Aamullakaan ei liikkeitä tuntunut ja muutenkin huono olo jatkui. Tietty tässä vaiheessa oli jo stressikin aika kova. Neuvolassa sitten oli taas vaihteeksi uusi sijainen, joka onneksi oli mukava ja asiantunteva. Otti sanomani tosissaan, ja kun hänkin sai vain alhaisen sykkeeen kuuluviin, sain samantien lähetteen tyksin polille.

Istuskelin sitten sydänkäyrässä 25min eikä pikkuinen pahemmin tuolloinkaan liikkunut, sykkeet kuitenkin hyvät. Huh. Join siinä istuessa tuoremehuakin, joka pikkuisen herätteli vauvaa, mutta vai pari pientä liikettä tuli. No, siitä sitten pääsin lääkärille ja ultraan. Ihanaa! Onneksi on tällaisia mahdollisuuksia, että pääsee heti tarvittaviin tutkimuksiin!

Neuvolassa:

rv 37+1

paino - 2kg (jee, turvotus vähän laskenut!)

turvotus +

paineet 110/76

pissa ok

sf-mitta 34 (tosin terkka itse arveli mitanneensa yläkanttiin)

tarjonta rt vauvan syke 162

liikkeet +-

Polilla:

lapsiveden määrä N (normaali?)

virtaukset ok

painoarvio 3.0kg

rt

syke (en saa selvää, mutta siis ok)

liikkeet ++

(sain muuten ekaa kertaa painoarvion, tosi kiva sekin tietää!)

Mukaan sain liikelaskentalomakkeen, jota nyt sitten täyttelen päivittäin. jos liikkeitä ei tunnu tarpeeksi, niin samantien osastolle.

Kyllä helpotti! Mutta silti tietty olen edelleen huolissani, mutta kyllä tämä tästä!

täysikuu ja tytär 37+1

Siirikillä onkin jännät paikat! Käyhän kirjoittamassa jos vielä kotiin tulet..

Jonttu taisi kysellä siitä saunasta synnytyksen jälkeen. Jos oikein muistan, niin yleistä saunaa ei infektiovaaran vuoksi suositella ennen jälkitarkastusta, mutta jos on oma sauna niin ei kai siinä mitään. Varsinkin jos ottaa rauhallisesti ja kuullostelee omia fiiliksiä. Kannattaa kysyä vielä laitokselta.. Mutta muistaakseni itse kyllä kävin pikaisesti saunassa lämmittelemässä ennen jälkitarkastustakin.

Täällä ei mitään uutta. Tämän viikon tavoite on pakata jonkinverran omaa sairaalakassia. Sellaiset tavarat valmiiksi mitä en enää kotona tarvitse (pehmeät imetysliivit, varahammasharja jne). Mietin tässä, että pitääköhän pakata omat sandaalit mukaan? Seinäjoella kun paloi se keskuspesula niin ainakin tuossa kun kävin siellä synnytysvastaanotolla sanoivat että vähän huonosti on jotain saatavilla. Ja ne on aina karseat ne sairaalan kengät. Esikoista odottaessa mulla oli jalassa prenalla ollessa urheilusandaalit > oli niin jalat turvoksissa että ei kertakaikkisesti mennyt sairaalan joustamattomat päälle.

Enää muutama päivä ennen meidän kuukautta, aika vähän on sadellut vauvauutisia toistaiseksi.. Ollaankohan me kaikki samaan aikaan laitoksella punnaamassa? ;)

Mrs.Marple & Kuopus, rv 35+5

Vauva ultrattiin viime viikolla 3,9-4,1kg viikoilla 35+. Mulla raskauden ajan diabetes ja sen vuoksi suuri kasvu. Verensokeriarvot ovat olleet suht ok, mutta sukuperimänä myös isokokoiset vauvat, joten ehkäpä sieltä syytä. No nyt lääkärit epäilevät, että vauva olisi voinut kärsiä hapenpuutteesta valtaisan kasvun vuoksi. Onneksi tämän päivän lapsivesipunktio osoitti, että näin ei ole ainakaan vielä tapahtunut. Tämä on meidän kolmas lapsi, eka painoi 4200g ja toka 4880g. Ongelmana vain on, että mulla ultra-arviot ovat aina heittäneet kilon alakanttiin eli jos tämä lapsi onkin jo 5kg? No huomenna taas avo-osastolle ja synnytystapa-arviotakin lupasi lääkäri tehdä. Toivottavasti vauvan keuhkot ovat kypsät ja synnytystä voisi pikkuhiljaa alkaa käynnistämään.

t.Amanda

Mikaela77:

[quote]

Amandantrio: minkä kokoinen vauvan epäillään olevan? Onko vauvan koko siis syynä käynnistykseen? Oliko teillä muita lapsia, entä minkä kokoisia ovat olleet? Olet varmasti jo kertonut tämän kaiken, mutta en ole kovin usein kirjoitellut/lukenut täällä.

Siirikillä oli edellinen synnytys mielessä ja niin on ollut täälläkin. Iltaisin on supistuksia, tosi kipeitäkin ja illalla mietin jo että näinkö me jo lähdetään yötä myöten synnyttämään, mutta ei, uni lopulta tuli ja aamulla heräsin tavalliseen tapaan. En kyllä ole odottanut lasta ihan syntyväksi, kun esikoinen meni 2 viikkoa yli ja jotain sellaista olen laskeskellut nytkin. Saapa nähdä miten käy. Oma odotus-olo on toki kärsimätön juu,..

Tässä synnytyksessä ajattelin toivoa spinaalia epiduraalin sijaan ja mahdollisesti vielä pudentaalista ponnistusvaihetta helpottamaan, vaikka siitä onkin vähän kahdenlaisia kokemuksia lähipiirissä. Epiduraali oli viimeksi, mutta synnytys oli aikas nopea ja raju, joten jäi ne episduraalin hyvät puolet pikkuisen sivuun.

Vauvan tarvikkeita on koottu kellarista esiin ja olen pessyt esikoisen vauvavaatteita jotain syvää haikeutta tuntien: miten nopeasti nuo ekat vuodet menee ja miten iso esikoinen on - samalla kun niin kovin pieni vielä..Sairaalakassia en ole pakannut, en ole edes miettinyt asiaa - ehkä haluan olla ajattelematta sitä synnytystä ja siksi vältellyt kassinkin pakkaamista :) Noh, sitäkin voisi nyt kasailla kokooon.

Kohta neuvolaan ..Mukavaa päivää kaikille!

S 37+6

Olipa jänniä kuulumisia Siirikillä heti aamusta. Näin ne vaan käy päivät vähiin. Perjantaina alkaa jo MEIDÄN KUUKAUSI!

Helsingissäkin on tänään oikein ihanan aurinkoinen pakkaspäivä. Tuli nukuttua oikein hyvät yöunet ja ajattelin, että käyn vähän kävelemässä ulkona ja alan sitten lukea pääsykoekirjaa. Lintujen laulu kuuluu ikkunan läpi sisäänkin. Taitaa siis olla kevät tulossa! Ihanaa! Tää helmi-maaliskuu onkin mun lempiaikaani. Ja nyt siihen liittyy vielä tän kauan kaivatun pikkuisen syntymä <3

Illalla oli taas ihmeellistä kipua kyljessä. Ihan kuin se olis revähtänyt tai jotain. Yöllä sitten heräsin siihen, että maha oli ihan kova (supistus) ja kylkiä särki. Punkesin itseni ylös ja vessaan ja tajusin pöntöllä istuessani, että suoli ei ollut toiminut koko päivään. Ummetus olikin tosi kova, mutta puolen tunnin istunnon jälkeen helpotti. Ja minä kun söin eilen lakujakin...Miten ihmeessä sitä sais mahan pysymään kunnossa??? Mä rupeen kohta laktoosi-intolerantikkona syömään kermajäätelöä, jos muu ei auta. Kylkikivutkin sitten jäi sinne vessaan, eli kai nekin ummetuksesta johtuvia oli. Mutta tosi kivulias oli olo.

Viikonloppu meni taas kuin vilahtaen, mutta paluu arkeen tuntuu paljon mukavammalta nyt, kun mieskin tekee töitä kotona. On jotenkin ensikertalaisena rauhallisempi olo, kun miettii, että synnytys voi alkaa minä hetkenä hyvänsä, muttei tarvitse miettiä, että milloin miestä pitäisi ruveta töistä kotiin kutsumaan. Ilmeisesti yhtään kivuliasta supistusta mulla ei ole ollut (en ole ainakaan tunnistanut), pientä menkkakipuilua ( sellaisia minuutin aaltoja kerran pari päivässä) vaan. Äidin kanssa just eilen juttelin aiheesta ja se sanoi ihan samaa...eli täysin vailla ennakkotuntemuksia mäkin olin yhtenä yönä päättänyt ruveta syntymään.

Lauantaina olin Educa-messuilla. Oli kyllä kiva päästä ihmisten ilmoille ja nähdä vanhoja opiskelukavereita ja opettajia. Ainoa, mikä harmitti oli, kun Pauli Aalto-Setälän " PERKELE! Tunneosaamisen pikakurssi" -niminen luento oli täynnä. Mentiin ihan sitä varten vasta lauantaina kaverien kanssa messuille... :( Mutta kummasti sieltä tuli taas kannettua kassillinen kaikkea materiaalia kotiinkin.

Lauantai-iltana kävi kaveri kaksostensa kanssa piipahtamassa. On ihana etuoikeus seurata huhtikuussa 2v täyttävien pikkuneitien elämää näin läheltä. Tytöt kehittyy huimaa vauhtia ja koko ajan heistä on nähnyt, miten erilaisia ovat. Kaveri toi samalla kassillisen vanhoja vauvanvaatteita, joista muutamia seuloin itselleni. Pari pientä suloista samettimekkoakin tarttui kassista meille. Jos tulokas on tyttö, niin ainakin maaliskuun alussa oleviin kaverin hääjuhliin on nyt sitten vaatteet. Pojan kanssa täytyykin lähteä ostoksille.

Eilisen päivän vietin vanhempien luona tekemättä oikeastaan mitään erikoista. Sekin tuntui tosi hyvältä välillä. Veli kissoineen oli myös siellä ja valtaosan päivästä istuin lattialla rapsutellen jotakuta elukoista. On ne vaan niin ihania. Mehän ollaan molemmat allergisia. Mies on ollut aina ja mulle puhkes allergia vasta kun kotoa muutin pois. Mut tolleen lyhyen aikaa siedän kyllä noita persialaispalleroita. Maatiaiskissan kanssa en pysty olemaan viittä minuuttia samassa huoneessa...Hilseissä on siis eroja! Allercan kautta ollaan katseltu kissaa meillekin (siis sellaista allergisoimatonta), mutta toistaiseksi melkein 8000 euron hinta on VÄHÄN turhan paljon... :)

Jotenkin tuntuu oudolta, kun kalenteri alkaa täyttyä menoista, joissa pitää ottaa Nallekarkki ja sen hoitojärjestelyt huomioon. Oon aina ollut kova käymään erilaisissa tapahtumissa enkä nytkään aio jättää kaikkea väliin vaan ollaan sovittu miehen ja esim. mun vanhempien kanssa hoitojärjestelyistä. Mut jotenkin näyttää hassulta, kun ennen viikkoa 42 ei oo paljon mitään sovittuna, mut sen jälkeen sitten vaikka mitä pitkin kevättä...ja kesällä Porin Jazz...sitä odotan kuin lehmä kesää. Nallekarkkikin pääsee sitten ekoille festareilleen:) Täytyy vaan ostaa sille ne sellaiset kunnon kuulosuojaimet. Tapahtumanahan PJ on aika rauhallinen, ettei tartte miettiä turvallisuutta pahemmin. Ja majoituskin löytyy sukulaisten luota ihan läheltä!

Tänään tulee uusi auto. Just soittelivat autoliikkeestä, että tuovat sen ihan kotiovelle tossa puolen päivän jälkeen. Illalla päästään sitten koeajolle. Vielä kun tulis se turvakaukalo, niin pääsis testailemaan sen toimivuuden. Huomenna onkin sitten mulla vika neuvolalääkäri (jäi vähän viimetinkaan), keskiviikkona tulee siivoojat (onneksi, sillä täällä on toooosi likaista), torstain ajattelin vaan olla ja perjantaina on taas kuorotreenit. Perjantaina päivällä menen ehkä parin kaverin kanssa leffaan, jos tuntuu siltä, että jaksan.

Nyt rupean pukemaan päivävaatteita ja tekemään jotain hyödyllistäkin...

Nonna ja Nallekarkki (riehuu TAAS masussa täynnä virtaa) rv 36+5

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat