Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sivut

Kommentit (24)

paitsi minulla opintoja 1½ tutkinnon edestä ja tulot 6 tonnin pintaan. Julkisen puolen työnantaja kansainvälinen organisaatio, se selittää eron.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Käsittääkseni ap mainitsi heti alkuun olevansa maisteri ja sen lisäksi suorittaneensa 40 ov YLIMÄÄRÄISIÄ opintoja...? Ja sitä työkokemusta oli yhteensä 10 vuotta, iästään hän ei puhunut mitään.

Mutta minä en kyllä usko tota ap:n väitettä. Oma palkkani on melkein 2500¿, vaikka olen vain yhden aineen aineenopettaja peruskoulussa ja työvuosia on vähemmän kuin viisi. Luokanopettajana tienaisin noin vähän tai jopa vähemmän kuin ap, en aineenopettajana. Silti palkka on koulutukseen ja vastuuseen nähden huono, vaikka juu - itsepä ollaan alamme valittu...

5-6 vuotta opiskellen

opiskelija ei ole taluodellisessti itsenäin. Useimmat vielä tavallaan ' lasten' kengissä.

4 vuotta kotirouvana - siis 4 vuotta ilman kunnon tuloja

Ja sit onkin yhtäkkiä 30 ja olet vasta aloittelija tyopaikalla

olin vähän tyly...

asiantuntijatehtävissä tarkoittaa yläkoulun aineenopettajaa, kolmen opetettavan aineen pätevyys, vakinainen virka, ns. normaali opetusmäärä eli opetusvelvollisuus.

ja brutto n. 2240 e

yliioppilaaksi 19 vuotiaana

valmistuin it-alalle 23 vuotiaana

pääsin heti opiskelemaan

nyt ikää 38 ja tyokokemusta 15 vuotta.

Kaksi lasta, mutta ne synnytin ulkomailla ja en saanut äitiyslomaa suomalaisittain pitää.

Mut ei se mitään. Nyt tienaan hyvin ja suurin pääomani on tyokekemus, ei opiskelu vuodet

Vierailija:

Lainaus:

5-6 vuotta opiskellen

opiskelija ei ole taluodellisessti itsenäin. Useimmat vielä tavallaan ' lasten' kengissä.

4 vuotta kotirouvana - siis 4 vuotta ilman kunnon tuloja

Ja sit onkin yhtäkkiä 30 ja olet vasta aloittelija tyopaikalla

Itse olen IT-alalla töissä johtotehtävissä. Yliopistotutkintoa ei ole. Työkokemusta 7 vuotta. Palkka 4500 euroa / kk.

Kukaan ei minulta kysele opintoviikkoja tai maisterinpapereita. Riittää kun osaa hommansa ja työ parhaiten opettaa.

ja opintoihin meni 5 - 6 vuotta?

Siis ehkä 10 opintoviikkoa per vuosi, jos edes sitä.

Eli ensin yliopistoon tuhlaamaan aikaa, sitten kotirouvana vuosikausia, sitten jonkun pitää tosissaan uskoa et olet tyollistettävä?

ikää nyt 33 v.

lapsia kolme, kaikki alle 3 v.

työkokemukseksi laskin työkokemuksen ns. omasta työstäni eli opetustyöstä, lisäksi työkokemusta mm. opiskeluaikaisista töistä, pätkätöistä jne.

Ja brutto on ihan oikeasti toi. Tarkka lukema palkkakuitista on 2282,80 e.

yksi syy siihen miksi työkokemusta on paljon suhteessa palkkaan,on se ikävän tuttu. pätkätyöläisenä kokemuslisät jne. eivät kerry käytännössä lainkaan. saan ensi kuussa seuraavan määrävuosikorotuksen ( 5 v.) siihen tosiaan meni tämä 10 v.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat