Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Hei! Koska perheessämme on pian kaksi kiipeilevää lasta, päätimme asennuttaa turvalisuudenkin vuoksi kerrostaloparvekkeelleemme parvekelasit. Lasitusfirma antoi loppusummaksi yli 3000 eu, joka on mielestäni aivan järkyttävän kallis. Hintoja ei voinut edes kilpailuttaa, sillä taloyhtiömme on päätynyt kyseiseen toimittajaan. Alumiinin ja raudan hinta ovat kuulema huipussaan. Järkkyä!

Kommentit (10)

Suosittelen ehdottomasti Lumonin parvekelaseja. On taatusti paras systeemi.

(en siis ole Lumonin palkkalistoilla vaan tekemisissä tasapuolisesti kaikkien parvekelasifirmojen kanssa)

..mutta me saimme asennuksesta kotitalousvähennystä. Yrityksellä voi olla mahd. vaikuttaa siihen että kokonaishinnasta asennuskulut ovat enemmän ja sitä enemmän on siis tuo kotitalousvähennys. Kannattanee selvittää! Meillä tosin oli kyse kesämökin lasituksesta joten en ole varma onnistuuko kerrostalossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Älkää ihmeessä maksako lasituksesta tuollaista summaa ellei teidän parveke ole jättisuuri!

Itse pyysin Lumon Oy:ltä tarjouksen terassiimme, joka on 16 m2

ja kokonaishintaan sisältyi asennus, yksi liukuovi josta käynti ulos,

lasitukset kaikille seinille , siis korkeus 2,65 ja laseihin kaihtimet.

Kokonaishinta, josta minulla kirjallinen tarjous 3860,-

Mielestäni meillä lasitettavaa runsaasti enemmän kuin parveekkeessa.

Toki asukas voi ottaa lasituksen mistä firmasta tahansa, ei taloyhtiö

voi velvoittaa kaikkia ottamaan samasta paikasta.

Meillä 18 asunnon rivitaloyhtiö, jossa 1 asunto vasta asennuttanut parvekelasit. Asukit ovat ulkomaalaisia ja hoitivat rakennusviraston kanssa huonosti asiat eivätkö ilmoittaneet taloyhtiölle koko asiasta. Ison mokan teki myös asentaja, sillä hänen pitäisi vaatia nähdä rakennusviraston antama lupalappu, jota näillä asukkailla ei siis ollut. Lupalappu tuli ja lasit oli jo asennettu. Nyt julkisivun takia muiden asukkaiden on otettava samanlaiset parvekelasit, jos sellaiset haluaa asentaa.

Tosi p:stä, sillä kilpailutusta ei käyty ja kuulin, että toiselta toimittajalta olisi saanut halvemmalla hinnalla.

Meilläpäin jokainen tilaa mistä haluaa ja näkyy nuo kaikki olevan suht samanlaisia vaikka tiedän että on eri firmoista tilattu.

Meillä sukulainen laitatti tuohon naapuritaloon lasitukset ja hinta oli 1500¿. Leveyttä 3,5-4m. Korkeutta en osaa sanoa mutta kaipa ihan joku standardi korkeus:)

Jos on vanha talo kyseessä niin kannattaa selvittää onko tulossa julkisivu/parvekeremonttia. Meille tuli yllätyksenä että kaiteet eivät ole lainmukaiset vaan niitä täytyy korottaa kun laki on muuttunut niiden osalta. Nyt ne jotka ovat parvekkeensa lasittaneet huomaavat että vanhat lasit eivät sovikaan kun kaiteita korotetaan remontin yhteydessä! Eli joko hankkivat uudet tai sitten selvittävät voiko noita vanhoja " madaltaa" uusiin kaiteisiin sopiviksi.

sami

siis mistä nämä hinnat teille tulleet? itsellä 2.7m x 1.6m parveke ja lumonin tarjous 6200€. eli joo lumonista pysytään kaukana. 

parveke

Olen sitä mieltä, ettei taloyhtiö voi määrätä jotain yksittäistä parvekelasituksen toimittajaa.Lasitusten tulee olla vain yhtenäisen näköinen.Pellitykset samanväriset.katselin itsekin lasituksia keskihinta n.1500€ 3,7m suora parveke.

Herkko

Kun lasku on maksettu, ei sen jälkeen reklamaatioon vastata. Luvataan tulla korjaamaan vika...joo joo ja blaa blaa. Jatkan tätä negatiivista mainontaa kunnes voimani hiipuvat....

Vierailija

Niinpä. Ne hinnat voivat hirvittää jos kysytään vain yksi tarjous. Meillä taloyhtiö ei ole mukana parvekelasituksessa, joten jokainen osakas voi itse valita mieluisensa. https://kodinplaza.fi/ sivustolla parvekelasituksen hinta vaihtelee noin 1500 eurosta jopa 5000 euroon. Itse kysyisin vähintään 2 tarjousta lasituksesta niin voi edes vähän vertailla.

Pettynyt

Lumon parvekelasit. Ostin Lumonin parvekelasit ja asennus hutilointia,reklamoin aiheesta, mutta kun olin maksanut lasit ei ole yhteyden ottoja tullut. Myyjäkin hävisi,ei vastaa soittoihin eikä sähköpostiini .
Tällainen on Lumonin tapa hoitaa asiat,elikkä aika hoitaa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat