Vierailija

En koskaan pakasta lihaa, koska ajattelen, että se on usein kaasuun pakattua ja usein ainakin osa lihasta on kertaalleen pakastettua (Kuningaskuluttajassa muistaakseni oli jauhelihavertailu) - lihan laatu kärsisi entisestään.

Kärsiikö lihan laatu mielestänne pakastaessa? Kannattaisiko ostaa ja mistä (Helsingistä) tuoretta jauhelihaa pakkaseen? Vai kannattaako mieluummin pakastaa ruoat valmiina esim makaronilaatikkona?

Sisäiset Martat, neuvokaahan mua.

Kommentit (8)

Pakasta vain tuoretta lihaa. Joko kaupassa samana päivänä jauhettua tai jos vakumoitua niin sellaista jossa ainakin 3 päivää myyntiaikaa jäljellä.

Laatu ei kärsi, mutta tuoreudesta ei kannata tinkiä. Sulatus lisää aina pilaantumisriskiä.

Itse ostan paikallisesta k-kaupasta itsejauhettua ja pakastelen sopivissa erissä. Päivisin kun teen ruokaa vain itselle ja lapselle. Yleisesti en voi ko. ketjua suositella riippuu niin kauppiaasta (asuin joskus Lauttasaaressa ja siellä sain pilaantunutta paistijauhelihaa k-kaupasta). Mutta kokeile lähikaupan tuotetta, jos hyvää osta sieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

nykyajan uusavuttomuudesta ja siitä, kuinka liika tiedostaminen ja asioiden miettiminen johtaa siihen, että ei uskalla tehdä mitään päätöksiä maalaisjärjellä.

Paistan ja pakastan sopivina annoksina.

Nopea tehdä ruokaa kun otat pakkasesta valmiiksipaistetun annoksen sulamaan ja heität sen esim kastikkeen sekaan tms.

Liha vaan pitää muistaa käyttää suht nopeasti, n. 3 kk sisällä; ei sekään ikuisuuksia hyvänä säily. Voit myös ruskistaa jauhelihan ja pakastaa sen sitten. Itse pakastan sekä jauhelihaa sellaisenaan että valmiita ruokia, kummallekin löytyy käyttöä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat