Vierailija

Olis muutama kysymys:

- Minkä ikäiset saavat kiikkua vauvakeinussa?

- Saako hiekkaa viedä pois hiekkalaatikosta (esim. keinuihin)?

- Saako hiekkalaatikkoon viedä käpyjä ja keppejä?

- Saako liukumäkeen heittää hiekkaa?

- Saako muiden lasta ohjeistaa, jos esim. etuilemassa kiipeilytelineessä?

- Saako hiekkalaatikolla leikkiä kaikilla leluilla mitä siellä on?

- Miten toimia, jos oma lapsi rikkoo jonkun toisen lelun (jota on saanut luvan lainata)?

- Saako leikkipuistossa tupakoida?

- Muuta huomioitavaa?

Kommentit (8)

-en anna viedä hiekkaa pois laatikosta

-annan viedä hiekklaatikkoon keppejä

-en anna heittää hiekkaa mihinkään

-ohjeistan jos joku etuilee törkeästi

-ohjaan leikkimään omilla leluilla, kysyn lupaa jos lapsi on ihan erityisen kiinnostunut toisen lelusta jolla ei sillä hetkellä leiki

-en tiedä

-tupakointi näyttää tökeröltä, mutta siitä vaan jos ei tumppaa hiekkikseen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

Olis muutama kysymys:

- Minkä ikäiset saavat kiikkua vauvakeinussa? Että niskat pysyy suorassa ja siihen asti kuin suosiolla mahtuu

- Saako hiekkaa viedä pois hiekkalaatikosta (esim. keinuihin)? Jos ei keinussa ole ketään

- Saako hiekkalaatikkoon viedä käpyjä ja keppejä? Joo

- Saako liukumäkeen heittää hiekkaa? Hiekkaa ei heitetä

- Saako muiden lasta ohjeistaa, jos esim. etuilemassa kiipeilytelineessä?Joo

- Saako hiekkalaatikolla leikkiä kaikilla leluilla mitä siellä on?Puistossa leikitään vain puiston leluilla, jos siellä ei ole, kaikki saa leikkiä kaikilla, leikistä ei saa viedä

- Miten toimia, jos oma lapsi rikkoo jonkun toisen lelun (jota on saanut luvan lainata)? Ostetaan uusi

- Saako leikkipuistossa tupakoida? Ei

- Muuta huomioitavaa?

Uima-altaaseen ei heitetä roskia tms.

Lainaus:

Olis muutama kysymys:

- Minkä ikäiset saavat kiikkua vauvakeinussa?

Sen ikäinen, joka ei osaa kiikkua isojen keinussa ja vanhempikin mun puolesta jos haluaa siihen pikkukeinuun välttämättä mennä. Pienemmille tietysi etuoikeus.

- Saako hiekkaa viedä pois hiekkalaatikosta (esim. keinuihin)?

Siitä vaan.

- Saako hiekkalaatikkoon viedä käpyjä ja keppejä?

Joo, kunhan kepeillä ei huidota toisia.

- Saako liukumäkeen heittää hiekkaa?

Ei mua haittaa, mutta koska muita äitejä haittaa niin en anna poikani heittää.

- Saako muiden lasta ohjeistaa, jos esim. etuilemassa kiipeilytelineessä?

Totta kai.

- Saako hiekkalaatikolla leikkiä kaikilla leluilla mitä siellä on?

Meidän leluilla ainakin saa. Lapsen voi opettaa kysymään lupaa lainata toisten leluja.

- Miten toimia, jos oma lapsi rikkoo jonkun toisen lelun (jota on saanut luvan lainata)?

Pahoittelu on ehkä paikallaan ja muuten (korvaus ym.) riippuen siitä minkälainen lelu on mennyt rikki. Me ei oteta ikinä puistoon mitään kovin arvokasta, niin ettei ole niin tarkkaa.

- Saako leikkipuistossa tupakoida?

No en kyllä tykkää.

- Muuta huomioitavaa?

Tervehdi muita ja ole sosiaalinen :)

(Argh! Raivostuttava palsta! Meni varmaan puoli tuntia tämänkin vastauksen kirjoittamiseen... Jumittaako muilla vai onko vika mun koneessa??)

Jos lelut ovat puiston (asukaspuiston esim.) leluja, kaikki saavat leikkiä niillä, mutta toisen kädestä ei tietenkään saa ottaa.

Mä kiellän muitakin lapsia. Ainakin hiekanheittelystä ja tönimisestä.

Lainaus:

Olis muutama kysymys:

- Minkä ikäiset saavat kiikkua vauvakeinussa? - minä pistin kun lapsi osasi istua tukevasti

- Saako hiekkaa viedä pois hiekkalaatikosta (esim. keinuihin)? - ei se mitään maailman vakavinta ole, mutta ei kai nyt tarpeellistakaan

- Saako hiekkalaatikkoon viedä käpyjä ja keppejä? - miksipä ei, jos niillä leikkii

- Saako liukumäkeen heittää hiekkaa? - ei ole kiva

- Saako muiden lasta ohjeistaa, jos esim. etuilemassa kiipeilytelineessä? - totta kai, jos ei ole tyly vaan ohjeistava

- Saako hiekkalaatikolla leikkiä kaikilla leluilla mitä siellä on? - en ole antanut, jos ei muiden lasten vanhemmat anna itse lupaa. Sanon, että älä ota toisen lelua, leiki omilla. Jos joku sitten sanoo, että saa leikkiä, niin mikäs siinä sitten.

- Miten toimia, jos oma lapsi rikkoo jonkun toisen lelun (jota on saanut luvan lainata)? - no tarjoudu korvaamaan ja toimi toisen vanhemman reaktion mukaan

- Saako leikkipuistossa tupakoida? - ei saa

- Muuta huomioitavaa?

Leikkipuistossa saa jutella toisille aikuisille ja lapsille, saa nauraa ja saa olla oma itsensä, lihava, väsynyt, epätrendikäs, aloittelija ja niin edelleen. Olen itse käynyt kahden pikkulapseni kanssa leikkipuistoissa päivittäin nyt parin vuoden ajan, ja itse kaipaan siellä tuttujen ja tuntemattomien kanssa juttelua. Muutenhan voisin istua omalla pihalla yksikseen, kun lapset leikkivät...

Jotkut leikkipuistot ovat kivempia kuin toiset, ainakin täällä Helsingissä. On puistoja, joissa tapahtuu, grillataa ja kahvitellaan. On kivat sisätilat ja viihtyisää ulkona. Mut on näitäkin puistoja, joissa tuskin ohjaajia näkee, mitään ekstraa ei juuri järjestetä ja grillauspäiväkin on tosi minimisuoritus: pieni grilli nostetaan jonnekin nurkkaan, jos joku sattuis sitä kaipaamaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat