Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olin tänään ultrasssa, viikkoja 6+5. Kohdusta löytyi elävä alkio. Sykekin näkyi, mutta lääkäri arveli sen olevan liian heikko. Hänen ennusteensa oli, että raskaus on menossa kesken.

Olen aina luullut, että alkiolla joko näkyy syke tai sitten sitä ei ole. Onko kellään kokemusta tällaisesta välimuodosta?

Meille annettiin viikon päähän uusi aika, sitten näkee viimeistään, kuinka on käynyt.

Kommentit (7)

kun tulin niin moneen paikaan hätääni valitelleeksi. Itse asia kävi niin, että tämän viikon tiistaina illalla alkoi kova verenvuoto. Olimme varmoja, että kesken se nyt sitten tosiaan meni. Mutta aamulla ultrassa kuitenkin löytyi hyväkuntoinen alkio, joka oli kasvanutkin. Sykettä ei Kättärin vanhoilla laitteilla saatu mitatuksi, mutta lääkärin mukaan se oli nyt ihan normaali. Rv oli silloin 7+3.

Kysyin sitäkin, miksi lääkäri oli ollut edellisellä viikolla niin pessimistinen. Selityksistä ymmärsin, että kyseessä oli jotakuinkin mutu-tasoinen päätelmä, mihinkään mittauksiin tai muuhun selkeään asiaan se ei perustunut. Lääkäri kyllä lupasi ottaa tästä opikseen eikä kuulemma enää ikinä sano kenellekään vastaavassa tilanteessa samaa kuin meille. nuori tyttöhän tuo olikin, on oppiaikaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En ole koskaan kuullut heikosta sykkeestä noin pienellä alkiolla. Toivottavasti kyse tosiaan oli vain siitä että se näkyi heikosti tms. Teillä on edessä raskas viikko odotella uusintaultraa... Toivotan paljon voimia ja rohkeutta ja ennen kaikkea sitä että kaikki menee pienellä hyvin!

Alkion koko tosiaan vastasi viikkoja. Mutta diagnoosi jäi kyllä epäselväksi. Olin siinä vastaanotolla niin murheen murtama, että en tajunnut edes kysyä, mitä se "heikko syke" oikein tarkoittaa. Syke se kuitenkin oli, itsekin sen miehen kanssa ulran kuvaruudulta näimme.

Soitin sitten naistenpolin infonumeroon ja kysyin kätilöltä, ymmärtääkö hän, mitä lääkäri olisi voinut tarkoittaa. Kätilö sanoi, ettei ole moista koskaan kuullutkaan: syke joko on tai ei ole, mitään välimuotoja kätilö ei tuntenut.

Sen sijaan voi olla, että syke NÄKYY huonosti, jos esim. alkio on kiinnittynyt kohdun pohjalle eikä ultralla pääse ihan lähelle.

Mutta katsotaan nyt, aika tämän vain näyttää.

sinulle ,mutta viesti katosi.

Voisiko se "heikko" syke johtua aikaisista viikoista?Ainahan noilla viikoilla ei edes näy tuo syke.Jos alkion koko vastaa viikkoja,niin en olisi niin huolissani.Sinullahan oli vuotoa,muistanko oikein?jos sitä on jatkunut jo pidempään,mutta alkoi kasvanut kuitenkin tasaisesti,niin toivottavasti se olisi hyvä merkki,ja se vuotokin siitä lakkaisi!

Peukut pystyssä ja voimia.

Toivottelee Kimmi

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat