Alle 2v erotilanteessa, isä haluaa vuoroviikot

Sivut

Kommentit (68)

ja sen tuomalla kokemuksella sanon sulle ap: Jos kerran isä on hyvä ja vastuullinen, SUOSTU vuoroviikkosysteemiin! Saat omaa aikaa, joka tulee olemaan kullan arvoista esim sitten, kun sinulla on kuvioissa uusi ihmissuhde.

Itselläni lapset ovat isällään joka toinen vkl ja kernaasti saisivat olla vaikka joka viikonloppu tai joka toinen viikko. Mutta kun meillä se ei onnistu, isä ei ole tarpeeksi vastuullinen siihen systeemiin.

Ihmettelen kyllä ap, että miksi pitää erota, jos mies on hyvä isä? Itse erosin, koska miehellä päihdeongelma. (nyt on raittiina, tosin) eikä osallistunut yhtään kotitöihin, lastenhoitoon tms. Mutta mikä voi olla syy, että pitää erota hyvästä miehestä? Se, ettei nyt vaan huvita, ei ole hyvä syy erota. Ihan oikeesti, ap!

Tee kaikkesi että saat lapsesi pidettyä kotona ja isä käy vaikka joka päivä, mutta noin pienellä pitää olla oma ja yksi koti. Olen itse eronnut poikani ollessa 2 vuotta, ja hän oli isällä joka toinen viikonloppu ja lisäksi viikolla isä kävi 1-2 iltana viikossa meillä. Teimme myös yhdessä esim. retkiä viikonloppuisin ihan vain lapsen edun takia. Lapsi tarvitsee isäänsä mutta olen sitä mieltä että kuitenkin enemmän äitiään, jos hän on hoitanut vauvasta lähtien. En usko vuoroviikkoihin ennenkuin lapset ovat isompia ja pystyvät itse päättämään!

pieni lapsi tarvitsee vakituisen kodin, oli se sitten äidin tai isän luona. Ja sitten vieraillaan toisen luona.

1,5v lapsi on aivan liian pieni heittopussiksi.

Pieni lapsi tarvii yhden selkeän kodin ja vähintään yhden kiinteän ihmissuhteen. Eron jälkeen on pakko hyväksyä, että se 1,5 -vuotiaalla voi olla vain toinen vanhemmista jokapäiväisessä ja kiinteässä suhteessa. Musta tuntuu, että näitä 50-50 -järjestelyitä tehdään vanhempien tahdon mukaan... Kuka meistä haluaisi muuttaa kahden kodin välillä viikon välein?

On niin hienon kuuloista kun heittää kommentteja äidin ja isän tasavertaisuudesta, että totuuden voikin sitten unohtaa...

Vain olemattoman pieni prosentti isistä pitää edes isyysloman, saati että jäisi pitemmäksi aikaa lasten kanssa kotiin. Ehdottomasti eniten ylitöitä tekevät pienten lasten isät. Nämä ovat tutkittuja faktoja, jotka kertovat erittäin hyvin sen, miten äiti ja isä eivät nykyaikana todellakaan ole tasavertaisia vanhempia kuin äärimmäisissä poikkeustapauksissa!

Lopettakaa siis vetoamasta tuohon tasa-vertaisuuteen, sillä sitä ei voi käyttää puolustuksena ennenkuin isät todellakin alkavat tasavertaisesti hoitaa lapsiaan, eivätkä pakene pikkulapsiperheen rankkuutta töihin, baariin, harrastuksiin, toisiin naisiin tai milloin mihinkin!

Ja vielä mainittakoon, että en kyseenalaista isien rakkautta lapsiinsa, varmasti he rakastavat heitä aivan kuten äiditkin. Mutta kun se lapsen hoitaminen ja arki on niin paljon muutakin kuin helliä tunteita toimistopöydän takana.

Lapsen oikeus pitäisi olla aina ykkösasia, ja tässä tilanteessa lapsen parhaaksi on se, että hän jakaa arjen sen vanhemman kanssa, jonka kanssa on sen pääsääntöisesti tehnyt siihenkin asti.

Lainaus:

erossa max 2 päivää ja nyt töissä kuukauden ajan joten oikeasti katson että minulla on lapseen 'vahvempi' side kuin isällä joka on ollut paljon jo työnsä vuoksikin poissa. Ja kun joku ihmetteli miten näin pienen lapsen vanhemmat voivat erota niin mies petti ja se siitä. Ap

Paras ratkaisu olisi esim. keskiviikko-illat ja lauantaista sunnuntai-iltaan isällä näin pienellä lapsella.

Niitä viikko ja viikko systeemejä voi kokeilla sitten, kun lapsi on koululainen. Vaatii muutenkin lähekkäin asumista. Minulla on ystävä, jolla vuoroviikko toimi, kun lapset oli tarpeeksi vanhoja ja eropari asui 300 metrin päässä toisistaan. Koulut ja ystävät pysyi ja jomman kumman luona vanhemman saattoi aina poiketa. Minulla on myös ystävä, jonka mies petti ja jätti ja vaati että isompi 3-v tytär muutti isälle ja pienempi 2-v jäi äidille (säästi elareissa) ja tapaamiset joka toinen viikonloppu. Ystäväni oli liian heikko ja rahaton taistelemaan vastaan ja lopulta ne kävi sitten terapiassa molemmat lapset. Pienempi tunsi itsensä hylätyksi ja perheensä hajotetuksi, samoin isompi ei ymmärtänyt mitenkään miksi äiti hylkäsi.

Pidä lapsesi puolta!

eihän nyt hyvänen aika noin lyhytjänteinen saa olla. Jos kyse on syrjähypystä, eroon kasvamisesta tms. yleisestä eroperusteesta niin pitäisi jaksaa vain katsoa asian yli. Väkivalta on oikeastaa ainut kerrasta poikki juttu.

Vanhemmuus on koko loppuelämän kestävä tehtävä ja se on tarkoitettu tehväksi pareittain. Sen tähden lapsen tekemiseen tarvitaan kaksi ihmistä, että siinä on haastetta kahdellekin ihan riittävästi. Lapsen koti on kahden aikuisen suhde, ja lapsen täytyy kasvaa näkemään että voidaan loukata, sopia, unohtaa, rakastaa, eikä tahto kaadu ensimmäiseen todelliseen vastoinkäymiseen.

Parisuhde on välillä pyllystä ja välillä ei - ja siinä omalla asenteella on ISO merkitys - lapselle kuitenkaan kukaan ei voi täysin korvata omia vanhempia.

Lainaus:

Odotan lasta tälle uudelle miehelle ja ongelmana on vain se, että mihin laitan tämän lapsen kun edelliset lapset ovat isillään. Haluan silti viettää omat vapaaviikot ihan rauhassa.

on se lähivanhempi. Pettäessään äitiä isä petti ja hylkäsi myös lapsen, koko perheensä. Sanokaa että pitäisi olla sekoilematta viidensiin osapuoliin !

Pitäisi pitäisi sitä sun tätä. kukaan meistä ulkopuolisista ei tiedä, onko mahdollista mennä eteenpäin, antaa anteeksi. jos on, hyvä on.

Eikä kukaan jolla on asiat hyvin tiedä miten oikeasti reagosii tositilanteessa.

voimia ap:lle. Jos ei lapsella ole ehjää kotia, auttaa sekin jos on ehjä äiti ja jopa

ehjä isä.

Nimimerkki, joka juuri yksi päivä katseli lapsensa tarhakaveria joka surkeasti itki pitkän aikaa isän perään koska isä oli muuttanut kotoa pois ja lapsi tiesi ettei häntä näe päiväkausiin .

Miksi haluat estää isän ja lapsen yhdessä oloa??

Sinä et kuole ikävään ja ainahan lapsi voi tulla isältä ´pois. Mites jos isäkin kuolee ikävään kun lapsi on vaan sun luona?

Ja nämä kommentit, kyllä pitää olla yhdessä kun lapsia tehty tms. kommentit voit jättää ihan omaan arvoonsa. Minä en myöskään katsoisi päivääkään jos mies kävisi vieraissa, jos jollekkin se on itsestään selvää jatkaa yhdessä niin onneksi olkoon vaan. MInä en voisi jatkaa suhdetta josta luottamus on mennyt, kun rima on kerran ylitetty se seuraava kerta on aina helpompi.

Lasta voidaan heti viikottaa, mutta jos aikuisen pitäisi niin siihen ei vastata mitään! Eikö se jo aikuisellekin kerro että ajatus on aika kamala?

Enkä halua olla mitenkään ilkeä, aloin vain itsekin asiaa aattelemaan.

No juuri siksi, kun lapselle se niin tärkeä koti revitään rikki. Kaikki hänelle tärkeä hajoaa. Perusluottamus katoaa.

Turha syyttää aikaista päivähoitoonviemistä, kyllä avioerot on lapselle se pahin asia.

Mutta kuinka moni itse olisi valmis reissaamaan viikon välein kahden kodin välissä?

Juuri kun totut olemaan toisessa niin eikun taas kamat kassiin ja menoksi.

Tosi levotonta.

Miksette kokeile toiselle vanhemmalle joka toinen viikonloppu, tai 3 viikonloppua/kk ja joitain arkipäiviä siihen lisäksi?

Ja hyvä tietysti olisi että asuisitte lapsen isän kanssa mahdollisimman lähellä toisianne. Helpottaa arkea huomattavasti.

pysyvän aikuisen, sukupuoli ei olennaista. Viikko-viikko vie pieneltä lapselta kokemuksen pysyvästä aikuisesta. Lapsi kokee ajan toisin kuin aikuinen ja mitä pienempi lapsi, sitä enemmän eri lailla.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat