Vierailija

Eli siis mulla takana kolme synnytystä K-SKS:ssä ja nyt odotan syksyllä syntyvää vauvaa joka olis määrä synnyttää täällä Turussa... Kertokaa IHAN MITÄ VAIN kokemuksia TYKSistä odotuksen ja synnytyksen hoitamiseen liittyen: ultrat (Turun alueella), äitipolin toiminta, synnytyksen käynnistämiset, millainen henkilökunta, synnytyksen kivunlievitys.. Erityisesti amme kiinnostaa: kuinka paljon saa olla (Jyväskylässä sai olla jos ei ollu vedet mennyt, max 20 min kerrallaan ja sit piti olla puol tuntia pois... oli ihan yhtä tyhjän kanssa se touhu), saako kenties peräti synnyttää veteen? Ja kovasti kiinnostaa myös lyhyet, alle 2h kestäneet synnytykset, itsellä kun kaksi sellaista takana. Kertokaa kaikki! Ja tietty synnärin henkilökunnasta, imetysmyönteisyydestä, äitien lepomahdollisuudesta (onko siis lastenhoitajaa jolle saa vauvan viedä esim. suihkun ajaksi tai jos haluaa nukkua rauhassa - se oli Jyväskylässä kaikista paras juttu, muu ei sit oikein toiminukaan)... Kaikki kiinnostaa!

T. Pauria

Sivut

Kommentit (43)

Oon kuullut vain yhdestä sellaisesta joka kyllä tuntee supistukset mutta ei mitään kipua niihin liittyen. Onko sulla mitään tietoa mistä tuo johtuu?

1 synnytys meni todella hyvin henkilökunta oli ihana ja kaikki meni hienosti. aluksi olin silmät suuren kun näin että mieskätilö tuli sisään, mutta siihenkin tottui nopeasti. Ehkä hieman liian kauan pantattiin puudutusta ja ilokaasusta ei ollut apua, mutta kaikki meni hyvin.

2kerralla ajattelin ettei voi mennä paremmin kun 1kerralla, mutta menihan se. Kaikki oli niin sujuvaa, rauhallista, varmaa, luotettava toimintaa. Vois sanoa että täydellinen synnytys ja hoitajat ym. olivat erittäin mukavia ja osasivat homman. Kun tuli synnytyksen yhteydessä vähän kakkaa niin senkin hoidettiin niin sujuvasti roskiin jos niin voi sitä kuvailla. Ehkä enemmän värejä ( ei niin laitosmainen) kaipaisin sinne. 2kerralla se mieskätilö oli hoitamassa lapsia. ei ollut siellä synnytysosastolla.

ihan älyttömästi ja ponnistuttaa. Kurkkasi ja antoi työntöluvan. Sattui kyllä tuo synnytys niin et taju meinasi lähteä. Oli vielä paikat täysin kiinni, kun siellä kontrollissa oli ja pukiessa pamahti vedet lattialle.

En kaivannut mitään jälkihoitoa, ei jäänyt kammoa. Välilihaa ei leikannut, kun sanoi repeävän luonnollisesti paremmin. Olisi kyllä halutessani leikannut, mutta suositteli ettei leikata. Repesin tosi pahasti, mutta tikkasi tosi hyvin. Ekan synnytyksen jälkeisen lepareenkin kursi tosi siististi pois.

7

ja kiinnostunut vaihtoehtoisista jutuista, aktiivisesta synnytyksestä ym... Mutta kertokaa ihmeessä kokemuksianne tarkemminkin, olisin tosi kiitollinen!

Toinen kesti kauan ja toinen kesti silmänräpäyksen ;)

Henkilökunta mielestäni asiallista, osastolla sai olla omassa rauhassa vauvan kanssa, hyvin omatoimista lapsenhoitoa suosivat, molemmilla kerroilla huonekaveri katsoi vauvan perään kun käväisin suihkussa, sopimus oli meillä molemminpuolinen ja muistaakseni kerran kävin ensimmäisen kohdalla suihkussa niin että tuore isä vahti vauvaa, haluavat lapsen olevan vierellä eivätkä kai mielellään ota vauvaa hoitoon lastenhuoneeseen.

Kaikin puolin olen kuitenkin tyytyväinen.

molemmat synnytyksen meni hyvin. Kätilöt oli mukavia ja osastollakin hoitajat oli mukavia. Toisesta lapsesta pääsin jo kotiin seuraavana päivänä synnytyksestä. kivunlievitystä sain ku pyysin vaikka niistä ei kyllä apua ollut mut se nyt ei ole henkilökunnan vika:)

t 5

Tarja hieroi jalkapohjiani, jotta saatiin supistuksiin vauhtia ja oli ihanana tukena, kokenut ja rauhallinen. Vauvat syntyivät turvallisesti maailmaan ilman repeämiä! En voisi kuvitella, että minua olisi voitu missään sen paremmin hoitaa. Hän pitää myös Turun joogayhdistyksessä äitiysjoogaa, joka auttoi synnytyspelkooni todella! Ihan kaikista kätilöistä en voi sanoa samaa synnytysvuodeosastolla, mutta sieltäkään ei mitään kummempaa huomauttamista. Minun kokemanani TYKS on turvallinen paikka synnyttää!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat