Sivut

Kommentit (22)

Kai on parempaakin tekemistä kun notkua koneella ;)

Päivän liikunta taas nautittu Elixiassa ja kyllä teki gutaa!!

Kirahviina - Se on tuossa Palokan yläasteella, en muista nyt kuka niitä pöytävarauksia ottikaan vastaan, hälle kuitenkin pitäis s-postia laittaa (6e/pöytä). Aika pienissä tiloissa järjestävät, en ymmärrä miksi - ehdotimme siskoni kanssa että siirretään paikka liikuntasaliin, mutta ei! Ruokalassa siis on.. Samoin mainontaa ei järjestetä milläänlailla!! Oltas siskon kanssa voitu kiertää päiväkotien ilmotustauluja ym. jos olis vaan mainoksen tehneet ja me sitten siitä kopioineet. Ei.

Juu, mutta koitan kattoo sen tyypin nimen, en tiiä onko vielä pöytiä vapaana, mutta ainahan voi kysyä.. Se on sellanen 3 tunnin kirppis.

Hp - Allergiat on tuttuja mulle, mutta tuo vaippaihottuma saattaa johtua ihan vaan siitä kakan määrästä teidän kohdalla. Onko kakka kuitenkin normaalia väriltään jne.?

Taidan oikoa hieman paikkoja ja lösähtää sohvalle, kun Mennikin meni just nukkumaan. Mies keilaamassa ja pikku potilas tervehtynyt.

Dumle ja Menni, jonka 6kk kuvat laitan kunhan löydän jostain piuhan kuvien siirtämiseen..

Kuluttelen aikaani täällä netin äärellä, mies meni käymään kaverin kanssa oluella ja lapset tietysti nukkuvat.

Muistin että Apinaemo kysyi niistä Mennille hankituista tossuista, ne on just ne Reiman minitecit, 17e oli. Kalliithan ne on mut toisaalta, kun on oltava jotkut mitkä vettä pitää. Jos meinaa ulkoilla ihan maan tasalla. Nuo on kyllä hyvät ja etenkin kun pysyvät jalassa!!

Muutaman viikon päästä olis MLL:n lastenvaate ja -tarvike kirppari minne ajattelin mennä myymään, ois niin mahrottomasti tavaraa! Pieniä vaatteita, hoitoalustaa, lelukaari.... Edessä ois enää vaan se urakka niiden lajittelussa, pesemisessä ja silittämisessä. Puuh kun ei kiinnosta ei sitten yhtään.

Jaahas, kaveri tulee käymään tässä pikasesti, palaillaan huomenissa.

Dumle ja Menni huomenna virallisesti 6kk :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sunnuntai-iltaa. On täällä valoisaa!

Meillä on menossa klassinen psykologinen koe. Minulta on riistetty uni. En saa nukkua yöllä enkä päivällä. Yöllä herättää neito kaksi ja vauva. Tasaisesti parin tunnin välein. Päivällä olen kaksi kertaa yrittänyt nukkua ja aina on jollakulla pissahätä tai pitää ilmoittaa äidille että rukkaset on märät tai me mennään metsään retkelle. Mies on ollut kokoajan lasten kanssa, mutta silti äitiä tarvitaan jatkuvasti. Seuraavaksi minulta varmasti kielletään yhteydet ulkomaailmaan ja aletaan säännöstellä ruokaa. Sitten minulle voidaankin alkaa syöttää vihollisvaltion propagandaa... Kamala ihmiskoe.

Hp. Meillä esikoinen reagoi edelleen allergeeneihinsä ensimmäisenä genitaalialueella. Vasta myöhemmin tulee raapimiset muualle kroppaan. Eli voi olla allergista tuo kertomasi vaippaihottuma tai sitten ei ole. Oletko vaihtanut vaippamerkkiä? Tai kokeile kestovaippaa välillä.

Parisuhteesta ja sen hoidosta pitäisi kirjoittaa mutta en jaksa. Samoin tästä perhe-elämästä kun lapset ovat syntyneet liki toisiaan. Nyt en vain jaksa.

Asmo täyttää ensi viikolla puoli vuotta ja tänään hän on saanut ensi annoksen bataattia. Vieläkös Fiia ja Huldio täysimettää? Nyt alkoi sitten meilläkin sotkun teko. Positiivinen ihminen sanoisi, että on alkanut makumatka. Minä näen nyt vain sotkua.

Jospa ensi yö olisi parempi kuin tämän viikon yöt.

Mukavaa ensi viikkoa kaikille.

Ja olikin oikein rentouttavaa olla hetki Elixian liikunta maailmassa!! *virkeä mamma* :D Palkitsin itseni vielä pitsalla HaHHaH, musta ie olis kyllä painoa pudottamaan ;)

Uma - Ne on 1 koko, hieman reilukin tuo koko oli! Voin kyllä laittaa postissa tulemaan sulle samallaiset, jos et muuten saa :)

Ette arvaa mitä Menni on tehnyt - Ei sentään liikkumaan ole lähtenyt. Mutta juo nyt sitten vihdoinkin korviketta, eilenhän joi jo, mutta kun tänäänkin innoissaan sitä nokkiksestaan oli hörppinyt, voi jo sanoa että juo sitä oikeasti! Vähänkö oon tyytyväinen että voin viettää omaa-aikaa huomattavasti rennommin ottein :)

Minäkin toivottelen sairaille edelleen paranemisia! Ihanat kelit ois, mutta eipä me nyt mihinkään ulkoilemaan päästä, ainakaan koko porukka, Minjalla kuumetta 38,7 :/

Ihania kuvia oli Aadasta ja Oliviasta :D

Parisuhteen saloja olitte mietiskelleet :) Mun on kyllä pakko nyt sanoa että meillä on harvinainen tilanne sen suhteen - Vaikka kahdenkeskistä aikaa on varmasti ihan yhtä vähän kuin muillakin, tai suunnilleen.. Ei ole vielä tuntunut siltä että olis ollut liian vähän, ollaanko kummallisia ;) En oo vielä kaivannut mihinkään kahenkeskenkään. Toisaalta ottaen huomioon sen että kun meidän suhde on alkanut, jo silloin oli tämä yksi neito " välissämme" , joten kahdenkeskistä aikaa ei ole koskaan ollutkaan niin kuin normaalissa parisuhteessa! Ehkä tämä on se miksi nytkään ei tunnu mitenkään " erikoiselta" ....

Mutta toivottelen nyt vain viikonloppuja kaikille ja hyviä vointeja! Meillä Minja on kuumeessa. Menni toistaseks on terve. Olin just kaupoilla pyörimässä itekseni ja mukaan tarttui lapsille vaatteita iso kasa, sekä eteisen uudistukseen koreja ym. pien tavaraa.

Ihan terapeuttista oli olla taas pitkästä aikaan ihan yksin liikenteessä. Mennikin oli jopa juonut korviketta nokkamukista hyvällä menestyksellä :D Huomenna jatkankin omaa-aikaa Elixia käynnillä :)

Nyt tissiä Mennille..

Kovasti jaksuja sulle! Toivotaan, että ensi yö on vähän parempi ja fiilis aamulla jo parempi. Voitko lähettää miehesi hetkeksi lasten kanssa muualle? Uni auttaa...

Ihania kuvia Mennistä, dumle!

ja nyt mentiin taas...

apinaemo

Dumle: mun äiti koittaa maanantaina oulun stockalta kattoo niitä, mut jos ei löydä, niin ois kyllä mahtavaa jos voisit ostaa sellaset ja lähettää. laittasin vaikka ennakkoon sulle rahat postikuluineen tulemaan. Voin antaa mun anonyymin sähköpostiosoitteen, johon voit laittaa sun tilinumeron. Mut katotaan saako meidän mamma hommattua sellaset oulusta. Se kun ei voi kuiteskaan yksin kovin hortoilla siellä, kun ei niin hyvin kaupunkia tunne. Stockan nyt kyllä löytää! :) Ja aikakin on heillä rajallinen. Minkä kokoset muuten ostit? Otitko 1 vai 2 koon?

kaikille pienille sairastelijoille kovasti paranemisia!!!

mutta nyt täytyy taas jatkaa touhuamista, jotta ehitään sinne esittelyyn ja sit meenkin kaverille kyläileen päiväks. Pääsee taas vesli leikkimään 1,5 kk nuoremman luka pojan kanssa.

Parisuhteesta oli puhetta.

Meillä on ollut viime kuukaudet myös aika hailua tuo parisuhde ja kahdenkeskinen aika. Kaikki aika menee lastenhoitoon, siivoukseen ja ruuanlaittoon ja sitten onkin jo ilta ja olo totaalisen väsähtänyt joten ekana on mielessä nukkuminen. Eiköhän se ole aika yleistä vauvaperheissä, että eka vuosi menee vähän niin ja näin ja parisuhde jää pakostakin vähän sivuun. Ikäväähän se on mutta ei tämä vauva-aika ikuisuuksia kestä ja sitten on taas aikaa huomioida sitä toista. Me ollaan nyt kahtena lauantaina tehty miehen kanssa sillain, että kun lapset nukahtaa niin vuoroviikoin jompikumpi keksii jotain piristystä tai hemmottelua lauantai-iltaan. Sillain on nyt saatu vähän sitä yhteistä aikaa ja piristystä suhteeseen.

Ja vauvoista. Välillä tuntuu, että vielä yksi (viides) muksu sais tulla, mutta ei nyt ainakaan pariin vuoteen. Haluun ihmisten ilmoille ja töihin välillä.

Sonja raivoo. Pitää lopetella.

Kotiuduttu ollaan. Eilen tultiin ja samantien alkoi neiti oksentaan. Nyt sitten on mun vuoro valvoa neidin viekussa. Mies herätti siinä 3 aikoihin... Asuntoautossa eilen kotipihassa nukkui päikkäreitä ja sinne sitten petille. Koko sänky oli tavarassa patjoja myöden... Toivottavasti Eetu säästyisi, todennäköisesti ei.

Reissu oli kiva ja nyt eilen illalla katottiin videoo, mitä kuvattii. Oli se vaan aika myräkkä. Onneksi pääsimme kotiin. 2300 km takana, muoniossa käytiin.

Mutta nyt kattomaan taas tuota neitiä mikä on vointi. Kuuluu olevan hereillä. En ole sen paremmin ehtinyt kattomaan väliin jääneitä pinoja, mutta katselen, kun kerkiän...

vm ja Eetu 0809

viitsitkö mainostaa, missä ja milloin on tuo MLL:n kirppari? Mullakin tuota roinaa nimittäin on, ja haluaisin kaikesta turhasta eroon ennen muuttoa, joka on kuukauden päästä, iiiiiik!

Mulla on nyt kirpparipöytä tuossa yhdellä lähikirpparilla, mutta siellä on niin hiljaista etten usko että läheskään kaikki menee kaupaksi. Saa nähdä tuleeko jopa tappiota, ku pöytä maksoi 15e/vko ja mä hinnoittelin tavarat sillä periaatteella että kunhan pääsen eroon... Tyyliin 20snt suurin osa. Saa nähdä miten käy! :)

Täällä on ihanan hiljainen hetki, ku Onni nukkuu ulkona ja mies lähti esikoisen kanssa pihalle. Oon mä tietty tiskannu ja laittanu ruokaa, mutta silti nautin ku saan hiljaisuudessa touhuta. Olin aamulla ihan tajuttoman huonolla tuulella, mulla ottaa tosi lujille ku Onni herää klo 6. No, onko se ihme jos nukkumaan pääsee vähän ennen puolta yötä ja sit risasesti yrittää nukkua kuuteen asti, että tympäsee herätä.

Eilen kierrettiin monta huonekalukauppaa, meillä on ostoslistalla tietenkin vaikka mitä sinne uuteen kotiin. Akuutein tarve on kirjahylly, ja ihan mikä tahansa ei kelpaa. Tosi vaikeaa oli löytää mitään mieleistä, kun budjettikin sanelee sen verran että ihan 3000e ei voida maksaa.

Jaahas, mutta pitäs varmaan jatkaa tuota ruokahommaa. Ja kerätä leluröykkiö olohuoneen lattialta laatikoihin, ku tulee iltapäivällä vieraita... Kivaa kyllä, mä niin tykkään tavata näitä kavereita! Varsinkin kun tuovat tullessaan kummipoikani. :)

Heippa!

Kylläpä on ihanan keväinen ilma. Ulkoiltiin aamupäivällä ja sitten vielä grillailtiin pihalla nuotiossa nakkeja ja syötiin niiden kanssa kasviksia, siinä pihalounas. Ihan hyvä mieli!

Toipumisia typykän tytöille, samoin Minjalle. Umalle voimahali, kyllä se Vesli joku päivä oppii nukkumaan! Meilläkin taas huonompi yö takana, mutta kahvin voimalla tässä kirjuuttelen. Niin, ja vm:lle tsemppiäterkut ja toipumisia tytölle! Kovin kipeinä moni!

Ihan muuten mullakin sormet vipajaa päästä tuohon typykän käymään uuteen plantageniin. Pihalle olis jo kiva laittaa kukkia, mutta ehkä vähän odottelen! Viime vuonna ostin pääsiäisen aikaan keltaisia orvokkeja ja ne säilyivät hyvinä pitkälle kesään!

Typykkä, ensi la on teillä kartanokirppis 11-15! Ehkä törmätään, olen tulossa ostoksille. Tekis munkin mieli mennä jo myymään kaikkea, mutta kun ei tuo neiti huoli pulloa, hieman myöhemmin sitten. Kasseja on kirpparille täyttynyt tuonne makkariin pyörimään jo monta.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

apinaemo ja oona 0709

Dumle, mistä löysit nuo töppöset? Mä en löytäny meidän kaupungista niitä mistään ja olisin sellaset kans halunnut ostaa... Reiman valtuutettuja kauppoja täällä on halonen ja cittari, mutta kummassakaan niitä ei ollut. kaikkea muuta kyllä mutta ei niitä. Nyt en sit tiedä mistä sellaset löytäisin...

meillä taas hulina yö. Vesli heräs alkuyöstä noin 20 minuutin välein. Sit kahen jälkeen nukahti kunnolla ja nukku putkella noin puol 6 ja päätti et nyt noustaan ylös. Huoh! Musta tuntuu et poika ei tuu koskaan nukkuun kunnon öitä.... tai ehkä kainalossa, mutta siihen ei haluta enää palata. varsinkaan kun syksyllä pitäs töihin palata, niin siihen mennessä pitäs kyllä jo nukkua omassa sängyssä ja mielellään omassa huoneessa. Ei tarttis herätä herätyskelloon jo neljän jälkeen aamulla.

Mulla on eka kuumeeton aamu. Jee. Eilen kyllä oltiin kaupungilla kiertelemässä ja illalla kävelyllä. En malttanu olla vaan neljän seinän sisällä. Tänään mennään kattoon yhtä mahtavaa rivaria joka on rinnetontilla. Siinä on 4h+k+s varast ja autokatos. Hinta 149 000,- ja yhtiövastike joka sisltää lämmityskulut vain 156/kk!!! Niin ja asunto on rempattu täysin 2005-2007 aikana. Taas täytyy mennä näköjään asuntokuumetta nostamaan. Rivari ois ihanalla paikallakin. Pättyvän kadun päässä. Rajoittuu mehtään. Toisella puolella taloa lähtee, liikuntapalvelut ja siellä on mm. kaupungin kunnon ja iso pulkkamäki. Joskus siellä ollut jopa lasketteluhissit. Ois kyllä niin unelmapaikalla ja hinta ois tosi halpa. Mut mut. Uskaltasko sitä muka ottaa lainaa, kun molemmilla vähän epävarmalla pohjalla työt. No ainahan sitä voi käydä kattomassa.

Mutta nyt täytyy mennä. Työt kutsuu.

Mites tämä viikonlopun pino on jo toiselle sivulle tipahtanut! Jenni herättelee parhaillaan isäänsä, joten muutama rivi täältä Espoosta.

Jenni on jo kolmisen viikkoa harjoitellut konttausasentoa ja nyt alkaa näyttää siltä, että kohta lähdetään eteenpäin. Tajusi eilen, että pysyy pystyssä, vaikka irrottaisi toisen käden, ja könysi sitten heti pari hoippuvaa konttausliikettä eteenpäin! Kohta mennään!

Mä olen aika tietämätön noista allergioista, joten kysyn teiltä, voiko allergia ilmetä pelkästään tavallista pahempana vaippaihottumana? Muita oireita ei ole. Kakkaa saattaa tulla kyllä kuusikin kertaa päivässä, joten joutuuhan se iho aikamoiselle koetukselle jo tuon määränkin takia. Apteekista hain Sibicortia, joka onneksi tuntuu auttavan tosi nopeasti. Ainu-sinkkivoide on täysin tehotonta, eikä Bepanthenkaan oikein auta.

Meinaako Sissit rynnistää Hulluille Päiville ens viikolla? Muutaman kivan tarjouksen huomasin lehdestä. Jennillekin voisi ostaa kesäksi vaikka Benettonin t-paidan. Ne on aika herkullisen värisiä. Täytyisi vaan päästä paikalle aamupäivällä. Illalla sinne ei lapsen kanssa voi mennä...

Nyt taidan mennä armahtamaan miehen Jennin kynsistä... =)

Ollaan vaikka mitään ei kuulu. Tautiset ajat alkoivat meilläkin, koko porukka on enemmän tai vähemmän yskäinen ja räkäinen. Hiljalle siunaantui vielä tässä samassa yhteydessä eka hammas ja nyt pukkaa lisää joten sekin selittää hiukan pikkaraisen levottomuutta.

Asuntovälittäjät kävivät ja huomenna tulee kuvaamaan ja tekemään sopimuksen- ensi viikolla tämä siis myynnissä ja eka esittely sitten viikon päästä pyhänä. Pitäkäähän peukkuja että menisi suht nopeasti kaupaksi, paikkojen siistinä pito on aika haastavaa kun nuo kaksi pyörivät nurkissa :)

Hilja on alkanut liikkua enemmän, kääntyillyt on jo pitkään mutta nyt pakittaa ja pyörii pitkin sängynjalkoja, sohvapöydän alla ja jumissa huutaen ties missä.

Pikaisesti lukaisin noita viestejänne ja juttelitte haalareista. Meillä on tytölle nyt Reimatecin 74 senttinen haalari kevääksi, epäilen ettei mene syksyllä mutta aika näyttää. Ja kengät on myös, eilen tein kaupat (huutonetin kautta) parista 80 senttisestä talvihaalarista ja samalta myyjältä ostin sitten myös pienet kuomat ja kumpparit. Eli kenkiä piisaa, pianhan nämä jo törröttävät hiekkalaatikolla joten kyllä kengät pitää olla :) Kuravaatteet puuttuvat, ehkä nekin pitäisi tässä vielä katsoa.

Parisuhteesta ja yhteisestä ajasta oli myös kysymys. Meillä ei sellaista käsitettä tunneta. Ihan juhlaa on kun esimerkiksi eilen kävimme koko porukalla Plantagenissa ja Bauhausissa (piti vielä hankkia lisää kukkia tänne- stailausta hoh hoijaa). Illalla olen niin poikki että kaadun petiin, Hilja syö öisin kuitenkin vielä vaihtelevasti. Viimeisen viikon aikana lähinnä kyllä vain kerran, mutta muuten tahtoo viereen ja syliin sitten useammin.

Peruna-liharuoka uppoaa hyvin kerran päivässä, puuroista ja hedelmäsoseista ei piittaa. Olenkin nyt sitten parina päivänä antanut iltapäivällä toisen purkin pelkkää kasvissosetta, kun kerran niistä tykkää. Nokkamukista ottaa vettä ja kädet pitää ehdottomasti olla kahvoissa ITTE. Osaa jo ärsyttää ja hakea huomiota, kädet on tosi näppärät. Välittäjälle kun avasin ovea niin sillä välin kaatoi ruokapurkin keittiön pöydälle ja läträsi sitä siinä käsillään- jippajee!

Aikamoinen vahtiminen siis aluillaan.

Sellaista tänne, 6 kk tuli täyteen tänään ja neuvola on tiistaina.

Eilen oli naapurissa varpajaiset. Sinne syntyi pieni poika, ensimmäinen ja eipä käynyt kyllä kateeksi heidän tilanteensa :)

Nyt kauppaan ja sitten pulkkamäkeen, tuli tytölle luvattua jo eilen ja suuttui kovasti kun ei ehdittykään kun kukkakaupoilla meni niin pitkään.

Aurinkoista viikonloppua!

t: Typykkä ja räkäiset pimut sekä pesemättömät parvekelasit- kääk ja se kuvaus on huomenna!

Hp07: Meillä ainakin Oonalla on herkkä iho ja olen huomannut, että hän reagoi minun erikoisempiin syömisiin erityisesti vaippa-alueella. Esim. kalasta tulee vaippa-alueelle ihottumaa. Siis kun minä olen syönyt. Hänelle en kalaa tarjoakaan ihan heti. Seuraavaksi tulee sitten ryhelmää/laikkuja jalkoihin. Meilläkin kakataan n. 5 kertaa päivässä ja normaalisti iho kyllä on silti ihan siisti. Nyt huomasin myös, että porkkanasta tulee hänelle ihottumaa. Sitä osasin odottaakin, kun meillä on kaikilla tullut siitä samaa.

Mitäs muuta.... Telkusta tulee toy story 2 ja me aikuiset sitten koneella! Mun tekis tosi paljon mieli mennä kirpparille myymään. se on ihana harrastus myös ja siitä saa vielä rahaakin! Tykkään siitä fiilarista! järjestän pihakirpparin taas toukokuussa. Nyt ajattelin kuvailla ja naputella jotain huuto.netiin myyntiin. En tosin jaksa mitään vaatepaketteja kuvailla ja linkkailla kuvia. Jotain yksittäisiä tyyliin kantotakki ja kohta sitteri.

Tein muuten Oonalle taas bataattisosetta ja mies innostui tekemään meille päivälliseksi bataattilättyjä. Nam. Koko perheen aines! Lähikauppa tyhjenee aina bataateista parin viikon välein!

No, nyt pää taas on ihan tyhjä... Voikaa hyvin.

apinaemo ja oona 0709

ps. jellonamami, mitä kuuluu? Entäs kewa?

ilmottaudun että olemassa ollaan.

peikkoäetille hyviä yö unia toivottelen!

Meillä Aada tuli eilen kipeäksi,kuumetta ja nuhaa ja on koko ajan vaan sylissä ja kärttyinen toki,jaksaa onneksi välillä kuitenkin vähän innostuakkin.

Minä varaab huomenna lääkäkrin sillä niska ja koko selkä on nyt niin jumissa ettei kunnolla voi päätä kääntää ja kolottaa niin että on itku herkässä.

Dumlella kivat kuvat:)Minäkin muuten perjantaina katsoin Aatuskaisen new born-kuvia tietyllä haikeudella,mutta toisaalta hyvä näin.

Mutta nyt ei oikein voi koneella olla,,menen laittaa geeliä ja ottamaan lääkettä.

Hyvää yötä kaikille!

Täällä noustu myös kukon laulun aikaan, mutta yö meni Mennin osalta muuten niin hyvin että en valita.

Vm:n neito oli sairastunut, toivottavasti ei käy kaikkia perheessänne lävitse! On se vaan niiiiin inha tauti..

Minjalla tuo kuumeilu on, kun ei ois kipeenäkään. Eilen oli 38,2 tänään 37,4. Eilen nukku aika paljon illasta, muuten on vaan levännyt sohvalla ja pikkasen leikkinyt. Ei valita, eikä kitise. Helppo sairastaja.

Uma: Täällä Jyväskylässä oon nähnyt monessa paikkaa noita töppösiä, Cittarissa tosin ei täälläkään.. Jos et muuten saan niitä, niin voinhan tarjoutua hankkimaan ne sulle.... En tiiä onko niitä muita värejä olemassa kun harmaa, täällä en ole nähnyt muina väreinä!

Jeps, mutta hoitelen vähän maksuja koneella ja sit aamutoutuihin takasin.

Dumle ja vihdoin se Mennikin 6kk, täytyy ottaa kuvia sen kunniaks myöhemmin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat