Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sivut

Kommentit (16)

sokerijuurikashan on kasvi, suolassa taas usein lisäaineita mitkä allergisoivat. Nämä allergiat kuitenkin harvinaisia, onneksi.

Terv. nro 4

meidän poika oli superallerginen lapsena. usein ne, jotka ovat kananmunalle allergisia ovat myös kanan lihalle, koska ne sisältävät samoja proteiineja.

mutta jos ei millekään muulle ole allerginen, niin sitten tuo kuulostaa meriselitykselle.. että ei vain tykkää broilerista. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

että kaikelle voi olla allerginen(tietääkseni suolalle ja sokerille ei kukaan kuitenkaan ole ollut vielä)??!!

Tai ainakin mun veli oli tavalliselle sokerille allerginen pienenä. :) Fruktoosia pystyi käyttämään mutta sakkaroosi aiheutti hengenahdistusta.

En siis voi olla edes samassa suurikokoisessa taloss,a missä kalaa esim. paistetaan. Broilereisse syötetään kalanrehua, jonka vuoksi olen sillekin allerginen, tosin en läheskään niin paljon kun kalalle.

Siskon poikani on allerginen aivan kaikelle muulle, paitsi kengurunlihalle ja kukkakaalille. On vasta parivuotias, joten luutavasti osa allergioista häviää iän myötä.

Vierailija

Googlettelin viimein siipikarja-allergiasta vaikka itselläni se on ollut nyt 19v. Sitä ennen ei mitään oireita enkä ole millekkään muulle allerginen, paitsi penisiliini ja eritromysiini lääkkeistä ja jälkimmäöinen aiheuttaa aikalailla samanlaiset oireet: lantiosta kurkkuun asti todella kipeä, usein miten oksentelua, selkä kipeä ihan kuin synnyttäessä, etupuolella kipu ihan kokonaisvaltaisesti lantiosta kaulaan.
Henkeä ei ahdista, ei iho oireita ja yleensä seuraavana päivänä ihan normaali olo.
Ensin haimme selitystä mausteista ei löytynyt. Ensimmäiset vuodet söin pieniä määriä kanaa kerrallaan ja oireet ei olleet niin pahat, mutta pikku hiljaa oli luovuttava kokonaan kun oireet alkoi paheta piuenesdtä määrästäkin.
Enää en pysty syömään edes jois samoilla ottimilla on koskettu kanaan.
Ja samat oireet tulee ankasta ja kalkkunasta ainakin, eli siis kasvatetuista linnuista. Riistaa en ole edes uskaltanut syödä.
Kananmunia voin syödä hyvin, ilman mitään oireita.
Myös joidenkin luomutuotteiden kohdalla olen saanut samat oireet lievempinä ja oma olettamus on että ovat lannoitettu kananpaskalla.

Eli ei ole kuviteltua, koska tykkäisin kanasta. Ja vuodenajalla ja siitepölyllä ei ole mitään vaikutusta tähän

Aiemmin olen täysin ajatellut että johtuu mm siitä että linnuille syötetään antibiootteja tms. Mutta vasta aloin miettiä että jos oliusi kysymys siitä mitää syövät niin eikö sitä olisi myös munissa???
Siipikarjan proteiini on itsellä seuraava arvelun kohde!

Tämä keskustelu täällä on käyty jo vuosia sittten joten olen utelias kuulemaan onko jollekkin löytynyt syy oireiluun???

Hei,

Olen jo pitkään epäillyt että broileri aiheuttaa minulle vatsaoireita (lähinnä ripulia). Minulla on keliakia ja olen tarkalla gluteenittomalla ruokavaliolla. En syö punaista lihaa, joten kana ja kala ovat paljon käytössä kasvisruoan lisäksi. Olen siis syönyt broileria 2-4 krt/vk. Aloin epäillä broileria vatsavaivojeni aiheuttamaksi. Jätin sen kokonaan pois pariksi kuukaudeksi. Nyt olen pikkuhiljaa sitä palauttamassa. Seurauksena aina seuraavana päivänä vatsa ihan sekaisin. En voi olla 100% varma, onko syy siinä, mutta epäilykseni ovat vahvat. Tähän ei varmaankaan ole olemassa allergiatestejä, vai onko? En haluaisi turhaan jättä kanaa pois muutenkin rajoitetusta ruokavaliostani.

Hanne

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat